تغییرات در برنامه‌های روزانه شبكه 5

تغییرات در برنامه‌های روزانه شبكه 5


مرتضی عمادی، مدیر گروه «تهران و شهروندی» شبكه پنج سیما درباره طراحی و تولید برنامه‌های جدید این شبكه به مهر بیان كرد: برنامه‌های در دست تولید ما، برنامه‌های روزانه شبكه بوده كه قرار است هر یك تغییراتی هم داشته باشند؛ «تهرانگرد» هم‌اكنون در حال پخش است و فصل جدید آن هم با تغییراتی همراه خواهد بود. همچنین «برخط شو» كه با اجرای بهمن هاشمی و محیا اسناوندی روی آنتن می‌رود تغییراتی خواهد داشت.
وی به تولید برنامه‌ای برای معرفی چهره‌های مردمی اشاره و عنوان كرد: برنامه مهمی را با همكاری ارگان‌ها و نهادهای شهر تهران در دستور كار داریم كه سال گذشته فصل اول آن روی آنتن رفت. این ویژه‌برنامه با رویكرد معرفی شهروندان خدوم تهران قرار است هر سال ۸تا۱۰ نفر را معرفی كند. امسال فصل دوم این برنامه تولید و در اسفند با كمك و رای مردم انتخاب و پخش می‌شود.
عمادی درباره رویكرد گروه تحت مدیریتش نیز گفت: یكی از اهداف و وظایف گروه تهران و شهروندی شبكه پنج سیما انعكاس رویدادهای شهری و آموزش حقوق و وظایف شهروندی است و در برنامه‌های شاخصی كه داریم مثل «تهران۲۰»، «در شهر»، «در استان»، «تهرانگرد» و برخی ویژه برنامه‌ها به این محورها می‌پردازیم. نشاط، امید، آموزش، تعامل، ایجاد مشاركت عمومی و حس همدلی از دیگر محورهای برنامه‌سازی ماست.
وی درباره تولید مسابقه «راهی شو» با اجرای ارشا اقدسی نیز عنوان كرد: به‌تازگی مسابقه راهی شو تدارك دیده شده كه هدفش هشدار به مردم درخصوص وضع بد هوای شهر تهران است؛ هوایی كه سال‌هاست حالش بد است و در عرصه سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری و همت مردمی به اراده‌ای آهنین نیاز دارد. از جمله ابزار برای رسیدن به این هدف، رسانه و برنامه‌های تلویزیونی است كه در نظر داریم در قالب مسابقه و سرگرمی به آن بپردازیم.
مدیرگروه تهران و شهروندی درباره تاثیر این مسابقه در هشدار برای هوای پاك یادآور شد: اگر بخواهیم به‌صورت مستقیم درباره هوای آلوده سخن بگوییم باید جلوی دوربین بنشینیم و در قالب برنامه گفت‌وگومحور بگوییم حال این هوا بد است، اما در یك مسابقه چالش‌هایی ایجاد می‌شود و در فضای سرگرمی به‌طور غیرمستقیم حرف‌ها مطرح می‌شود.