نامه برای توقف اجرای حکم قصاص

نامه برای توقف اجرای حکم قصاص


اجرای حکم قصاص مردی که به اتهام قتل در زندان به سر می‌برد با ارسال نامه‌ای به دادگاه متوقف شد. مرد معتادی در این نامه مدعی شده او عامل این جنایت است. به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از ده سال قبل با قتل مردی به نام سیامک آغاز شد. این مرد قبل از مرگ به همسرش گفته بود، توسط فردی به نام ستار مجروح شده است.
تحقیقات پلیسی دراین‌باره نشان داد، مقتول از چندی قبل با مردی به نام ستار اختلاف داشته که این مرد به عنوان مظنون دستگیر شد و با انکار قتل گفت: درست است با سیامک بر سر دام اختلاف داشتم اما او را به قتل نرساندم. روز درگیری در دامداری‌ام بودم اما شاهدی برای اثبات ادعایم ندارم.
با توجه به ادعای مقتول قبل از مرگ، مشخصات ظاهری که شاهدان از قاتل داده بودند و همچنین اظهارات متهم که شاهدی برای حضورش در دامداری نداشت، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد و قضات با وجود انکار متهم، او را به خاطر دلایل موجود در پرونده به قصاص محکوم کردند که این حکم در دیوان‌عالی کشور تایید شد.
در حالی که هر روز احتمال اجرای حکم وجود داشت، مردی از زندان نامه‌ای به دادگاه ارسال کرد و مدعی شد او به خاطر اختلافاتی که با سیامک داشته، او را ده سال قبل به قتل رسانده و در این مدت عذاب‌وجدان یک لحظه رهایش نمی‌کرده و برای همین به قتل اعتراف کرده است.
پس از این نامه مشخص شد، او به اتهام موادمخدر در زندان بوده است. با طرح این ادعا اجرای حکم ستار متوقف و تحقیقات دوباره از سر گرفته شد.