نمایش صلح!

امضای پیمان صلح اعراب و رژیم صهیونیستی نگرانی‌های واشنگتن را دو چندان ساخته است

نمایش صلح!

دیشب در مراسمی در كاخ سفید، نمایندگان كشورهای امارات متحده عربی و بحرین به شكل رسمی با رژیم صهیونیستی توافق صلح امضا كردند. عبدا... بن‌ زاید، وزیر خارجه امارات و عبداللطیف بن راشد، وزیر خارجه بحرین به نمایندگی از كشورهای خود در این مراسم، در حالی اسناد صلح خیالی خود و رژیم اشغالگر قدس را امضا كردند كه بر‌خلاف پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی رژیم منامه و ابوظبی، اعتراضات علیه عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها در این دو كشور عربی شدت گرفته‌است. توافق امارات و رژیم صهیونیستی، در قالب یك معاهده تنظیم شده و در آن، تعهداتی برای طرفین در نظر گرفته شده‌است. با این حال بر‌اساس اعلام منابع غربی، آنچه میان تل‌آویو و منامه امضا می‌شود سندی در حد یك بیانیه مشترك و تعهد دو كشور به صلح است.

بازی اعراب در زمین انتخاباتی ترامپ و نتانیاهو
اكثریت قریب به اتفاق تحلیلگران مسائل سیاسی در آمریكا، اقدام ترامپ و نتانیاهو در كشاندن اعراب به كاخ سفید و امضای قرارداد صلح میان آنها و تل‌آویو را صرفا نمایشی عجولانه برای نجات رئیس‌جمهور آمریكا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از بحران قلمداد می‌كنند. ترامپ در فاصله حدود یك‌ماه و نیم باقیمانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریكا، هنوز نتوانسته اقبال افكار عمومی كشورش را برای راهیابی دوباره به كاخ سفید جلب كند. ترامپ امیدوار است پس از نمایش دروغین صلح اعراب و رژیم صهیونیستی در واشنگتن، نظرسنجی‌های ایالتی و ملی به سود وی سنگینی كند! نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روزهای سختی را در سرزمین‌های اشغالی سپری می‌كند. فساد، ناكارآمدی، ناتوانی در مقابله با شیوع كرونا و كشمكش‌های دائمی در كابینه، نتانیاهو را به فردی آسیب‌پذیر در تل‌آویو تبدیل كرده‌است. در چنین شرایطی خروج نتانیاهو از قدرت، مترادف با حضور وی در دادگاه و متعاقبا زندان (‌بابت پرونده‌های فساد) خواهد بود.
عاقبت امضای پیمان صلح با خون مردم فلسطین
بدون شك، از این پس دو كشور بحرین و امارات متحده عربی، رسما در جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و منطقه شریك هستند. البته این شراكت مدت‌هاست وجود داشته است، اما این‌بار شكل و شمایلی رسمی و جدی به خود گرفته است. حتی اگر در خوشبینانه‌ترین محاسبه ممكن از سوی طرف‌های امضا‌كننده بیانیه صلح، ترامپ و نتانیاهو هر دو در قدرت باقی بمانند، خیزش گسترده گروه‌های مقاومت و مردم بحرین، امارات علیه رژیم اشغالگر قدس غیر‌قابل كنترل خواهد بود. باید اذعان كرد كه ترامپ و نتانیاهو، دست به یك قمار دو سر باخت زده‌اند.  از ائتلاف جوانان انقلابی ۱۴ فوریه در بحرین تا حزب الوفاق جملگی عادی‌سازی روابط منامه و تل‌آویو را محكوم كرده و در‌خصوص آثار و تبعات پذیرش این موضوع از سوی رژیم آل‌خلیفه هشدار داده‌اند. در این میان، فلسطین و حامیان آزادی قدس نیز هرگز خیانت كشورهای عربی را فراموش نكرده و از امروز آنها را متحدان رسمی تل‌آویو در منطقه تبدیل خواهند شد. نكته جالب توجه این‌كه در پی اعلام توافق صلح امارات و رژیم صهیونیستی، تشكیلات خودگردان فلسطینی تلاش كرد تا در اتحادیه عرب، ابتدا قطعنامه‌‌‌ای برای محكومیت امارات تصویب كند كه به دلیل مخالفت بحرین موفق نشد.
 این تشكیلات سپس قطعنامه دومی با مضمون حفظ یكپارچگی اعراب در مساله فلسطین ارائه كرد كه آن هم بعد از بررسی در جلسه وزرای خارجه كشورهای عضو این اتحادیه  بی‌نتیجه ماند. موضوعی كه عمق خیانت بحرین، امارات و عربستان سعودی (به عنوان اصلی‌ترین بازیگر عادی‌سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی) را به اثبات می‌رساند.


رژیم‌هایی كه معنای صلح را نمی‌فهمند
رژیم آل‌نهیان در امارات و آل‌خلیفه در بحرین، در حالی جشن صلح خونین خود با صهیونیست‌ها را برگزار می‌كنند كه در كشتار مردم كشورهای خود و منطقه از هیچ‌گونه اقدامی دریغ نمی‌كنند. سلاح افرادی مانند بن‌زاید و حمد‌بن آل‌خلیفه به جای این‌كه به سوی دشمنان قسم خورده منطقه و قاتلان ملت فلسطین نشانه گرفته شود، به سوی كودكان و زنان یمنی، سوری و عراقی نشانه رفته است! نكته جالب توجه این‌كه رژیم‌های دیكتاتوری عربی در حالی پای برگه صلح با صهیونیست‌ها را امضا كرده‌اند كه حتی یك عدد از شروط آنها برای صلح با این دشمن خونین برآورده نشده بود! شبكه بی‌بی‌سی در این خصوص می‌نویسد:  بر‌اساس طرح صلح پیشنهادی عربستان كه در سال ۲۰۰۲ میلادی در اتحادیه عرب به تصویب رسید، كشورهای عربی، عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به خواسته‌هایی مشروط كردند كه هیچ‌كدام از آنها تا امروز محقق نشده‌است. پایان اشغال سرزمین‌های فلسطینی و عقب‌نشینی اسرائیل به پشت مرزهای سال ۱۹۶۷ (از جمله پایان اشغال بلندی‌های جولان)، تاسیس كشور فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس شرقی، به رسمیت شناختن كشور مستقل فلسطین از سوی اسرائیل و همچنین حل مساله آوارگان فلسطینی بر‌اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و به شكل عادلانه از مهم‌ترین شروط كشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل بوده‌اند.