سومین سکته امنیتی صهیونیست‌ها

پس از اصابت موشک به حریم امنیتی پایگاه اتمی دیمونا و فرار 6 اسیر فلسطینی، این بار اطلاعات 7میلیون نفر در سرزمین‌های اشغالی هک شد

سومین سکته امنیتی صهیونیست‌ها

رژیم اشغالگر قدس، روزهای دشواری را سپری می‌کند. از اردیبهشت امسال تاکنون، سه بار خطوط قرمز امنیتی تل‌آویو که تا قبل از آن غیرقابل تعرض به شمار می‌آمدند، زیر پا گذاشته شد. به عبارت بهتر، طی چهار ماه اخیر، رژیم اشغالگر قدس در حوزه سخت( نظامی ) و نرم(سایبری) مورد حملاتی قرار گرفته است که تصور و محاسبه ابعاد و تحلیل آنها، هنوز در ذهن مقامات سازمان جاسوسی موساد و مقامات تل‌آویو نمی‌گنجد. در اینجا به مرور هر سه واقعه می‌پردازیم.

 بزرگ‌ترین حمله سایبری در سرزمین‌های اشغالی
تازه‌ترین شوکی که به صهیونیست‌ها و جامعه امنیتی رژیم‌صهیونیستی وارد شده، مربوط به حمله سایبری گسترده‌ای است که اطلاعات میلیون‌ها صهیونیست را هک کرده و در اختیار منابع ناشناس قرار داده است. روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارانوت، سه‌شنبه شب خبر داد گروهی از هکرها توانسته‌اند به اطلاعات چند میلیون صهیونیست دسترسی پیدا کنند. بر این اساس، گروه یادشده که خود را Sangkancil نامیده،‌ توانسته با نفوذ به وبگاه مقامات محلی اطلاعات هفت میلیون صهیونیست را هک کند.
طبق این گزارش، این گروه اسناد برخی صهیونیست‌ها را برای اثبات مدعای خود در اینترنت منتشر کرده که این اسناد، شامل کارت شناسایی، گواهینامه، حساب‌های مالیاتی است. یدیعوت آحارانوت همچنین نوشت اطلاعات افشاشده پس از اشتراک‌گذاری به افرادی نیز فروخته شده است.
یدیعوت آحارانوت، اوایل سال جاری میلادی نیز از حمله سایبری به چند شرکت در فلسطین اشغالی،‌ آمریکا و هند خبر داده بود اما این بار اطلاعات ساکنان اراضی اشغالی به صورت گسترده، در اختیار منابع بیرونی در سرزمین‌های اشغالی قرار گرفته است.
آحارانوت در گزارش قبلی خود اشاره کرده بود یکی از شرکت‌هایی که هدف حمله قرار گرفته، شرکتی وابسته به صنایع دفاعی رژیم‌صهیونیستی بوده است.
پیش از این اقدام نیز منابع خبری از حمله سایبری به وزارتخانه‌های آمریکا و همچنین شرکت‌های صهیونیستی خبر داده بودند که در جریان آن، دانشگاه صهیونیستی بن گوریون هدف حمله
قرار گرفت.
وبگاه تایمز اسرائیل در خصوص این حمله گزارش داده بود مقامات دانشگاه بن گوریون در نقب، واقع در جنوب فلسطین اشغالی به اطلاع کارکنان و دانشجویان خود رسانده‌اند که این دانشگاه هدف یک حمله سایبری قرار گرفته است. با این حال،‌ این مقامات از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کردند.
با همه این اوصاف، این بار با هک شدن اطلاعات شخصی و مالیاتی ساکنان اراضی اشغالی، ماجرا برای صهیونیست‌ها بغرنج‌تر شده است. مقامات رژیم‌اشغالگر قدس ترجیح داده‌اند فعلا در این خصوص اطلاعاتی را افشا نکنند، اما منابع صهیونیستی اذعان کرده‌اند دامنه این عملیات بسیار وسیع‌تر از حد تصور بوده است. به عبارت بهتر، بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین عملیات سایبری ممکن در اراضی اشغالی رخ داده و سران موساد را سردرگم و متعاقبا، ساکنان اراضی اشغالی را خشمگین و نسبت به توانایی این رژیم در حفظ اطلاعات شخصی آنها ناامید کرده است.

