نقش‌هایی متفاوت با چهره‌هایی متفاوت

نقش‌هایی متفاوت با چهره‌هایی متفاوت

اولین عکس‌هایی که از درام علمی ــ تخیلی «به بالا نگاه نکن» به دست رسانه‌های گروهی رسیده، حکایت از ظاهر تازه لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس می‌کند. از قرار معلوم، این دو بازیگر در این فیلم با شکل و شمایل جدیدی به دیدار تماشاگران می‌آیند. آدام مک کی که عکس‌های فیلم را در اختیار رسانه‌ها گذاشته، می‌گوید این دو بازیگر نه‌تنها ظاهر متفاوت در فیلم دارند بلکه ایفاگر نقش شخصیت‌هایی متفاوت هم هستند. اما او توضیح بیشتری در این مورد نداده و منتقدان و تماشاگران علاقه‌مند و کنجکاو را دعوت به دیدن فیلم در تاریخ 24 دسامبر کرده است.
شبکه نتفلیکس تهیه‌کننده فیلم قبل از این اعلام کرده بود که به بالا نگاه نکن را هم به صورت اینترنتی پخش می‌کند و هم یک اکران عمومی محدود برایش تدارک دیده‌است. در داستان این درام علمی ــ تخیلی آینده‌نگرانه، دی‌کاپریو و لارنس دو دانشمند تازه‌کار هستند که همراه یک تیم بین‌المللی راهی سفری جهانی می‌شوند تا نسبت به خطر گرم شدن زمین و وقوع فاجعه‌ای قریب‌الوقوع به مردم جهان هشدار ژدهند. اما اتفاقاتی که به‌دنبال این سفر رخ می‌دهد، داستان و ماجراهایش را به سمتی پیش‌بینی نشده می‌برد.
مریل استریپ، جونا هیل، کیت بلانشت، مارک ریلانس، تیلور پری، ران پرلمن، آریانا گرانده و تیموتی چالامت دیگر بازیگران فیلم هستند که در نقش‌هایی مکمل بازی کرده‌اند. استریپ در این داستان، نقش رئیس‌جمهور وقت آمریکا را بازی می‌کند که نسبت به هشدارهای دی‌کاپریو و لارنس بی‌تفاوت است و آنها را جدی نمی‌گیرد. قبل از این، منتقدان سینمایی نسبت به ترکیب عجیب و غریب و ناهمگون بازیگران فیلم
ابراز شگفتی کرده‌اند.‌/ هالیوود ریپورتر