نسخه Pdf

خاطره دیروز ، نرم‌افزار امروز

کلیک، یک اپلیکیشن برای تسهیل در نامه نوشتن را بررسی می‌کند

خاطره دیروز ، نرم‌افزار امروز

ویروس کرونا و قرنطینه‌ها فرصت دیدار دوستان و نزدیکان و پیداکردن افراد جدید را از زندگی بسیاری از انسان‌ها گرفته است. در این مدت اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های دوست‌یابی به‌سرعت رشد کرده‌ و افراد به روابط آنلاین برای پرکردن وقت تنهایی و خلوت خود مراجعه می‌کنند. اما گروهی علاقه دارند به شیوه خاص نامه‌نگاری با غریبه‌ها ارتباط برقرار کنند. نامه نوشتن از دیرباز یک شیوه خاص برای ارتباط بین افراد بود. در زمانی که هیچ شبکه‌اجتماعی‌ای وجود نداشت، نامه بهترین روش ارتباط از دور بود. در این نوشته قصد داریم اپلیکیشن Slowly را به شما معرفی کنیم.

نوشتن و دست به قلم بردن و بیان حرف‌ها و کلمات آداب خاص خود را دارد. در دنیای امروز ما به پیام‌رسان‌ها به‌شدت وابسته شده‌ایم و همین باعث شده برای هیچ پیامی «صبر» نکنیم. برای ارتباطات در بین پیام‌رسان‌ها و در دنیای مدرن و دریای ابزارهای ارتباطات مثل واتس‌اپ و تلگرام من بیشتر طرفدار ایمیل هستم. دلیل اصلی آن هم نیازنداشتن به زمان برای پاسخگویی سریع و شتاب‌زده است. در نامه نوشتن، شما فرصت کافی برای فکرکردن و پاسخ‌دادن دارید اما در پیام‌رسان‌ها به‌نوعی توقع پاسخ آنی و سریع ایجاد شده و اگر یک پیام با ماهیت کاری را دو روز دیرتر پاسخ دهید، نوعی بی‌احترامی تلقی می‌شود! من با این نحوه ارتباطات مشکل دارم و باید فرصت کنم پیام شما را مطالعه، تحلیل و بررسی کنم تا به بهترین شکل به آن پاسخ بدهم. به‌خصوص برای پیام‌های تجاری که به هیچ عنوان نباید سریع به آنها پاسخ داد.
این عادت شخصی است و همیشه در زندگی حرف‌های مهم خود را با نامه به گوش مخاطب رسانده‌ام. احساس می‌کنم این شیوه و فرهنگ ریشه در هویت انسانی ما دارد. شیوه‌ای که برای امروز نیست و با اختراع خط، مسیر آن آغاز شد. بسیاری از انسان‌ها دیگر در بین ما نیستند اما نامه‌های آنها به دیگران تا ابد برای ما جاودانه شده است.
  Slowly برای ارسال و دریافت نامه
در این اپلیکیشن به شیوه کلاسیک و سنتی شما می‌توانید به ارسال و دریافت نامه اقدام کنید. تمبر موردنظر خود را بچسبانید و صبر کنید نامه شما با طی مسافت در سراسر دنیا به دست مخاطب برسد.
جذاب‌ترین قسمت اپلیکیشن همین موضوع صبر و زمان برای ارسال و دریافت نامه است. اگر مخاطب شما در سوئد زندگی کند حدود ۷ساعت زمان لازم است تا نامه شما به دست وی برسد اما پیدا کردن مخاطب هم شیوه خاصی دارد که می‌توانید به صورت شانسی با یک مخاطب ارتباط برقرار کنید یا از کدپستی اختصاصی برنامه که اصطلاحات Slowly ID خوانده می‌شود، استفاده کنید.
با استفاده از Slowly احتمالا افرادی را می‌یابید که از لحاظ تفکر و علایق به شما شبیه هستند نه افرادی که محل زندگی‌شان به شما نزدیک‌تر است. این موضوع اولین وجه‌تمایز این نرم‌افزار با بسیاری از پیام‌رسان‌هایی است که با داشتن ویژگی‌هایی نظیر تکان‌دادن تلفن‌همراه یا ربات‌های مختلف شما را با افرادی تصادفی آشنا می‌کنند.
