از درگیری لفظی تا جنجال 15 میلیاردی

نگاهی متفاوت به بازی استقلال و الهلال

از درگیری لفظی تا جنجال 15 میلیاردی

تیم پرستاره، گرانقیمت و ولخرج الهلال، به سادگی می‌توانست مغلوب استقلال شود اگر تیم مجیدی در کوران مسابقات بود، خریدهایش هماهنگ بودند و بازیکنانش دچار اشتباه نمی‌شدند. البته می‌گویند تیم‌ها روی اشتباهات بازیکنان حریف به گل می‌رسند ولی «سُر»‌خوردن مرادمند نه یک اشتباه بلکه بیشتر سهل‌انگاری بود. او روی گل اول الهلال، در حالی که می‌توانست به سادگی توپ را دفع کند، روی زمین خیس ورزشگاه خانگی الوصل سر خورد و توپ را به گومیس سپرد تا این بازیکن باز هم به استقلال گل بزند. مرادمند که اتفاقات استوک «میکس» در اختیار داشت، با وجود گرم کردن روی زمین خیس ورزشگاه، بازی را با استوکی شروع کرد که مخصوص زمین‌های خشک است. او تازه در بین دو نیمه و وقتی کار از کار گذشته بود در رختکن استوک میکس(مخصوص زمین‌های خشک و خیس) را به پا کرد تا باز هم زمین نخورد. روی گل دوم الهلال هم، یک اشتباه محاسباتی در حمله و خالی ماندن فضای راست خط دفاعی استقلال، کار دست مجیدی و تیمش داد. در مجموع از نظر کارشناسان الهلال تیمی نبود که رسانه‌ها ساخته بودند. استقلال پیش از گل الهلال، یک موقعیت عالی از دست داد. شوت زیبا، محکم و دقیق ارسلان مطهری را المعیوف گلر الهلال با واکنشی استثنایی به کرنر فرستاد. او بهترین بازیکن زمین بود و به خوبی مقابل حملات استقلال ایستاد. ضربه سر سیاوش یزدانی را هم این بازیکن مهار کرد. آمار بازی مبین آن بود که الهلال با وجود آمادگی و هماهنگی بیشتر و در اختیار داشتن لژیونرهای باکیفیت، برتری خاصی نسبت به استقلال ناآماده نداشته است. تعداد شوت‌های تیم مجیدی در بازی بیشتر بود. چه، آنها یک شوت بیشتر از الهلال هم در چارچوب زدند. بعد از بازی اما اینها ملاک نبود و نتیجه شکست، حواشی تازه‌ای برای استقلال به دنبال داشت.

