گرامیداشت یک بانوی نمونه

گرامیداشت یک بانوی نمونه


نخستین آیین گرامیداشت زنده‌یاد دکتر طوبی کرمانی، دوشنبه ۲۲شهریور به همت فرهنگسرای گلستان در کتابخانه طوبی کرمانی منطقه۸ برگزار شد. انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، حجت‌الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران، صدیقه مهدوی‌کنی، عضو هیات‌علمی دانشگاه امام‌صادق(ع)، محسن مسچی، معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی، پیام شرقی، فرزند دکتر طوبی کرمانی، شهردار منطقه۸ و برخی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی در این مراسم حضور داشتند.
محسن مسچی در این مراسم اشاره کرد: برای حکیم‌شدن شرایطی وجود دارد؛ یکی عشق و علاقه و دیگری ذوق و قریحه است. خانم کرمانی این دو ویژگی را داشت و توانست مزه حکمت را بچشد و شوق عجیبی در یادگیری حکمت اسلامی داشت. حجت‌الاسلام امرودی نیز ضمن تاکید بر این نکته که جامعه به الگوهایی مانند دکتر طوبی کرمانی نیاز دارد، گفت: ما نسبت به شخصیت خانم طوبی کرمانی وظیفه داریم؛ یکی از این وظایف زنده نگه‌داشتن نام و یاد ایشان است.
به گفته رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران در یک‌سال گذشته تولیداتی درباره زندگی و آثار و منش دکتر کرمانی در فضای‌مجازی منتشر شد که دراین‌خصوص کتابخانه دکتر طوبی کرمانی به دبیرخانه تبدیل می‌شود تا در معرفی ایشان به جامعه بکوشد.
انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در آموز زنان و خانواده و صدیقه مهدوی‌کنی، عضو هیات‌علمی دانشگاه امام‌صادق(ع) نیز ضمن شرح ویژگی‌های شخصیتی دکتر کرمانی او را به عنوان یک الگوی مناسب برای زنان دختران معرفی کردند.