مرور و عبور

مرور و عبور

ناصر محمدخانی وقتی مربی تیم پرسپولیس بود
ناصر محمدخانی، بازیكن فراموش‌نشدنی دهه 60 و مربی فعلی تیم پیروزی خبر از یك بازی هیجان‌انگیز در برابر عراق داد.
محمدخانی گفت: این دیدار از این رو هیجان‌انگیز است كه جدال سرگروهی است و بچه‌های ما بعد از آن تساوی دور از انتظار در برابر تایلند حتما به اهمیت این دیدار پی ‌برده‌اند. ما حتما به برد در برابر عراق احتیاج داریم هرچند كه یك تساوی هم ما را راهی دور بعد می‌‌كند ولی نباید به همین قانع باشند چون تیمی كه داعیه قهرمانی دارد باید در برابر همه تیم‌ها خوب بازی كند طوری كه همه حریفان روی آنها حساب كنند.
گفتنی است تیم ملی فوتبال كشورمان ساعت 20 و 15 دقیقه امشب مقابل تیم عراق بازی خواهد كرد. (صفحه15)





ایتالیا میزبان تئاتر ایران
با گذشت چهار شب از برگزاری جشنواره تئاتر پارما اجراهای گروه‌های نمایشی ایران همچنان در مطبوعات ایتالیا بازتاب‌های گسترده‌ای دارد.
جورجیو جناری، دبیر برگزاری جشنواره پارما با اشاره به وجه كیفی تماشاگران این دوره كه بیشتر اساتید تئاتر هستند گفت: درحال‌حاضر تئاتر ایران نسبت به تئاتر ایتالیا پر‌تپش‌تر است. تئاتر مدرن ایران بسیار غنی است و رابطه مستقیمی با شرایط اجتماعی و سیاسی دارد. خیلی از كشور‌ها تنها از شكل تئاتر غرب تقلید می‌‌‌كنند اما تئاتر ایران، تقلیدی نیست. (صفحه16)



رفع فقر در راس امور 3 قوه
جلسه سران سه قوه به منظور پیگیری و تحقق دیدگاه‌ها و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در مورد اصلاحات در حضور رهبر معظم انقلاب تشكیل شد.
در این جلسه كه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز حضور داشت تاكید شد اصلاحات نیاز و ضرورت اساسی كشور است و باید در چارچوب قانون اساسی باشد.
در این جلسه مقرر شد قوای سه‌گانه به‌ویژه قوای مجریه و قضاییه با استفاده از دیدگاه‌ها و نظریات كارشناسان برای رفع فقر، فساد و تبعیض در جامعه كلیه دستگاه‌های حكومتی و نهادها و ارگان‌ها غیردولتی برنامه‌ای مناسب، قاطع و همه‌جانبه و عملی تدوین كنند. (صفحه2)




اختلاس میلیاردی در كارخانه ارج
اولین جلسه رسیدگی به پرونده مدیرعامل و اعضای هیات‌رئیسه شركت سهامی ارج صبح دیروز در دادگاه شعبه 1410 به ریاست قاضی مرتضوی برگزار شد.
در گزارش این كارخانه به اختلاس 20 میلیارد تومانی از این كارخانه اشاره شده است. نماینده مدعی‌العموم درباره این اختلاس گفت: متهم ردیف اول مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره این شركت است. او هیات‌مدیره را وادار كرده كه اختیارات خود را به او واگذار كرده و همچنین بدون انجام مراحل قانونی به انجام معاملات، ‌مبادرت به فروش مواد و لوازم داخل كارخانه كرده است. او در اولین تخلف 500 میلیون ریال به یكی از پرسنل بانك مركزی برای گشایش اعتبار داده است. به پرسنل وزارت صنایع هم برای دریافت ارز اعتباری 820 میلیون ریالی پرداخت كرده و برای خانم منشی مدیرعامل هم برای خرید یك آپارتمان، یك ویلا و یك اتومبیل پراید 60 تا 70 سكه بهار آزادی داده است و ... . (صفحه14)




مردم در انتظار اعلام كوپن برنج
علی‌رغم تحویل برنج به مغازه‌داران و گذشت یك‌ماه‌ونیم از آن هنوز كوپن برنج اعلام نشده است.
عده‌ای از مغازه‌داران با تماس تلفنی به روزنامه جام‌جم گفتند: هم‌اكنون 103 كیسه برنج 50 كیلویی تایلندی خریداری كرده‌ایم اما دو ماه است كه كوپن برنج اعلام نشده‌. برنج خریداری‌شده روی دست ما مانده و معلوم نیست دولت چه برنامه‌های برای آن دارد. این در حالی است كه شالیكاران نیز برای فروش برنج داخلی با مشكل روبه‌رو هستند. (صفحه4)