 روزی که دیمونا لرزید
در سوم اردیبهشت امسال و در حالی که صهیونیست‌ها به واسطه شکست در نبرد غزه، روحیه خود را به طور کامل از دست داده بودند، افشای خبر فرود آمدن موشکی سوری(از نوع موشک سام 5) در منطقه ممنوعه و به‌شدت حفاظت شده دیمونا(منطقه اتمی اراضی اشغالی)، بهت و حیرت سازمان موساد و نظامیان صهیونیستی را دوچندان کرد. این موشک از روی پدافند نیروی دفاع هوایی سوریه و به سوی یک جنگنده متجاوز صهیونیستی شلیک شد. این جنگنده اسرائیلی آماده حمله به اهدافی در سوریه در خارج از مرز سوریه بود و بر فراز اراضی اشغالی پرواز می‌کرد. البته جنگنده اسرائیلی توانست از چنگ موشک بگریزد اما این موشک مسافتی حدود 250کیلومتر را طی کرد تا در نزدیکی دیمونا فرود آید. پس از این حادثه، صهیونیست‌ها آرزو می‌کردند کاش موشک سوری به جنگنده صهیونیستی اصابت می‌کرد اما برای نخستین‌بار در طول تاسیس رژیم نامشروع صهیونیستی، حریم امنیتی و به‌ظاهر خدشه‌ناپذیر منطقه دیمونا را نمی‌شکست. اکنون از آن حادثه چهار ماه سپری شده است و مقامات رژیم اشغالگر قدس نتوانسته‌اند خود و دیگران را قانع کنند که موشک سالم 5، چگونه سخت‌ترین و محکم‌ترین حریم امنیتی صهیونیست‌ها را در هم نوردیده است.  
نکته مهم و قابل توجه در زمینه درگیری موشکی این بود که تا چندی قبل یعنی در اوج جنگ سوریه جنگنده‌های اسرائیلی راحت دست به تحرکات هوایی زده و با نزدیک شدن به حریم هوایی سوریه با حداقل خطر ممکن چنین حملاتی را صورت می‌دادند. با این حال، نیروهای سامانه دفاع هوایی با ارتقای توان خود این معادله را به‌طور کلی تغییر داده‌اند. اکنون نه تنها تل‌آویو و حیفا، بلکه پایگاه هسته‌ای دیمونا نیز در معرض شلیک موشک‌های مقاومت قرار دارد. این بدترین خبر ممکن برای صهیونیست‌هایی محسوب می‌شود که قدرت بازدارندگی سیستم‌های پدافندی خود را فراتر از حد تصور بشریت می‌دانستند. در هر حال، موشکی که به نزدیکی دیمونا اصابت کرد، در عمق اراضی اشغالی بدون این‌که گنبد آهنین اسرائیل بتواند آن را رهگیری کند، فرود آمد! اکنون، موشک سام5 ، مایه رعب و وحشت خلبانان اسرائیلی را نیز فراهم کرده است، زیرا جنگنده بهای پیشرفته صهیونیستی را در بالاترین ارتفاع ممکن هدف قرار دادند.

 قاشقی که سازمان سیا را به چالش کشید
انتشار اخبار مربوط به هک شدن اطلاعات هفت میلیون صهیونیست در حالی منتشر شده است که جامعه امنیتی تل‌آویو در شوک فرار موفقیت‌آمیز شش زندانی فلسطینی از امنیتی‌ترین زندان در اراضی اشغالی خبر داده‌اند. فرار شش نفر از اسرای فلسطینی دربند رژیم‌صهیونیستی به خبر اول در سرزمین‌های اشغالی تبدیل شده و رسوایی بزرگی را برای دستگاه امنیتی این رژیم به بار آورده است.  روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت اسرای فلسطینی با یک قاشق زنگ‌زده تونلی در زندان حفر و فرار کرده‌اند. اسرای فلسطینی این قاشق را ماه‌ها به‌دور از دید زندان‌بان‌ها پشت یک کاغذی پنهان کرده بودند. پنج نفر از زندانیان فراری از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین هستند و ششمی نیز زکریا الزبیدی است که از فرماندهان سابق گردان‌های الاقصی است. رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند اسرای فلسطینی زمانی موفق به فرار از زندان شده‌اند که نگهبان زندان در برج دیده‌بانی خواب بود. فرار این شش نفر تأثیری گسترده در افکار عمومی فلسطین اشغالی گذاشته است و برخی مخالفان حکومت فعلی با راه افتادن در مناطق نزدیک به زندان، برای تمسخر فریاد می‌زنند: زکریا، کجایی؟ شبکه عبری کان  اسرائیل با انتشار فیلمی، نحوه فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع را شبیه‌سازی کرده است. همزمان با دستور مقامات صهیونیستی درباره ممنوعیت درز اطلاعات فرار اسرای فلسطینی، فایل صوتی مکالمه یک کشاورز صهیونیست که برای اولین‌بار اسرای فراری را مشاهده کرده بود، جنجال دیگری به‌پا کرده است. این کشاورز در تماس با مرکز پلیس می‌گوید عربی(فلسطینی) را با ظاهری غیرعادی، بدون کفش و سطل به دست دیده است. این صهیونیست با تعجب از مشاهده اسیر فلسطینی به پلیس می‌گوید احتمالا از زندانیان فلسطینی است و بهتر است با زندان جلبوع تماس بگیرد که مأمور پلیس اظهارات او را جدی نمی‌گیرد. هم‌اکنون بین پلیس و اداره زندان‌های اسرائیل بر سر این‌که این اسرا در چه ساعتی فرار کرده‌اند، اختلاف‌نظر است، ولی آنچه مسلم است دوربین‌های زندان لحظه فرار این شش اسیر را ثبت کرده‌اند ولی مأموران صهیونیست به آن حساسیتی نشان نداده‌اند.