جنگ ستارگان آبی

استقلال-الهلال؛ امشب در ورزشگاه زعیم دبی با هم دیدار می‌کنند

جنگ ستارگان آبی

 دو قدرت آبی‌پوش آسیا به هم رسیدند؛ یعنی استقلال و الهلال. امشب از ساعت 21و30 دقیقه، در ورزشگاه «زعبیل الوصل» تیم فرهاد مجیدی و تیم لئوناردو ژاردیم مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. دو تیم در جنگی نابرابر به هم رسیدند. الهلال سمبل هزینه‌های گزاف در فوتبال آسیاست ولی استقلال تیمی است که در منجلاب بدهی‌ها غرق شده و همین حالا درگیر مشکلات داخلی است. از دبی خبر می‌رسد دیروز بازیکنان این تیم بعد از بدقولی باشگاه برای پرداخت مطالبات‌شان، پرویز مظلومی عضو هیات مدیره استقلال را گوشه رینگ بردند و او را تهدید کردند در بازگشت به تهران اعتصاب می‌کنند. اما در باشگاه عربستانی آنچه فراوان است پول. این باشگاه در نقل و انتقالات تابستانی با قیمتی گزاف ماراگا همبازی طارمی در پورتو را جذب کرد. دستمزد سه ساله او از دستمزد کل بازیکنان استقلال برای یک فصل بیشتر است. «پول» اما همیشه فاکتور برنده بودن نیست. بیژن طاهری مربی سابق استقلال در واکنش به فضای به وجود آمده در آستانه این بازی می‌گوید: «الهلال آنقدر‌ها هم که برخی تصور می‌کنند قدرتمند نیست. مهاجم ایتالیایی الهلال در این تیم حضور ندارد. او بازیکن تاثیرگذاری بود. در کل می‌خواهم بگویم الهلال در بازی با استقلال از پیش ‌برنده نیست. شانس هر دو تیم برای برد در این مسابقه 50 درصد است.»
از نظر طاهری استقلال یک امتیاز بزرگ و مثبت در این مسابقه دارد و آن غیرت بازیکنان است: «بازیکنان ایرانی در چنین مسابقات حیثیتی با تمام وجود بازی و مشکلات را فراموش می‌کنند.»
البته که در فوتبال امروز، تاکتیک، سیستم، هماهنگی، وضعیت بدنی، میزان آمادگی ذهنی و بدنی بازیکنان و... در تعیین نتیجه نقش کلیدی‌تری دارد اما فرهاد مجیدی و تیمش تلاش کرده‌اند در حداقل زمان ممکن بخشی از اینها را به دست بیاورند. اکثر بازیکنان استقلال بیش از یک ماه است بازی نکرده‌اند و از شرایط مسابقه دور هستند. خریدهای جدید استقلال غیر از بازی  دوستانه دبی، کنار دیگر بازیکنان به میدان نرفته‌اند. الهلال از این نظر در نقطه مقابل آبی‌هاست. فرهاد مجیدی با علم به این موضوع، برای تیمش 20 دقیقه ابتدایی را سخت توصیف کرده و از بازیکنان خواسته تا هوشیارتر از هر زمان دیگری باشند. الهلال با توجه به برتری نفری و همینطور هماهنگی بیشتر، تلاش خواهد کرد تا در این زمان به استقلال گل بزند. مجیدی به بازیکنان گفته: «اگر بتوانیم بازی را کنترل کنیم، رفته رفته می‌توانیم مسلط شویم.»
مهدی پاشازاده مدیر ورزشی استقلال که از تمام این شرایط آگاه است، در تحلیل این مسابقه چنین نظر می‌دهد: «بازی برای هر دو تیم سخت است. الهلال تیمی قدرتمند در سطح اول فوتبال قاره محسوب می‌شود اما فراموش نکنید که استقلال هم تیمی پرآوازه است. امیدوارم بازی خوبی از آب در بیاید و بهترین نتیجه برای تیم ما کسب شود.» علی موسوی پیشکسوت استقلال هم می‌گوید: «به نظرم هم الهلال و هم استقلال کهکشانی هستند و در واقع این جنگ دو تیم پرستاره‌ است.» یا به تعبیر بهتر «جنگ ستارگان آبی».
 ترکیب استقلال
این‌که فرهاد مجیدی چه ترکیبی را برای استقلال انتخاب می‌کند، امروز مشخص می‌شود اما گمانه‌زنی‌ها تا حدودی درست است. سیدحسین حسینی امروز درون دروازه قرار می‌گیرد. مجیدی در زمان حملات الهلال تیمش را 5 دفاعه می‌کند. این یعنی بازیکنان کناری او باید در طول مسابقه شناور بازی کنند و مدام در حال رفت و برگشت باشند. محمدحسین مرادمند، عارف آقاسی و سیاوش یزدانی سه بازیکنی هستند که به احتمال فراوان در خط دفاعی قرار می‌گیرند. در کنار‌ه‌ها فرهاد ظاهرا روی وریا غفوری و جعفر سلمانی حساب ویژه‌ای باز کرده است. در میانه  میدان وسوسه‌انگیزترین ترکیب برای مجیدی استفاده از زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور و آرش رضا‌وند است. در خط حمله هم به احتمال زیاد امین قاسمی‌نژاد و ارسلان مطهری زوج یکدیگر خواهند بود. البته استقلال در خطوط مختلف بازیکنانی چون دانشگر، آرمان رمضانی، متین کریم‌زاده و... را هم در اختیار دارد که می‌توانند در ترکیب باشند یا حداقل به عنوان ذخیره به میدان بروند.
آخرین اخبار بازی
 مجوز گابریل پین مربی جدید و ایتالیایی آبی‌پوشان پایتخت برای نشستن روی نیمکت استقلال صادر شد.
 احمد مددی مدیرعامل استقلال دیشب راهی دبی ‌شد تا استقلال را پیش از بازی با تیم الهلال از لحاظ مالی شارژ کند.
 هزینه اردوی استقلال در امارات 250 هزار دلار شده که باشگاه الاهلی از سهم انتقال مهدی قائدی آن را پرداخت کرد.
 بازی امشب استقلال و الهلال بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.
 امروز استقلال با لباس و جوراب آبی و شورت سرمه‌ای به میدان می‌رود و دروازه‌بان این تیم هم با لباسی یک دست زرد درون دروازه قرار می‌گیرد. تیم الهلال نیز با لباسی یک دست سفید بازی می‌کند و دروازه‌بان این تیم با لباس خاکستری به میدان می‌رود.
 عبدالعزیر المریسل خبرنگار سعودی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «24 ورزش» این کشور مدعی شد: من با ژاردیم سرمربی الهلال صحبت کردم و تاکتیک بازی هجومی و دفاعی استقلال را به او لو دادم!
 استقلال بعد از بازی با الهلال تعطیل می‌شود. با تصمیم کادر فنی این تیم تا 6 روز بعد از بازی به تعطیلات می‌رود چون بازیکنان در اردوی بلند‌مدت حضور داشتند.