بخشش قاتل زن و بچه، بعد از 12 سال

بخشش قاتل زن و بچه، بعد از 12 سال

 مرد اعدامی كه زن و بچه‌اش را كشته بود وقتی برای دومین بار در زندان رجایی‌شهر پای چوبه دار رفته بود، بعد از 12سال بخشیده شد.
 به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، این مرد اعدامی 42ساله كه شهروز نام دارد، اوایل اردیبهشت سال 87، همسر 25 ساله‌اش و پسر دو ساله‌شان را در خانه‌‌شان در یكی از محله‌های جنوبی پایتخت خفه كرد. او چند روز بعد از جنایت به دبی و مالزی رفت و مدتی بعد در حالی كه دچار عذاب وجدان شده بود به تهران بازگشت و خانه یكی از اقوامش رفت و خودكشی كرد كه نجات یافت و ماموران او را بازداشت كردند.
شهروز مدتی بعد در شعبه 113 دادگاه كیفری یك استان تهران محاكمه شد. والدین مقتول برایش قصاص خواسته بودند. او در جلسه محاكمه گفت: دخالت‌های مادرزنم باعث شد كانون زندگی‌ام از هم بپاشد. ما چهار سال بود ازدواج كرده و پسری دو ساله داشتیم، اما همسرم مدام از من ایراد می‌گرفت و به‌خاطر وضعیت بد مالی‌ام به من سركوفت می‌زد.
شب عید سال 87 از او خواستم شرایطم را درك كند تا بتوانم رویه زندگی را كمی تغییر دهم، اما زنم تحقیرم كرد كه از او ناراحت شده و كینه به دل گرفتم. شامگاه سیزدهم اردیبهشت همان سال بود كه از محل كار به خانه آمدم كه دوباره دعوایمان شد. جیغ می‌زد كه با شدت درگیری عصبانی شده و دهانش را گرفتم تا فریاد نزند كه یكدفعه نفسش بالا نیامد و فوت كرد. می‌خواستم خودم را هم بكشم. برای آینده پسرم نگران بودم و نمی‌خواستم او بدون پدر و مادر، بزرگ شود، بنابراین او را هم خفه كردم. چمدانم را برداشتم و به دبی رفتم، دو ساعت در فرودگاه آنجا سرگردان بودم و بعد به كوالالامپور سفر كردم. سه روز آنجا ماندم، اما به‌خاطر عذاب وجدان به تهران بازگشتم كه آنجا خواستم خودكشی كنم كه ماموران سر رسیدند
و نجاتم دادند.
او بعد از این محاكمه بابت قتل پسرش به 10 سال زندان و بابت قتل همسرش به قصاص محكوم شد. او اسفند سال گذشته پای چوبه دار رفت كه با تلاش واحد صلح و سازش دادسرا توانست برای جلب رضایت خانواده مقتول سه ماه مهلت بگیرد. خانواده مرد اعدامی در این مدت خیلی تلاش كردند كه رضایت بگیرند كه موفق نشدند.
مهلت سه ماهه به پایان رسید و دوباره شمارش معكوس برای اجرای حكم قصاص داماد اعدامی آغاز شد. این بار و درحالی كه او 12 سال بود در زندان به سر می‌برد و قرار بود برای دومین بار پای چوبه دار برود تلاش مریم خلیفه، قاضی شعبه چهارم دادسرای اجرای احكام دادسرای جنایی تهران و واحد صلح و سازش مستقر در دادسرا نتیجه داد و اولیای دم رضایت خود را اعلام كردند.
داماد بخشیده شده قرار است به‌زودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه كیفری یك استان تهران محاكمه شود.