سردار، یک سال آقای گل شده و کری می‌خواند

مهدی طارمی:

سردار، یک سال آقای گل شده و کری می‌خواند



 مهدی طارمی استاد پنالتی گرفتن است. او راز پنالتی‌های فوق‌العاده‌اش را فاش می‌کند و می‌گوید خودش از مدافعان داخل محوطه با ترفندی خاص پنالتی می‌گیرد!
 هر بازیکنی استعدادی دارد
حقیقتش را درباره پنالتی‌گرفتن‌هایم بگویم. اول این‌که پنالتی‌گرفتن هنر است. هر بازیکنی یک استعدادی دارد. من هم استعداد پنالتی گرفتن دارم. وقتی می‌توانم از دفاع پنالتی بگیرم، چرا نگیرم؟ این یک موقعیت خوب برای گل‌زدن است. من بیشتر وقت‌ها پنالتی از دفاع می‌گیرم. وقتی ببینی دفاع بی‌احتیاط است، چرا نباید بگیری؟ بعضی مدافعان بی‌پروا برای توپ می‌آیند. آنجا دیگر نیازی نداری دریبل بزنی و فقط لازم است یک نوک پا بزنی. اینطوری مدافع صد‌در‌صد با تو برخورد می‌کند. نحوه افتادن هرکس به شکلی است و خلاصه من هم طوری زمین می‌خورم که....(خنده)
 کاری از دستشان بر‌نمی‌آید!
همه مدافعان می‌دانند من می‌خواهم پنالتی بگیرم ولی کاری از دستشان بر نمی‌آید! آن لحظه فشار روی مدافع زیاد است. استرس دارد و می‌خواهد توپ را دور کند. این لحظه‌ای است که مدافعان باید بهترین تصمیم را بگیرند ولی متاسفانه جلوی من بدترین تصمیم را می‌گیرند!
 تا حالا نشده بگویند پنالتی‌بگیر
تا حالا نشده یک مربی در رختکن به من بگوید کارمان گیر است و برو پنالتی بگیر. این اتفاق در هیچ دوره‌ای از فوتبالم رخ نداده است. یک خاطره جالب درباره پنالتی در همین ریوآوه بگویم. من اول فصل گفتم آپشن پنالتی گرفتن در قراردادم بگذارند. گفتند اصلا چنین چیزی نداریم و نمی‌شود. گفتم باشد، تا آخر فصل منتظر بمانید و بعد با هم صحبت می‌کنیم!
 بیشتر از 15‌گل زدم
من اول فصل پرتغال گفتم 15‌گل می‌زنم. وقتی چنین ذهنیتی داشته باشی بیشتر هم می‌توانی گل بزنی. این را فراموش نکنید که من یکجورهایی به خاطر مصدومیت نیم‌فصل اول را از دست دادم، ولی با این حال 8 -7‌گل زدم. خدا را شکر در پایان فصل بیشتر از 15‌گل زدم.
 سردار،  کری می‌خواند
 من و سردار آزمون فوتبال هم را خوب می‌فهمیم. سردار بازیکنی با‌هوش بسیار بالاست و می‌داند در لحظات سخت چه کار کند. این حسن بزرگی برای اوست. وقتی شما بازیکنی با‌هوش سردار داشته باشید، خیلی جاها کمک می‌کند. البته او یک سال آقای گل شده و مدام برای من کری می‌خواند!
این تیم‌ها پیشنهاد دادند
پورتو، بنفیکا، اسپورتینگ، اسپانیول، یک تیم که تازه به لالیگا صعود کرده و آستون‌ویلا باشگاه‌هایی هستند که قبلا مرا می‌خواستند. الان نمی‌دانم همچنان خواهان من هستند یا نه؟ تا قرارداد نبندم تیم بعدی‌ام مشخص نیست.