برترین نوپاهای حوزه عکاسی

برترین نوپاهای حوزه عکاسی


 عکاسی هنری است که از دیرباز موردتوجه همگان بوده است. پیش‌تر دسترسی به امکانات عکاسی سخت و پیچیده بود. هزینه‌های سرسام‌آور دوربین عکاسی و فرآیند پیچیده چاپ عکس باعث شده بود عده کمی به این امکانات دسترسی داشته باشند. پس از تولید دوربین‌های ساده‌تر و پس از آن دوربین‌های دیجیتال، شرایط برای علاقه‌مندان عکاسی بهتر از قبل شد. گام بزرگ بعدی برای عمومی شدن دسترسی به ابزار عکاسی، اضافه شدن دوربین‌ها به گوشی‌های هوشمند بود. این اتفاق انقلابی در عرصه فناوری بود زیرا به هر کاربر فرصت عکاسی را هدیه می‌داد. اقبال کاربران باعث شد روز به روز کیفیت تصاویر بهتر و دسترسی به آنها آسان‌تر شود.
در کنار رشد ابزار عکاسی، نرم‌افزارهای زیادی با امکانات متنوعی مانند ابزارهای فیلترگذاری و ویرایش عکس یا اشتراک‌گذاری تصاویر توسعه یافتند. با تغییر شرایط بازار، ارائه خدمات عکاسی در بستر وب نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و کاربران و عکاسان خیلی آسان‌تر توانستند در محیط‌های مختلف به یکدیگر دسترسی پیدا کنند. بعد از این تغییرات در دنیای فناوری و دسترسی عمومی‌تر به عکاسی، توجه شرکت‌های نوپای زیادی به این بازار جلب شده است. با بعضی از نمونه‌های موفق این شرکت‌های نوپا آشنا شویم:

اسنپر: یک شبکه عکاسی در حال توسعه بر روی وب و گوشی‌های موبایل است که عکاسان حرفه‌ای را به کاربران متصل می‌کند. همچنین اسنپر ابزار مبتنی بر یادگیری ماشین دارد که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌تواند افراد را به عکس‌هایشان متصل کند. کاربران بسیاری با کمک اسنپر عکاس مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش داده‌اند. این شرکت نوپا در سانفرانسیسکو مستقر است و تاکنون ۱۳ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

میرو: شرکت نوپایی است که به عکاسان عمدتا آزادکار برای مدیریت کارهایشان کمک می‌کند. این مجموعه سال 1395/ ۲۰۱۶ در پاریس متولد شده و تاکنون ۲۹۳ میلیون دلار جذب سرمایه داشته است. در کنار این خدمات، میرو شبکه‌ای از عکاسان در سراسر دنیا ایجاد کرده است تا بتوانند تجربیات و دانش خود را به اشتراک بگذارند.

جامپ‌استوری: یک شرکت نوپای دانمارکی است که سال 1397/ ۲۰۱۸ ایجاد شده است. این شرکت نوپا از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کند و به کسب‌وکارها و سازمان‌ها امکان می‌دهد با جست‌وجو در محتوای اختصاصی خود و سریع‌تر کردن نتایج مرتبط، تصاویر را با سرعت و کارآیی بیشتری پیدا کنند. پلتفرم جامپ‌استوری یک مدل اشتراک به سبک نتفلیکس (Netflix) دارد و به کاربران امکان دسترسی نامحدود به 15میلیون عکس، فیلم، آیکون، تصویر را می‌دهد و موسیقی هم به زودی به آن اضافه خواهد شد. این شرکت نوپا موفق به جذب سرمایه یک میلیون دلاری شده است.

بوم: یک شرکت نوپای ایتالیایی مستقر در میلان است که سال 1397/ ۲۰۱۸ کار خود را شروع کرده است. هدف اصلی «بوم» حمایت از نسل جدید عکاسان است و خدماتی از عکس‌برداری تا ویرایش و تحویل نهایی تصاویر را شامل می‌شود. این شرکت نوپا نیز توانسته بیش از چهار میلیون دلار سرمایه جذب کند.