وقت قهوه قجری نیست

آتیلا پسیانی اجرای نمایشی را که پیش از شروع ویروس کرونا روی صحنه بود به بعد موکول کرد

وقت قهوه قجری نیست




زمستان 98 قبل از این‌که ویروس کرونا از راه برسد و ترمز جهان را بکشد، سینما می‌رفتیم، کنسرت‌ها برقرار بود و نمایش‌هایی روی صحنه بودند از جمله «قهوه قجری» که آتیلا پسیانی بعد از 20 سال دوباره آن را به صحنه برده بود، اما کرونا آمد و خیلی چیزها متوقف شد از جمله این نمایش.
حالا که خبرهایی از بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر به گوش می‌رسد، امید بود که نمایش قهوه قجری دوباره به صحنه برود، اما سرانجام پس از مدتی بررسی و گفت‌وگو با اداره کل هنرهای نمایشی، آتیلا پسیانی به این نتیجه رسید که اجرای تئاترش را به زمانی دیگر موکول کند.   
او  این نمایشنامه را با نگاهی به هملت ویلیام شکسپیر نوشته و نوید محمدزاده، هوتن شکیبا، اصغر پیران، نوید جهان‌زاده و روح ا... حق‌گوی لسان بازیگرانش هستند.
امیرحسین دوانی که در این نمایش به عنوان دستیار کارگردان حضور دارد به ایسنا گفته است، اجرای نمایش فعلا منتفی است و ترجیح می‌دهند آن را به زمانی دیگر که شرایط بهتر شده باشد، موکول کنند. دوانی  با اشاره به پروتکل‌ اداره کل هنرهای نمایشی برای بازگشایی تئاتر در دوران کرونا گفت: در این پروتکل اعلام شده نیمی از ظرفیت سالن باید خالی بماند، ولی هیچ کس مسؤولیت زیانی را که به گروه‌ها وارد می‌شود، به عهده نمی‌گیرد. پیشتر‌ مذاکراتی در مورد کسر بخشی از ۲۰ درصد سهم انجمن هنرهای نمایشی از فروش این نمایش، کمک هزینه اجرا و خسارت کرونا برقرار بود، ولی هنوز در این موارد به نتیجه قطعی نرسیده‌اند و اگر و اماهای بسیار دارند. از آنجا که با تصمیمات قطعی اداره کل هنرهای نمایشی درباره جبران خسارت گروه‌های تئاتری رو‌به‌رو نیستیم، بهتر دیدیم اجرای خود را به زمانی دیگر که شرایط بهتری وجود داشته باشد، موکول کنیم.
این چنین شد که قهوه قجری به زمانی دیگر موکول شد؛ لابد به زمانی که به ویروس کرونا غلبه کرده باشیم یا راهی پیدا شود که تمام سالن پر شود از تماشاگر.