مذاکرات خیالی

ماجراهای استراماچونی و مدیران استقلال همچنان ادامه دارد

مذاکرات خیالی

هواداران استقلال گیج شده‌اند. استراماچونی حرف راست را  می‌گوید یا احمد سعادتمند، مدیرعامل این باشگاه؟ احمد سعادتمند با عنوان شفاف‌سازی دوشنبه شب روبه‌روی دوربین باشگاه نشست و جزئیاتی که ادعا داشت برایش مستند دارد، افشا کرد. سعادتمند گفت در پیشنهاد اولیه به استراماچونی اعلام کردند 700‌هزار یورو به عنوان پیش پرداخت و یک میلیون قرارداد سالانه پرداخت می‌کنند تا بیاید. او در حالی که تاکید داشت استراماچونی با پیشنهاد مالی مخالفت کرده، توضیح داد: «پیشنهاد استراماچونی اما 2 میلیون و 400 هزار یورو بود.» در ادامه استقلال پیش پرداخت را به عدد 800 هزار یورو و دستمزد را به عدد ۱/۲ میلیون یورو رساند تا بتواند موافقت مربی ایتالیایی را بگیرد ولی در نهایت با آن مخالفت شد. سعادتمند همچنین خبر داد تمام این اقدامات برای آن بود تا بتوانند مانع از غرامت دو میلیون یورویی استراماچونی به خاطر قرارداد قبلی شوند و فحوای حرفش این بود که استقلال باید در آینده چنین رقمی را پرداخت کند.
 استراماچونی سکوتش را شکست
این توضیحات مدیرعامل آبی‌ها اما دیروز با واکنش استراماچونی همراه شد. او به زبان فارسی برای هواداران نوشت: «چه کسی، کجا و چگونه به من پیشنهاد 800 هزار یورو به علاوه ۱/۲ میلیون یورو قرارداد جدید را دادند؟ کدام انسان عاقلی این پیشنهاد را رد می‌کند، در حالی که من با مبلغی کمتر از این به ایران آمدم. چطور از این پیشنهاد خبر ندارم؟» استراماچونی همچنین از این گفت که واسطه ایتالیایی استقلال مذاکرات را نیمه‌کاره رها کرد چون از ابتدا «فیک» و «غیرواقعی» بود. او برای قانع کردن هواداران نوشت: «این‌که باشگاه چرا پس از فینال جام‌حذفی اسم من را اعلام کرد و درباره مذاکرات صحبت کردند ولی هیچکس از باشگاه حتی از مربی آینده و موردنظرشون درباره بازیکنان و آینده تیم چیزی نپرسید و با بازیکنان قدیمی تمدید کرد و بازیکنان جدید گرفت بدون مشورت. همه چیز فیک بود مثل اعدادی که دیروز مطرح شد. در واقع هیچ اقدامی اتفاق نیفتاده و فقط حرف بود که به مردم بگویند داریم عمل می‌کنیم.»
 مجیدی برمی‌گردد؟
بعد از اظهارات سعادتمند هواداران استقلال استراماچونی را دروغگو خواندند ولی بعد از پست دیروز این مربی همه چیز برعکس شد! ولی حالا برای همه یک سوال کلیدی وجود دارد؛ سرمربی بعدی استقلال چه کسی است؟ آیا سعادتمندی وجود خواهد داشت که مربی بعدی را تعیین کند؟ یک منبع خبری روز گذشته به روزنامه جام‌جم خبر داد مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش به نزدیکانش تاکید کرده باید راه برای بازگشت فرهاد مجیدی به این تیم هموار شود!


سعادتمند برای رفتن از استقلال مصاحبه کرد
هم قلیان کشیدند، هم قلیان خریدند!
روز گذشته روزنامه جام‌جم دست به افشاگری درباره «دعوای قلیان» در فرودگاه دوحه زد و درباره آن نوشت. این خبر دیروز مثل بمب ترکید و واکنش‌های متفاوتی داشت. ساعاتی قبل از انتشار این خبر اما احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال هم دست به افشاگری دیگری زد و گفت یکی از بازیکنان به دوحه قلیان برده بود. او تهدید کرد تا زمانی که در استقلال باشد، جایی برای این بازیکنان نخواهد بود. این باشگاه درگیری فرودگاه را هم تکذیب نکرد تا مشخص شود هم قلیان بردند، هم در مسیر بازگشت در فرودگاه دوحه قلیان خریدند! انگشت اتهامات به سوی یک هافبک و یک مدافع استقلال نشانه رفته است. هر دوی این بازیکنان در رقابت‌های لیگ قهرمانان هم به میدان رفتند و فرسنگ‌ها با بازیکنانی که طرفداران توقع دارند، فاصله داشتند. خبرهای رسیده از داخل تیم استقلال حکایت از آن دارد حالا جو داخلی به‌شدت علیه احمد سعادتمند است. بعضی‌ها معتقدند مدیریت خوب کرد دست به افشاگری زد و بعضی دیگر معتقدند او با این اظهارات تیم خود را به حاشیه برد. این روزها بعضی بازیکنان نسبت به سعادتمند موضع تندی دارند‌. روز گذشته یکی از بازیکنان استقلال به روزنامه جام‌جم گفت: «وقتی این حرف را می‌زنند همه را زیر سوال می‌برند. اگر بازیکنی این کار را کرده او را کنار می‌کشیدند و با شخص خودش برخورد می‌کردند؛ نه این‌که بخواهند حرفی بزنند که برای همه ما بد شود.»
از نظر خیلی‌ها این مصاحبه احمد سعادتمند برای رفتن از استقلال بود. مدتی هواداران با بهانه بازگشت استراماچونی به استقلال سرگرم شدند و حالا سعادتمند بعد از رد کردن این خوان، به عنوان سردمدار بازیکن سالاری روی صندلی خود نشسته است. بعضی‌ها احساس می‌کنند این سیاست سعادتمند می‌تواند ماجرای رفتن او را قشنگ‌تر کند و بگوید: «من به خاطر مبارزه با بازیکن سالاری از استقلال رفتم.» البته که موضوع بازیکن سالاری در استقلال همیشگی بوده و در سال‌های گذشته بیشتر شده است. گروهی از بازیکنان نامی این تیم که خود را قدیمی‌تر می‌دانند، گروهی دارند که بارها مقابل مدیریت قرار گرفته است. سعادتمند هم اولین مدیری نیست که طعم آن را چشیده است. این گروه به باند «سفتا» یا همان سفت‌ها معروف هستند. ماجرای قلیان کشی هم در استقلال اتفاقی تازه نیست. در دوران قلعه‌نویی او مچ کاپیتان خود را در یک سفره‌خانه گرفت. دو بازیکن استقلال در دهه 80 با هم سفره‌خانه‌ای در سعادت‌آباد راه انداختند. تصاویری از رحمتی و غفوری در حال قلیان‌کشی به بیرون آمد و انگار این قصه سر دراز دارد.