«جشن سربرون» در جاده امامزاده داوود

«جشن سربرون» در جاده امامزاده داوود


حسن نجاریان تهیه‌كننده سریال «جشن سربرون» در گفت‌وگو با فارس گفت: این سریال همچنان در جاده امامزاده داوود در حال تصویربرداری است و تا زمانی كه ستاد ملی مبارزه با كرونا تعطیلی پروژه‌ها را اعلام نكند، ما نیز با رعایت پروتكل‌های بهداشتی به كارمان ادامه خواهیم داد.
وی با بیان بهبود حال‌عمومی لاله اسكندری نیز بیان كرد: حال عمومی این بازیگر خوب و بیماری برطرف شده اما هنوز بازی‌‌اش مقابل دوربین این سریال آغاز نشده است.
این تهیه‌كننده درباره زمان پخش این سریال گفت: ما تا خرداد سال آینده تصویربرداری خواهیم داشت و زمان پخش‌مان نیز مشخص نیست.
نجاریان همچنین عنوان كرد: بعد از جاده امامزاده داوود به اطراف شهریار و سپس به شهرك‌سینمایی غزالی خواهیم رفت. با این‌كه در شهرك سینمایی دكورسازی نكردیم اما باید بخش‌هایی از لوكیشن‌ها را برای این سریال آماده كنیم.
جشن سربرون مجموعه‌ای ٣٠قسمتی به تهیه‌كنندگی حسن نجاریان و كارگردانی مجتبی راعی است و این مجموعه به سفارش سیما فیلم تولید می‌شود و به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد.
در خلاصه داستان جشن سربرون آمده است: «بهادر»، كدخدای ایل پوسان با كدخدای طایفه همسایه «سرخو»، رقابت و مخالفتی دیرینه دارد و مدتی است آتش كینه‌ها خاموش شده تا این‌كه سرخو با اعتمادبه‌نفس به خواستگاری دختر زیبا و كم‌‌سن‌وسال بهادر «جهان‌پسند» می‌آید. غافل از این‌كه قرار است مدتی بعد جهان‌پسند به عقد پسرعمویش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت کرده و زخم‌های كهنه سر باز می‌كنند. هر دو طایفه از كدخدای خود حمایت می‌كنند و درگیری ابعاد بزرگتری می‌یابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز می‌كند.  حسین محجوب، محمود پاك‌نیت، لاله اسكندری، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش كاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، كریم اكبری مباركه، صدرالدین حجازی، نادر فلاح، بیوك‌میرزایی و... از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.