همسورث؛ صورت زخمی تازه سینما

«فیوروسا» اسپین‌آفی بر «مدمكس: جاده خشم» است

همسورث؛ صورت زخمی تازه سینما

آیا باید باور كرد كه كریس همسورث، ابرقهرمان داستان‌های كمیك‌استریپی شركت مارول قرار است در ماجراجویی‌های مربوط به شخصیت مكس دیوانه/ مدمكس حضور داشته باشد؟ جورج میلر، فیلمساز و تهیه‌كننده استرالیایی‌تبار سینما كه خالق مجموعه اكشن و آینده‌نگرانه «مكس دیوانه/ مدمكس» است، خبر بازی این بازیگر استرالیایی‌تبار در نسخه پیش‌درآمد و اسپین‌آف این فیلم را تایید
كرده است. قبل از این اعلام شده بود میلر قصد دارد داستان فیلم معروف دهه 80 میلادی خود را به دورانی قبل از شروع داستان این اكشن منتقل كند. حالا معلوم شده كه همسورث یكی از دو نقش اصلی این فیلم را كه با نام «فیوروسا» جلوی دوربین می‌رود، بازی خواهد كرد.
داستان فیوروسا ماجراهای زندگی شخصیت همان زن جوانی را دنبال می‌كند كه در نسخه احیا شده سال 2015 توسط شارلیز ترون بازی شد. اما ترون در فیوروسا بازی ندارد. داستان فیلم تازه، ماجراهایش را به دوران جوانی شخصیت فیوروسا می‌برد و برای همین، یك بازیگر زن جوان باید نقش او را جلوی دوربین به‌عهده بگیرد. قبل از این گفته شده بود آنا تیلور جوی نقش شخصیت فیوروسا را در این اكشن آخرزمانی بازی خواهد كرد. میلر در كنار اعلام نام همسورث، خبر فوق را هم تایید كرده‌است. در عین حال، یحیی عبدل متین هم در فیوروسا حضور دارد.
ماجراهای اسپین آف مدمكس به دو دهه قبل از شروع داستان این مجموعه فیلم برمی‌گردد. در این داستان كه فیلمنامه‌اش را میلر با همكاری نیكو لاتوریس (نویسنده «مدمكس: جاده خشم» با بازی ترون) نوشته، زندگی شخصیت فیوروسا در دورانی به تصویر كشیده می‌شود كه هنوز با مكس روكاتانسكی ملاقات نكرده و به تنهایی در جست‌و‌جوی عدالت است، اما هنوز مشخص نیست فیوروسای جوان با چه مشكلاتی دست و پنجه نرم خواهد كرد و قرار است با كدام موجودات و شخصیت‌های منفی مبارزه كند. تا اینجا مشخص شده كه همسورث در قالب مردی با نام دمنتوس در فیلم ظاهر می‌شود كه زخمی بزرگ روی صورتش دارد. هنوز معلوم نیست این صورت زخمی ماجرا، در مقابل فیوروسا قرار می‌گیرد یا همراه اوست.
شرکت برادران وارنر كه فیوروسا را با هزینه‌ای
90 میلیون دلاری تولید می‌كند، هنوز زمانی برای شروع كار فیلمبرداری آن اعلام نكرده است. دلیل این امر نه مشكلات مربوط به كرونا و ضرورت رعایت پروتكل‌های بهداشتی كه جدول پر و خالی از زمان كریس همسورث است! این بازیگر حداقل تا یك‌سال آینده زمانی برای حضور در كارها و پروژه‌های جدید ندارد، اما میلر و مدیران برادران وارنر گفته‌اند مشغول مذاكره با او هستند تا بتوانند زمانی را در اوایل سال جدید میلادی برای شروع كار فیلمبرداری فیوروسا پیدا كنند.
مدمكس: جاده خشم با بازی شارلیز ترون با استقبال بالای منتقدان و تماشاگران روبه‌رو شد و 375 میلیون دلار در آمریكا و بقیه كشورهای دنیا فروش كرد. اهل فن پیش‌بینی می‌كردند میلر خیلی زود قسمت بعدی این اكشن ماجراجویانه را با حضور ترون جلوی دوربین خواهد برد، اما اعلام خبر تولید فیوروسا بدون حضور ترون، تعجب هر دو گروه منتقدان و تماشاگران را به همراه داشت./ كولیدر