کمیته داوران شانس آورد

پرسپولیس با وجود اشتباه داوری توانست پس از ۳ هفته بالاخره طعم برد را بچشد

کمیته داوران شانس آورد

 چرخید و چرخید و در نهایت زرد شد. صدر جدول را می‌گوییم. استقلال مقابل گل‌گهر امتیاز داد، آلومینیوم مقابل هوادار امتیاز داد، پیکان هم مقابل نساجی اما سپاهان نه. تیم محرم نویدکیا با پیروزی مقابل فجرسپاسی، از حافظیه به صدر جدول رفت. پرسپولیس هم بعد از سه هفته، طعم شیرین برد را چشید. این خلاصه‌ای از اتفاقات تاثیرگذار و مهم بالای جدول بود. لیگ خیلی زود دارد به نقطه جوش می‌رسد. شش تیم بالانشین در یک فاصله سه امتیازی. از 10 امتیاز تا 13.
 پرسپولیس تیم داوری را هم برد!
پرسپولیس بعد از سه هفته ناکامی بالاخره با برد، زمین را ترک کرد، آن‌هم در حضور تماشاگران اما این برد یک بر صفر یک علامت سوال داشت. اگر گل دقیقه 72 میلاد سرلک نبود، کمیته داوران چطور می‌توانست مقابل فشار انتقاد پرسپولیسی‌ها  تاب بیاورد؟
چند دقیقه قبل از گل میلاد سرلک، پرسپولیس توسط مهدی عبدی به گل رسید اما توپی که تقریبا نیم‌متر پشت خط دروازه فرود آمده‌بود، از چشم داور و کمک داور پنهان ماند تا یک بار دیگر نیاز به کمک داور ویدئویی در این فوتبال احساس شود. البته این تنها اشتباه تاثیرگذار تیم داوری نبود؛ چرا که در دقیقه91، دیگر کمک‌داور بازی به زعم کارشناسان داوری، موقعیت آفساید مهاجم صنعت نفت را تشخیص نداد تا برد پرسپولیس به واسطه یک اشتباه داوری دیگر در خطر قرار بگیرد که این بار حامد لک با واکنش استثنایی خود، مانع از باز شدن دروازه قرمزها شد. برعکس تیم داوری که شب خوبی را سپری نکرد، کمیته داوران فدراسیون فوتبال خوش‌شانس بود اما در هر حال باید هرچه زودتر فکری به حال کمک‌داور ویدئویی و استفاده از تکنولوژی VAR کرد.
پرسپولیس با این برد 11امتیازی شد و بعد از 3هفته دوباره به جمع 4تیم بالای جدول صعود کرد.