مرور و عبور

مرور و عبور

گفت‌وگو با شهاب حسینی وقتی معروف نبود
سید شهاب‌الدین حسینی را ممکن است بسیاری به‌نام نشناسند، اما چهره‌اش برای بیشتر بینندگان شبکه دو آشناست.حسینی، مجری برنامه‌های با شما، اکسیژن و آب این روزها مشغول بازی در سریال « خانواده محجوب» به تهیه‌کنندگی میترا راعی و کارگردانی حسین فرخی است.
حسینی در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: متولد سال 52 هستم و در رشته روان‌شناسی تحصیل کرده‌ام. از سال 70 فعالیت در تئاتر را شروع کردم و چندکار برای جشنواره‌های دانشجویی انجام دادم. سال 73 وارد تلویزیون شدم که در مرحله اول تجربه‌های موفقی نداشتم. با ورود به رادیو در برنامه‌هایی مانند صدای ما، دو نیمه سیب و گلبانگ شادی بازی کردم و بعد اجرای برنامه اکسیژن را به عهده گرفتم. اجرای برنامه‌های رنگ صبح و برپا برپا را هم در کارنامه خود دارم.
وی درباره اجرا گفت: با روحیه‌‌ام زیاد سازگار نیست. زمانی که بازی می‌کنم راحت‌ترم و فکر می‌کنم بهتر می‌توانم عمل کنم. حسینی درباره حضورش در سریال خانواده محجوب گفت: تمایل داشتم بدانم واقعا می‌توانم بازیگر خوبی باشم یا نه ؟ متوجه شدم تفاوت‌های زیادی بین بازیگری و اجرا وجود دارد.در اجرا حس ثابت و یکنواخت است، اما در نمایش و صحنه هر لحظه‌ حس متفاوتی را تجربه می‌کنی. (‌صفحه 3)




بوق اشغال با عمران صالحی
شروع معمولی نامه‌هایتان ؟ ای نامه که می‌روی به سویش از جانب من ببوس رویش... البته برای کسانی که اشکال شرعی نداشته باشد.
آخرین بار که گریستید؟ نمی‌دانیم چرا دیگر اشکمان درنمی‌آید. باید برویم و یک فیلم هندی نگاه کنیم.
تخمین مورچه‌‌هایی که در کودکی کشته‌اید ؟ بچه که بودیم ، می‌گفتند اگر کسی مورچه بخورد دچار فعل و انفعالات فیزیکی پر سر و صدا می‌شود. با دوستان مورچه‌ای را لای نان گذاشتیم و به خورد گدای کوری دادیم. اما هر چه منتظر ماندیم، اتفاقی نیفتاد.
اگر صد میلیون پول داشتید چه می‌کردید؟ حرکات موزون انجام می‌دادم.
دوست دارید روی سنگ قبرتان چه بنویسند؟ گریستن ممنوع ( صفحه 5)‌




دیپلمات‌های ربوده‌شده ایرانی  زنده‌اند
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به فرارسیدن هجدهمین سالگرد ربوده شدن چهار نفر از دیپلمات‌های ایرانی در لبنان تصریح کرد: شواهد متعدد حاکی از زنده بودن اتباع ربوده شده و انتقال آنها به فلسطین اشغالی است.
حمیدرضا آصفی افزود: از سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی، تمامی دولت‌ها و به‌ویژه دولت لبنان می‌خواهد از امکانات خود برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به اجرای مفاد حقوق بین‌المللی بشردوستانه
 استفاده کند.
وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و نیروهای وابسته به آن تلاش کرده‌اند پرونده ربوده شدن اتباع و دیپلمات‌های ایرانی که مغایر با حقوق و عرف بین‌الملل است به فراموشی سپرده شود.




دل پیرو: نابود شدم
دو نفر در پایان بازی فرانسه و ایتالیا ( مسابقات یورو 2000)‌ بیش از بقیه ناراحت به نظر می‌رسیدند. الساندرو دل پیرو و دیمتریو آلبرتینی.
آلبرتینی به پیرس پاس داد تا او توپ را برای تره‌زگه بفرستد و گل دوم فرانسه رقم بخورد. به هیچ عنوان حال خوبی نداشت. دل پیرو بازیکن تعویضی زوف که در نیمه دوم به میدان آمد، سه موقعیت عالی ایتالیایی‌ها را هدر داد تا آه از نهاد همه بلند شود. شاید اگر دل‌پیرو، یکی از آن سه بخت مسلم را تبدیل به گل می‌کرد حالا ایتالیایی‌ها شاد و خندان بوسه برجام می‌زدند. دل پیرو گفت: من نابود شدم. من دو بخت عالی و تک به تک را نزدم. من باعث شدم ایتالیا از هم بپاشد. این شکست برای ما بسیار تلخ بود. ( صفحه 11)