دوباره بر می خیزیم

دوباره بر می خیزیم

فادی بودیه سردبیر نشریه بین‌المللی المرایا

    آنچه امروز در لبنان می‌گذرد، واقعا تاسفبار است. همان‌طور که سید حسن نصرا...، سید مقاومت نیز تاكید كرده است، ما در برابر یك حادثه و فاجعه بزرگ قرار داریم بیش از 150 شهید و هزاران مجروح و ده‌ها مفقود تقدیم كردیم.ابعاد این فاجعه بسیار گسترده و عمیق است. ده‌ها هزار خانواده از خانه‌هایشان بیرون شدند، املاك و ارزاق ده‌ها هزار نفر تحت تأثیر قرار گرفت. این تبعات، بزرگ و خطرناك است. بدیهی است در اصل این ماجرا، ابهامات زیادی وجود دارد. زمان و مكانی كه این فاجعه رخ داد، این ابهامات را پررنگ‌تر می‌کند. نباید فراموش كرد دشمنان مقاومت از جمله آمریكا و رژیم‌صهیونیستی در طول ماه‌های گذشته (مانند قبل) سعی كرده‌اند بیروت را به كانون بحران و ناآرامی سیاسی تبدیل كنند. همچنین آنها همواره تلاش كرده‌اند با وضع تحریم‌های اقتصادی علیه همه مردم لبنان، آنها را از گفتمان و مسلك مقاومت دور كنند. اما ملت لبنان زیر بار این توطئه‌ها نرفت. در حال حاضر نیز واشنگتن، تل آویو و متحدان آنها حساب ویژه‌ای روی شرایط بحرانی و ناآرامی فعلی در لبنان باز كرده‌اند.
ایران همواره مانند یك برادر در كنار لبنان بوده است. در شرایطی كه برخی گروه‌های غربگرا و ضد مقاومت در لبنان و طرفداران آنها به ایران بابت اهتمام این كشور در حفظ امنیت كامل منطقه و لبنان ناسزا می‌گفتند، ایران بار دیگر برادرانه در كنار بیروت ایستاد. البته رفتارهای ایران و وقار و عظمت این كشور، بازتاب و انعكاسی از ارزش‌های نهفته در انقلاب اسلامی این كشور است. انقلابی كه تاثیر آن بر منطقه و جهان غیرقابل انكار است.
امروز، لبنان تنها نیست. بسیاری از كشورهای اسلامی در كنار بیروت هستند. بدون شك بیروت قدرتمندانه خواهد ایستاد و تسلیم توطئه‌های همیشگی دشمنان مقاومت نمی‌شود. بیروت دوباره برمی‌خیزد و بار دیگر در برابر تهدیداتی كه پیش روی لبنان و منطقه قراردارد خواهد ایستاد. سخنان اخیر سید حسن نصرا... به‌وضوح نشان داد مقاومت، جان خود را برای امنیت لبنان و منطقه در طبق اخلاص می‌گذارد. در هر حال، ما در برابر حادثه‌ای قرار داریم كه نتایج انسانی بزرگ و تبعات اقتصادی فراتر از یك بحران اقتصادی در لبنان به دنبال داشته و دارد. با این حال جریان مقاومت با جهادی همه جانبه و گسترده، در بازسازی كشور و بازتعریف معادلات زیربنایی آن در حوزه اقتصاد و تجارت نقشی اساسی ایفا خواهد كرد.آری! حزب ا... اجازه تعبیر خواب صهیونیست‌ها و آمریكا در بیروت و منطقه را نداده و نخواهد داد.