مل گیبسن و فعالیت‌های جدید سینمایی

بازیگر استرالیایی‌تبار در اکشن دلهره‌آور تازه

مل گیبسن و فعالیت‌های جدید سینمایی


مل گیبسن که کمدی کریسمسی «مرد چاق» را آماده نمایش عمومی دارد، برای دومین بار در فیلم تازه‌اش «پاناما» در نقش مکمل ظاهر می‌شود. نقش اصلی این درام اکشن دلهره‌آور را کول هاوزر به عهده دارد. البته سازندگان فیلم می‌گویند اهمیت نقش گیبسن از همبازی جوانش کمتر نیست و ارزشی برابر با آن دارد. کلید فیلمبرداری فیلم تا پایان ماه نوامبر در پورتوریکو زده می‌شود. مارک نولدین وظیفه کارگردانی این اکشن دلهره‌آور را به عهده دارد.
داستان فیلم درباره سرباز کهنه‌کاری (با بازی هاوزر) است که با لباس مبدل راهی ماموریتی سخت می‌شود. او باید عوامل یک باند خطرناک موادمخدر و اسحله را شناسایی و نابود کند. این ماموریت از سوی فرمانده سابق جنگی او (با بازی گیبسن) داده‌شده‌است. زمانی که ماموریت سرباز جنگی به بن‌بست می‌خورد، فرمانده لباس رزم به تن کرده و به یاری او می‌شتابد. فیلمنامه فیلم را دانیل آدامز نوشته و برای بیشتر شدن نقش گیبسن، تغییراتی در آن اعمال شده‌است.
پاناما دومین همکاری سینمایی گیبسن و هاوزر به حساب می‌آید. این دو در سال2004 در درام دلهره آور «پاپاراتزی» با یکدیگر همکاری داشتند. گیبسن تهیه کننده فیلم و هاوزر بازیگر آن بود. شرکت فیلمسازی گیبسن به نام آیکون پروداکشنز، یکی از تهیه‌کنندگان پاناما است. گیبسن بعد از پایان کار فیلمبرداری این فیلم، بازی در «لیو اهل تولدو» را شروع می‌کند. این هم یک اکشن دلهره‌آور به کارگردانی برادران نلمز است. نکته جالب این که کل صحنه‌های این فیلم هم در پورتوریکو فیلمبرداری می‌شود!
 جدول شلوغ کاری گیبسن استرالیایی تبار، با قسمت دوم درام مذهبی مصائب مسیح کامل می‌شود. اما هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری آن اعلام نشده‌است. این فیلم دنباله‌ای بر داستان فیلم بسیار موفق و پرفروش این فیلمساز در سال 2001 است. بازیگر 64ساله سینما، درام کمدی و کریسمسی «مرد چاق» را برای ایام تعطیلات سال نوی میلادی روانه پرده سینماها خواهدکرد. داستان فیلم درباره گروهی از سارقان است که در شب سال نوی میلادی، برای انجام سرقت بزرگ خود لباس قرمز رنگ بابانوئل را به تن می‌کنند. گیبسن مدتی قبل درام دلهره‌آور «قهر طبیعت» را در اکران عمومی داشت، که نتوانست نظر مثبت منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کند. فیلم با هزینه تولید 23میلیون دلاری خود، حتی نتوانست یک میلیون‌دلار در جدول گیشه نمایش فروش کند. او در این فیلم، برای اولین بار در یک نقش مکمل ظاهر شد.
تماشاگران سینما هاوزر را به‌خاطر مجموعه پربیننده «یلواستون» می‌شناسند. این درام تعلیقی شبکه تلویزیونی کمپانی پارامونت، توسط تیلور سرایدن خلق شده و تا به حال سه فصل آن تهیه و تولید شده‌است. تولید فصل‌چهارم این مجموعه در دستورکار تهیه‌کنندگانش قرار دارد. جالب این که سازندگان یلواستون از گیبسن دعوت کرده‌اند در فصل جدید آن، در کنار هاوزر به ایفای نقش بپردازد./ موویز