جنجال 18+  در زمین بازی

حواشی مسابقه استقلال و فولاد همچنان ادامه دارد

جنجال 18+ در زمین بازی

محمود فکری اسیر دوربین شد. امروز، تمام مربیان و بازیکنان می‌دانند تمام حرکات،  رفتار و حرف‌های او در زمین و حتی اطرف آن ضبط می‌شود، محمود فکری اما بی‌توجه به پیشرفت تکنولوژی عرض زمین فولاد آره‌نا را طی می‌کرد تا با قاسمی‌نژاد بازیکن حریف رودررو شود و الفاظ رکیکی به زبان بیاورد. الفاظی که حتی بعضی کانال‌های خبری مجبور شدند روی آن «سوت و بوق» بگذارند. فکری علاوه بر حمله رکیک به سبک بازی فولاد، الفاظ تندی علیه نکونام و خانواده‌اش به کار برد. این اتفاق اما پیامدهایی برای سرمربی استقلال به همراه داشت.
 حمله باشگاه فولاد به فکری
بعد از انتشار ویدئوی حرف‌های جنجالی فکری، علوی سرپرست فولاد اعلام کرد این توهین بی‌سابقه به کادر، بازیکنان ومجموعه فوتبال است. وکیل این باشگاه گفت قطعا از فکری شکایت خواهند کرد. صبح دیروز کمیته انضباطی اعلام کرد سرمربی استقلال احضار شده است. روز گذشته یکی از مقامات فدراسیون فوتبال در این باره به روزنامه جام‌جم گفت: «به دلیل این‌که جلسه رسیدگی شکایت شجاع از رسول‌پناه دوشنبه این هفته برگزار می‌شود، جلسه رسیدگی به تخلف آقای فکری دوشنبه هفته آینده خواهد بود.» او در پاسخ به این سوال که آیا شایعات صحت دارد و فکری 4 تا 5 جلسه محروم خواهد شد، پاسخ داد: «خیر این شایعات صحت ندارد. 5 قاضی و  وکیل در کمیته انضباطی هستند که بعد از شنیدن حرف‌ها و دفاعیات فکری تصمیم می‌گیرند، اما طبق قانون حداقل  محرومیت از یک جلسه شروع می‌شود که شامل جریمه نقدی هم هست.»
فکری روز گذشته در بیانیه استقلال از نکونام عذرخواهی کرد ولی خبرهای رسیده از اهواز حکایت از آن دارد که سرمربی فولاد به شدت دلخور است و با این عذرخواهی کوتاه نیامده. باشگاه فولاد در تلاش است تا جلسه رسیدگی به تخلف فکری را جلوتر بیندازد. دیروز سعید آذری مدیرعامل فولاد هم به تندی علیه فکری صحبت کرد. واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال بعد از دیدن این ویدئو گفت‌و‌گویی با روزنامه جام‌‌جم داشت؛
 آقای آشتیانی فکر می‌کردید چنین اتفاقی در زمین فوتبال بیفتد؟
آقای فکری کنترلش را قطعا از دست داده و این حرف‌ها را زده ولی به نظرم اتفاقا یک مربی باید در چنین زمانی خویشتنداری کند و تحمل خود را بالا ببرد. این شکست برای فکری می‌توانست یک تجربه باشد. این‌که با شکست مربی یا مدیر یا بازیکن از فضای اخلاقی دور شود قابل قبول نیست و شان و شخصیت خودش را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
 لحظه‌ای که ویدئو را دیدید، باورتان می‌شد این حرف‌ها از دهان فکری خارج شده؟
از این صحنه‌ها که در فوتبال ما فراوان بوده! این رفتارها برای یک دهه قبل است و امروز باید فوتبالی‌ها رفتار حرفه‌ای داشته باشند. امیدوارم دیگر چنین صحنه‌هایی تکرار نشود. فکری هم بابت این مساله تلنگری به خود بزند و دیگر از این ادبیات استفاده نکند. من واقعا از دیدن این ویدئو متاثر شدم.
 چرا فکری چند ساعت بعد از بازی عذرخواهی نکرد؟
به نظر من اتفاقا وقتی کسی عذرخواهی کند، یعنی شجاعت دارد. این نشانه بزرگی آن فرد است. فکری یا هر مربی دیگری قطعا با عذرخواهی تحقیر نمی‌شدند بلکه خودشان را بزرگ‌تر می‌کردند.