از نکات جالب این برنامه امکان انتخاب چند زبان است.
در واقع براساس زبان، شما مخاطب خود را پیدا می‌کنید و برای کسانی که به دنبال یادگیری زبان جدید مانند انگلیسی، عربی، ترکی و دیگر زبان‌ها هستند امکان بسیار خوبی برای ارتباط با کسی است که به آن زبان به صورت کامل مسلط است. یکی از مخاطبان من از کشور روسیه برای یادگیری زبان انگلیسی با من نامه‌نگاری می‌کند!
خلاقیت تولیدکنندگان برنامه به اینجا ختم نمی‌شود و برای این‌که از قضاوت ظاهری در مورد انسان‌ها جلوگیری کند، اجازه آپلود تصویر پروفایل را به شما نمی‌دهد. به جای آن می‌توانید به ساخت آواتار اختصاصی خود اقدام کنید. این پروفایل و ایموجی کنار آن بیانگر شخصیت و روحیات شماست و بهتر است آن را به خود نزدیک‌تر کنید!
  نحوه استفاده از Slowly
برای ارتباط با من باید از کد ستی آنلاین مثل XRBZZW استفاده کنید. باید در اپلیکیشن بخش آدمک‌رفته و روی متن Add Friend By Slowly ID بزنید و ID یا کد را اضافه کنید. در همان قسمت نیز می‌توانید به جست‌وجوی افراد مختلف بپردازید. امکان عضویت و فعالیت ناشناس به عنوان یک حق طبیعی برای شما فراهم است.
در این اپلیکیشن شما نمی‌توانید کدپستی را به صورت اختصاصی مثل شناسه ID در شبکه‌های اجتماعی دیگر بسازید. هدف پیداکردن افراد جدید و نشان‌دادن مهارت شما در جلب‌نظر افراد با «نوشتن» است. قرار نیست یک آی‌دی خاص بسازید و به‌واسطه آن دوستان و نزدیکان را پیدا کنید. در اپلیکیشن اسلوولی یک بخش برای تمبر(Stamps) وجود دارد. تمبرها ایده‌های جالبی دارند و اگر شما از ایران برای کسی نامه بفرستید به شما تمبر سرباز هخامنشی را پیشنهاد می‌کند. می‌توانید با فرستادن و دریافت نامه از افراد مختلف کلکسیون تمبر بسازید.
برای فرستادن نامه به افراد غریبه و ناشناس در قسمت آدمک روی Automatch بزنید و براساس ایده‌هایی که به شما می‌دهد به یک نفر نامه بدهید. نامه نوشتن می‌تواند به بهبود زبان انگلیسی شما نیز کمک کند.
سعی کنید در ارتباط و نامه نوشتن با افراد غریبه از بیان یک قصه در زندگی خود استفاده کنید. شما امکان انتخاب موضوعات مختلف مانند فیلم یا موسیقی را دارید. برای همین شانس پیداکردن افرادی با این سلیقه بسیار زیاد می‌شود و به‌راحتی می‌توانید با صحبت در مورد علاقه خود، گفت‌وگو را آغاز کنید.
در نامه نوشتن مهم‌ترین نکته بیان یک روایت یا داستان است. در واقع شما می‌خواهید نظر یک فرد غریبه را جلب کنید و بهتر است با چیزی شروع کنید که وی مایل به ادامه‌دادن باشد. پیام‌هایی شبیه آشنایی و علاقه به گفت‌وگو اصلا برای افراد جذاب نیست و به‌سرعت باعث می‌شود به نامه شما پاسخی ندهد.
به این سبک اپلیکیشن‌ها PenPal گفته می‌شود؛ پن‌پال یعنی کسی که به‌واسطه نوشتن با شما ارتباط دارد و دوست نوشتاری شماست.
اپلیکیشن‌های مشابه Slowly شامل این موارد می‌شود که عمدتا نیاز به پرداخت برای شروع کار دارند:
 PenPal World
Chatous
Interpals
Chatroulette
اپلیکیشن Slowly نسخه وب دارد و می‌توانید از گوگل‌پلی و اپل‌استور آن را دانلود کنید.
ضمیمه نوجوانه