مانع واکسیناسیون ایرانیان نشدم

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام‌پزشکی به گزارش جام‌جم واکنش نشان داد

مانع واکسیناسیون ایرانیان نشدم

در پی درج گزارشی با عنوان «بررسی دست‌های پشت‌پرده در ماجرای سیاسی‌کردن واکسیناسیون با تمرکز بر عملکرد و مواضع رئیس‌وقت سازمان نظام‌پزشکی: پروژه واکسیناسیون!» در20شهریور روزنامه جام‌جم، محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام‌پزشکی و مخاطب اصلی این گزارش با ارسال جوابیه‌ای به آن پاسخ داد که متن آن به شرح زیر است:
در گزارش تحت عنوان «بررسی دست‌های پشت پرده در ماجرای سیاسی کردن واکسیناسیون با تمرکز بر عملکرد و مواضع رئیس وقت سازمان نظام پزشکی: پروژه واکسیاسیون!» در صفحه اول و صفحه 18 آن روزنامه مورخه بیستم شهریور 1400 مطالب خلاف واقع و افتراهای متعدد به اینجانب نسبت داده شده که لازم است حسب قانون مطبوعات پاسخ اینجانب در همان صفحات (صفحه اول و صفحه هجده) و به همان اندازه درج گردد:
 در این مقاله مکررا ذکر شده که اینجانب شخصا یا به همراه عده‌ای دیگر نامه‌ای در منع یا محدودیت واکسن روسی یا چینی امضا و منتشر کرده‌ام، ضمن تکذیب قطعی مطلب فوق و درخواست رسمی برای انتشار نامه ادعا شده مذکور برای تنویر اذهان عمومی نسبت به این مطلب جعلی، به استحضار می‌رساند اینجانب و سازمان نظام پزشکی در تمام بیانیه‌های رسمی خود همواره بر تهیه واکسن معتبر از هر طریق ممکن تأکید داشته و ضرورت حفظ و نجات جان مردم را بر همه امور دیگر مقدم دانسته‌ایم. بدیهی است انتساب مکاتبه افراد دیگر به اینجانب برای بهره‌برداری سیاسی، علاوه بر روشی خلاف اخلاق و صداقت رسانه‌ای، موجب تبعات حقوقی خواهد بود.
 انتساب نامه‌ای خطاب به وزارت بهداشت با امضای‌ اینجانب برای اولویت واکسیناسیون غیر معمول سلبریتی‌ها نیز کذب محض است و اینجانب همواره بر رعایت اصول و ضوابط تأکید کرده‌ام.
 نقش مشخص مسؤولان وزارت خارجه و سفرای محترم کشور چه در کشورهای روسیه و چین و چه در رفع موانع اتحادیه اروپا در جهت انجام تعهدات انجام نشده برای تهیه واکسن مورد نیاز کشور غیرقابل انکار و همواره مورد تأکید مسؤولان محترم قرار گرفته است، لازم به ذکر است تا فروردین ماه ۱۴۰۰ یک پنجم وعده‌های تحویل واکسن هم محقق نشده بود اما پس از حضور فعال دستگاه دیپلماسی کشور این مشکلات حل شد. بدیهی است سازمان نظام پزشکی از همه کسانی که در جهت تهیه واکسن برای مردم تلاش کرده‌اند قدردانی می‌نماید.
 اتهام دوگانه‌سازی واکسن داخلی- خارجی نیز مطلب کذب دیگری است که در این مقاله به آن پرداخته شده است. همگان می‌دانند که سازمان نظام پزشکی در تمام بیانیه‌ها و مصاحبه‌ها از تولید واکسن داخلی و زحمات دانشمندان داخل کشور حمایت و تقدیر کرده و البته اصرار داشته است تا زمان تأمین کافی واکسن داخلی و تولید صنعتی و انبوه آن که بر‌اساس زمان‌بندی اعلام شده قبلی و به هر دلیل به تعویق افتاد، باید از هر طریق ممکن واکسن معتبر برای نجات جان مردم تهیه و وارد شود. امید است با نگاهی وجدانی به شرایط مصیبت‌بار کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن به جای فرافکنی دلایل و واقعیات وضع موجود به اصلاح امور و تقدم حفظ سلامت و جان مردم بر همه امور دیگر بیاندیشیم.