پرونده تاج به کمیته  تحقیق‌و‌تفحص مجلس رفت

گزارش تصویری؛معاونت حقوقی ریاست جمهوری هم مستقیما وارد پرونده ویلموتس شد

پرونده تاج به کمیته تحقیق‌و‌تفحص مجلس رفت

پرونده مارک ویلموتس همچنان باز است و فدراسیون فوتبال امید دارد در دادگاه عالی ورزش، رای را بشکند. کمیته تعیین وضعیت فیفا در این پرونده فدراسیون فوتبال را محکوم به پرداخت 6 میلیون و 137 هزار و 500 یورو کرد. فدراسیون فوتبال دو هفته قبل در نامه‌ای به فیفا درخواست کرد گراندز رای(جزئیات رای صادره) را برای آنها ارسال کند، ولی تا این لحظه چنین اتفاقی رخ نداده است. دیروز هم فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع نوشت: «پیرو پرسش‌های صورت گرفته درباره وضعیت گراندز رای سرمربی سابق تیم‌ملی، به اطلاع می‌رساند تا به امروز این مستند از سوی فیفا دریافت نشده است. فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران بلافاصله پس از دریافت رای اولیه با طی مراحل لازم درخواست خود برای دریافت گراندز رای به فیفا را ارسال کرده بود.» این اما تمام اخبار درباره پرونده جنجالی ویلموتس نیست. در این بین اتفاقات دیگری هم رخ داده است؛
 جزئیات جلسه سلطانی‌فر
مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش هم امیدوار است تا پرونده ویلموتس حل و فصل شود چون اگر اینطور نشود، آتش آن به دامان خودش هم می‌افتد. به همین دلیل او با لعیا جنیدی، معاون حقوقی ریاست جمهوری جلسه‌ای را برگزار کرد. حالا خبر رسیده در این جلسه خانم جنیدی به وزیر ورزش گفته بعد از دریافت گراندز رای سریعا آن را در اختیارشان قرار دهد. قول و قرار اولیه این بوده پس از مطالعه گراندز رای توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری، همکاری و مشاوره لازم برای انتخاب وکلای این پرونده صورت بگیرد. در واقع این معاونت هم وارد پرونده ویلموتس شده و قصد دارد برای شکستن رای به فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش کمک کند. در حال حاضر اوضاع مالی فدراسیون فوتبال جالب نیست و مسوولان می‌دانند برنده شدن ویلموتس در این پرونده یعنی ورشکستگی کامل این فدراسیون.
 پرونده رفت
مجلس اما بی‌خیال تاج نشده است. خبرهای رسیده از داخل خانه ملت حکایت از آن دارد که پرونده مهدی تاج رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال به کمیته تحقیق و تفحص رفته است. قرار است در این زمینه به طور کامل بررسی‌هایی از ورود تاج به فوتبال، عملکرد او در سازمان لیگ، هیات‌رئیسه و ریاست فدراسیون صورت بگیرد. در همین حال رئیس سابق فدراسیون هم قصد دارد از تمام ظرفیت‌های خود برای حل و فصل پرونده ویلموتس استفاده کند و حتی مکاتباتی با مشاوران حقوقی کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته است. او خوب می‌داند شکست در این پرونده شدیدا جو را علیه‌ او خواهد کرد.