فوتبال اروپا

فوتبال اروپا

در دو بازی برگزار شده  از هفته ابتدایی لیگ‌برتر انگلیس،  آمارهایی به دست آمد که در ادامه به جذاب‌ترین آنها اشاره می‌شود:
     پیروزی چلسی در خانه برایتون باعث شد تا این تیم لندنی در تاریخ لیگ‌برتر به 2000 امتیاز برسد. آبی‌های لندن در 1077 بازی به چنین امتیازی رسیدند. منچستریونایتد و آرسنال قبل از چلسی به چنین رکوردی رسیده بودند.
     گل اول چلسی به برایتون که از روی نقطه پنالتی و توسط جورجینیو به ثمر رسید، پنجمین پنالتی در هفته اول لیگ برتر امسال بود. تا پیش از این، دو فصل 96-1995 و 04-2003 به ترتیب با 6 و 7 پنالتی در هفته اول رکورددار است.
     هر دو گل وولورهمپتون به شفیلد یونایتد در عرض 6 دقیقه به ثمر رسید. این کوتاه‌ترین زمانی بود که یک تیم در هفته اول لیگ‌برتر، دو گل به حریفش می‌زند.
     کپا آریزابالاگا از زمان پیوستن به چلسی در سال 2018 تاکنون، 19 گل از خارج از محوطه جریمه خورده است. هیچ گلری در این مدت در فوتبال اروپا تا این اندازه ضعیف عمل نکرده است.
     چلسی از آغاز فصل گذشته تا به امروز، 42 گل در بازی‌های خارج از خانه زده است و از این حیث در بین تیم‌های لیگ جزیره در رده دوم قرار دارد. رتبه نخست در اختیار منچسترسیتی با 45‌گل است.