تیم مجیدی مقابل الهلال از پیش بازنده بود

محسن یوسفی: در آسیا به استقلالی‌ها حق‌ می‌دهم، در لیگ نه

تیم مجیدی مقابل الهلال از پیش بازنده بود

محسن یوسفی کاپیتان استقلال بود. او 5 فصل برای این تیم بازی کرد و جزو خوب‌های استقلال بود. محسن بعد از شکست این تیم مقابل الهلال تحلیل خود را از بازی دارد و به حرف‌های وریا هم واکنش نشان می‌دهد.

 پیش از بازی این ذهنیت وجود داشت که استقلال به الهلال می‌بازد. چنین طرز فکری در بازی و نتیجه‌ای که حاصل شد، چقدر نقش داشت؟
دقیقا همینطور است. ذهنیت‌ها این بود که استقلال بازنده است مگر این‌که موقعیت‌های الهلال گل نشود یا یکی دو توپ به تیر بزنند و ما روی ضد‌حمله به گل برسیم، بازی را ببندیم و برنده شویم. منتها وقتی بازی شروع شد همه گفتیم ای وای، چرا از قبل خودمان را بازنده این مسابقه می‌دانستیم؟ به نظر من اگر از پیش بازنده به زمین نمی‌رفتیم و ذهنیت برد داشتیم، صد در صد برنده از زمین خارج می‌شدیم.
 استقلال مگر تیم کم تجربه‌ای است که تحت تاثیر قرار بگیرد؟
متاسفانه از من پیشکسوت تا هوادار و مدیریت گرفته تا بازیکنان، با روحیه‌ای بازنده سر وقت این بازی رفتند. استقلال تیم خوب و با تجربه‌ای است ولی قبول کنید این ذهنیت‌ها اثر می‌گذارد. به نظر من الهلال چیز خاصی در بازی نشان نداد. استقلال بیشتر زمان‌های بازی برتر بود. موقعیت خطرناک هم داشت. به نظرم ما فقط روحیه برد نداشتیم، همین.
 چرا فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم نتوانست ذهنیت بازیکنان را تغییر دهد؟
نمی‌توان فرهاد مجیدی را مقصر دانست. الهلال خریدهای ترسناکی قبل از بازی داشت. بازیکنی که از پورتو آمد، مورد توجه تیم‌های بزرگ آسیا بود. مانور زیاد روی خریدهای گران الهلال واقعا روی ذهنیت بازیکن مقابل تاثیر می‌گذارد. از سویی استقلال نتوانست بازیکنان درجه یک ملی بخرد. درست است که سه بازیکن جدیدش در فهرست بودند ولی دقایق کمی به آنها بازی رسید. از طرفی فرهاد هم نمی‌خواست بگوید این بازی را می‌برند، تا مبادا در صورت شکست تحت فشار قرار بگیرد. کلا استقلال از پیش بازنده بود. فرهاد را هم نمی‌توان مقصر دانست. به نظرم کل مجموعه مقصر باخت بود. شما به وضع مدیریت نگاه کنید. الان یک سال است هواداران می‌گویند مددی را نمی‌خواهند و باید عوض شود. استقلال که سالی دو سه تا مدیر عوض می‌کرد، چه اشکالی داشت به خاطر دل هوادار مددی هم برکنار می‌شد؟ ببینید در یک سال گذشته باشگاه چقدر حاشیه داشته. است. در کل به نظرم اگر فرهاد نبود استقلال اوضاع بدتری مقابل الهلال داشت منتها او کمک کرد تیم با وضعیت متعادلی به بازی برسد.
 وریا دیروز پستی منتشر کرد که هواداران نا‌امید شدند. او گفت با این رویه استقلال قهرمان نمی‌شود. تحلیل شما هم همین است؟ چون پیروز قربانی هم گفته با این وضعیت استقلال بعید است قهرمان لیگ شود.
در بحث آسیا من به وریا حق می‌دهم. برای موفقیت در آنجا نیاز به پول بیشتر، امکانات بهتر و شرایط روحی متفاوت‌تر است. الهلال مقابل استقلال نه نان بازی خوبش را که نان آرامش خود را خورد. اعتماد به نفس داشتند و بردند. الهلال مثل استقلال دغدغه مالی و امکانات ندارد. من در آسیا به استقلالی‌ها حق می‌دهم ولی در لیگ حق نمی‌دهم.
 چرا؟
کدام تیم در لیگ ما شرایط عادی دارد؟! فقط سپاهان شرایط عادی داشته و دارد. استقلال چه در زمان ما و چه حتی قبل‌تر، مشکلاتی این شکلی داشته است. من خودم بعد از 10 سال پولم را نصفه و نیمه از باشگاه گرفتم. این‌که بگوییم مشکل هست و در داخل قهرمان نمی‌شویم، برای من قابل قبول نیست. استقلال با همین مشکلات و حتی مشکلات بزرگتر در گذشته قهرمان لیگ شده است. اگر تیم این حرف را تکرار کند به نظرم از دید هوادار، ضعف کادر فنی و بازیکنان و مدیریت به حساب می‌آید.