درگیری لفظی
بعد از اتمام بازی، روی سکوهای ورزشگاه دو سه هوادار استقلال با پرویز مظلومی عضو هیات مدیره باشگاه، درگیری لفظی داشتند. چرا؟ چون معتقد بودند مدیریت باشگاه کارآمد نیست و از سویی نباید مهدی قائدی را می‌فروختند.
یکی از طرفداران که آتش تندی هم داشت، به مظلومی پرید و حتی به او گفت از استقلال برود که این حرف‌ها با واکنش منفی مظلومی روبه‌رو شد و از او خواست تا اجازه دهند باشگاه کارش را انجام دهد. جالب اینجاست که فرد معترض از ابتدا تا انتهای بازی ردیف پشتی مهدی قائدی نشسته بود.
بلاتکلیفی اسماعیلی
فرشید اسماعیلی هافبک طراح استقلال هم از جمله تماشاگران بازی بود. او برای حمایت از تیم محبوبش به ورزشگاه رفته بود.
این دومین‌بار است که اسماعیلی در امارات تماشاگر بازی استقلال است و تیمش می‌بازد. بار اول، آبی‌ها 6 بر یک به العین باختند.  فرهاد مجیدی قبل از بازی از باشگاه درخواست کرد قرارداد اسماعیلی را تمدید کنند اما مددی مدیرعامل و ملکیان رئیس هیات مدیره تاکید دارند این بازیکن به دلیل بی‌انضباطی‌های صورت گرفته، قراردادش تمدید نشود. خسرو حیدری مدافع راست سابق استقلال بعد از شکست این تیم با حسرت و ناراحتی گفت: «چرا اسماعیلی باید روی سکو باشد. اتفاقا استقلال به بازیکنی مثل او نیاز داشت.» حتی بعد از بازی هم تغییری در وضعیت اسماعیلی و استقلال صورت نگرفته و همچنان مدیران این باشگاه مخالف بازگشت او هستند.
جنجال 15 میلیاردی
ماجرای ریگی و استقلال هم بعد از این بازی جنجال‌ساز شد. فریادشیران معاون اجرایی باشگاه گفت این بازیکن رقمی حدود 15 میلیارد درخواست کرده بود و به‌همین‌خاطر نتوانستند حفظش کنند.
ریگی اما گفت: «به جان مادرم چنین پیشنهادی ندادم.» این موضوع در فضای مجازی هم بازخورد زیادی داشت، به ویژه این‌که خریدهای جدید استقلال نشان دادند از همان شروع نمی‌توانند موثر باشند و نیاز به زمان‌دارند.
من مقصر هستم
فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شکست را گردن گرفت و گفت: «مقصر این باخت من هستم.» او قصد داشت با این جمله فشار را از روی بازیکنانش بردارد. مجیدی پس از بازی هم در رختکن از بازیکنان تشکر کرد و گفت تمام تلاش‌شان را کردند و شکست جزئی از
فوتبال است.
طرفداران استقلال هم به همین دلیل رفتار خوبی با سرمربی‌شان داشتند. فرهاد مجیدی حتی با وجود شکست مقابل الهلال همچنان مورد حمایت آنهاست.
تعریف و انتقاد
به دستور فرهاد استقلال تعطیل شد و بازیکنان این تیم فعلا به استراحت می‌روند. آنها به احتمال زیاد اواسط هفته آینده تمرینات خود را از سر می‌گیرند تا برای لیگ‌برتر آماده شوند. واکنش‌ها نسبت به باخت استقلال هم متفاوت بود. به عنوان مثال پیروز قربانی نسخه قهرمانی استقلال را در فصل جدید پیچید و گفت با تیمی که مقابل الهلال دیده، این تیم بعید است به قهرمانی در لیگ‌برتر برسد. در مقابل بهتاش فریبا گفت استقلال او و طرفداران را امیدوار کرده است.
در این بین محمود فکری سرمربی سابق استقلال باردیگر به مجیدی حمله کرد و گفت: «اگر پرسپولیس بود، الهلال را شکست می‌داد، این کادر نه عشق دارد، نه دانش؛ فقط ارتش فحاش دارد. این‌که می‌گویند استقلال بازی خوبی انجام داد را متوجه نمی‌شوم کجای این بازی خوب بود؟ الهلال آنقدر قدرتمند نبود که بزرگش کنند و بازیکنان‌بترسند.»



اخبار بازی الهلال و استقلال
فهد الدریم کارشناس عربستانی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی 24 ورزش، گفت: «الهلال در این بازی عملکرد چندان خوبی نداشت و عبدا... المعیوف ستاره میدان بود.المعیوف الهلال را در این بازی نجات داد.»
سلمان الفرج کاپیتان الهلال مقابل استقلال مصدوم شد و با عصا از ورزشگاه رفت. رسانه‌های سعودی نوشتند در زمین الوصل میخ بود و به پای الفرج رفت!
انتقادها بعد از برد الهلال مقابل استقلال از تیم عربستانی به دلیل نوع بازی بی‌کیفیتش زیاد بود. احمد الشمرانی خبرنگار معروف عربستانی هم گفت: «اگر این بازی در زمین استقلال یعنی ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد با توجه به هواداران زیاد تیم ایرانی، الهلال کار سختی داشت و نمی‌توانست برنده بازی باشد. به نظرم در این دیدار زمین بی‌طرف به الهلال بیشترین خدمت را کرد.»
بازیکنان استقلال بعد از شکست این تیم به مرادمند دلداری دادند. این بازیکن روی گل اول الهلال سر خورد و توپ به گومیس رسید تا دروازه آبی‌‌ها را باز کند.
به ادعای اکثر سایت‌های تحلیلی و فنی، وریا غفوری مدافع راست استقلال بهترین بازیکن این تیم مقابل الهلال بود. حسین‌پور بازیکن جوان استقلال هم جزو خوب‌ها بود.