جزئیات جدید از مرگ قاضی منصوری

جزئیات جدید از مرگ قاضی منصوری

رئیس‌پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی جزئیات جدیدی از پیگیری‌های پرونده فوت قاضی منصوری در رومانی را تشریح کرد.
به گزارش میزان، سردار‌هادی شیرزاد در پاسخ به این سوال که پلیس ایران دقیقا چه‌زمانی متوجه مرگ منصوری شد؟ گفت: بعد از این اتفاق، نامه‌ای از پلیس بین‌الملل بخارست به پلیس بین‌الملل تهران ارسال شد. در این نامه توضیحاتی در مورد مرگ منصوری داده و همچنین عنوان شده‌بود که این فرد خودکشی کرده و جسد به واحد جنایی بخارست منتقل شده. در این نامه هویت فرد فوت‌شده، غلامرضا منصوری عنوان شده‌بود. رئیس‌پلیس بین‌الملل ناجا درخصوص عملکرد پلیس بین‌الملل بخارست در این حادثه، عنوان کرد: پلیس رومانی در این ماجرا سعی کرد آنچه در توان دارد در اختیار پلیس بگذارد اما گاهی به‌خاطر نیاز به مجوز مراجع قضایی و دادستانی رومانی محدودیت‌هایی به وجود آمده و آنها اعلام کردند از مسیر دادستانی و دستگاه قضایی رومانی برای برخی هماهنگی‌ها و ارسال مستندات باید عبور شود.
 رئیس‌پلیس بین‌الملل ناجا درخصوص برخی ابهامات و مطالب مطرح‌شده درخصوص زنده‌بودن منصوری، گفت: پلیس رومانی مرگ این فرد به‌نام غلامرضا منصوری را تایید و برای ما ارسال کرده‌است. برای تعیین قطعی هویت فرد فوت‌شده، به مستندات دیگری ازجمله دی‌ان‌ای نیاز است و درخواست پروفایل دی‌ان‌ای ارسال‌شده و پلیس اینترپل رومانی هم اعلام‌کرده که پروفایل دی‌ان‌ای در دست آماده‌سازی است و به‌زودی به ایران ارسال می‌شود.
وی درخصوص خبرهای مطرح‌شده در رابطه با حضور یک ایرانی، لحظاتی قبل از مرگ منصوری در هتل محل اقامت او، با تکذیب این‌دست از اخبار، تأکید کرد: هیچ پیام رسمی از سوی اینترپل درخصوص این موضوع ارسال نشده‌است و بحث‌های مطرح‌شده در رسانه با توجه به این‌که پیامی از سوی پلیس بخارست ارسال نشده مورد تایید نیست.
قاضی منصوری، متهم ردیف نهم پرونده طبری، با اعلان قرمز پلیس اینترپل در بخارست دستگیر و بعد از تحقیقات مقدماتی تا روز دادگاه آزاد شد، اما ظهر سی‌ام خرداد در هتل محل اقامتش بر اثر سقوط جان‌باخت.