رسیدگی دوباره به پرونده فروش خانه تاریخی مصدق

رسیدگی دوباره به پرونده فروش خانه تاریخی مصدق

پرونده فروش خانه تاریخی دكترمصدق در شمال تهران و ناپدیدشدن اشیای قیمتی آن، برای رسیدگی دوباره به دادسرا فرستاده شد. یك تاجر ایرانی مقیم خارج كه به‌خاطر علاقه به دكترمصدق این خانه را خریده‌بود، مدعی شده اعضای باندی سازمان‌یافته با جعل سند این خانه و وسایل عتیقه داخل آن را تصاحب كرده‌اند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، شاكی پرونده وقتی فهمید این خانه تصاحب‌شده، به ایران بازگشت و با طرح شكایتی در دادسرای تهران اعلام كرد: به‌خاطر علاقه‌ای كه به دكترمصدق داشتم خانه‌ای در نیاوران كه متعلق به وی بود را همراه وسایل داخل آن، از وراث دكترمصدق خریدم اما افرادی با جعل سند این خانه را تصاحب و تخریب كرده و اموال باارزش داخل آن را برداشتند.
با شروع شكایت در این‌باره، شكایت‌های مشابه دیگری علیه متهمان مطرح شد. بررسی شكایت‌ها نشان داد، متهمان با سندسازی خانه و املاك آنها را تصاحب كرده‌اند.
با تكمیل تحقیقات پرونده برای محاكمه به شعبه دهم دادگاه كیفری استان تهران فرستاده‌شد. در این جلسه شكات شكایت خود را علیه سه متهم پرونده مطرح كردند. وكیل مالك خانه مصدق به قضات گفت: زمانی كه موكلم در خارج از كشور بود، متهم اصلی پرونده با سندسازی حرفه‌ای این خانه را تصاحب كرده‌بود. متهمان، سرایدار خانه را هم به بهانه اعتیاد به كمپ ترك اعتیاد فرستاده بودند. موكل من در ژاپن زندگی می‌كند و به‌خاطر كرونا و لغو پروازها نتوانست به ایران برگردد و در دادگاه حاضر شود.
در ادامه متهم اصلی در جایگاه قرار گرفت و گفت: من جعل نكردم و شكات خودشان به من وكالت فروش دادند. اتهاماتم را قبول ندارم. سپس دو متهم دیگر هم منكر اتهامات خود شدند. قضات دادگاه بعد از شور، پرونده را به دادسرا بازگرداندند تا درباره سازمان‌یافته‌بودن عمل متهمان و سرنوشت اموال قیمتی داخل خانه دكتر مصدق تحقیقات صورت گیرد. بعد از بازگشت پرونده به دادگاه دوباره متهمان محاكمه می‌شوند.