بازگشت «بزرگ مرد کوچک» به «مزرعه پدری»

پیشنهادهای جا‌م‌جم برای آخرهفته با تلویزیون

بازگشت «بزرگ مرد کوچک» به «مزرعه پدری»

امروز و فردا شبکه‌های سیما فیلم‌های مختلفی را راهی آنتن می‌کنند. فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن دیده‌بان، افسانه بریزبی، سفر به چزابه، توپ، شوت، شیشه، پی 22، مردی از جنس بلور، پرواز در شب، چند قطره آبان، رها شده، مزرعه پدری، لیلی با من است، گوریل سفید، نبوغ شگفت‌انگیز، چمدان، حرفه‌ای‌ها، پدر و پسر، قهوه اسپرسو، شروع تازه، عشق و اسب، هیچگاه دیر نیست، پست، زنده‌باد ناراسیما ردی، طوفانگر، 23 نفر، عجیب‌تر از داستان و... از این جمله هستند که ما از میانشان، پیشنهادهایی برای شما داریم.

دیده‌بانی در شبکه یک
فیلم سینمایی «دیده‌بان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا فردا ساعت یک بامداد از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
قصه: ارتباط خط کمین با نیروهای خودی توسط دشمن قطع شده و احتمال سقوط منطقه بسیار زیاد است. مقابله و مقاومت نیروها در مقابل دشمن نیازمند حضور دیده‌بان جهت هدایت آتش سنگین است. عارفی برای پیوستن به خط کمین و دیده‌بانی باید از مسیری عبور کند که زیر آتش شدید دشمن قرار دارد... .
بازیگران: مهرداد سلیمانی، علیرضا حیدری، غلامرضا علی‌اکبری و اصغر پورهاجریان.



 «رها شده» در شبکه 3
 فیلم سینمایی جدید «رها شده» به کارگردانی تیگران ساهاکیان فردا ساعت 14 و 30 دقیقه از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
قصه: در شب سال نو دختری جوان به نام کاتیا به همراه نامزدش کرا و سه دوست جوان‌شان می‌خواهند با تله‌کابین به یک منطقه برفی بروند و سال نو را آنجا جشن بگیرند. آنها با تاخیر می‌رسند و مسؤول تله‌کابین در حال تعطیل کردن است. اما آنها با اصرار و انعام او را راضی می‌کنند که تله‌کابین را دوباره برای آنها روشن کند. نامزد کاتیا در لحظه آخر به‌دلیل این‌که فکر می‌کند کیف کوچک و مهمش را جاگذاشته از سوار شدن به تله‌کابین صرف‌نظر می‌کند اما کاتیا با او پیاده نمی‌شود و با دلخوری به همراه دوستانش با تله‌کابین به سوی قله حرکت می‌کنند اما در بین راه تله‌کابین نقص فنی پیدا کرده و مسؤول تله‌کابین وقتی برای راه‌اندازی دوباره سراغ دستگاه رفته، بر اثر یک حادثه کشته می‌شود. کاتیا با سه نفر همراهش شب را در کابین معلق در هوا سر می‌کنند اما خبری از کمک نیست چون کسی از ماجرا خبر ندارد.... .
بازیگران: ایرینا آنتوننکو، میخائیل فیلیپوف، آندری نازیموف و اینگرید اولرینسکایا.



 «سفر به چزابه» از راه شبکه 2
فیلم سینمایی «سفر به چزابه» به کارگردانی مرحوم رسول ملاقلی‌پور فردا ساعت 45 دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
قصه: پس از جنگ تحمیلی جمعی از هنرمندان سینما به دعوت سازمانی برای بازدید از منطقه به چزابه سفر می‌کنند. چند نفر از آنان هنگام جنگ تحمیلی در جبهه حضور داشتند. آنها در منطقه رشادت‌های برادران بسیجی و سپاه را به یاد می‌آورند و... .
بازیگران: مسعود کرامتی، فرهاد اصلانی، کیوان محمودنژاد و حبیب دهقان‌نسب.




 گشتی در «مزرعه پدری» از شبکه 4
 فیلم سینمایی «مزرعه پدری» به کارگردانی زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور امشب ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.
قصه: این فیلم داستان زندگی نویسنده‌ای به نام محمود است که به‌دلیل جلسه نقد و بررسی آخرین رمانش به نام مزرعه پدری، به دانشگاهی در دزفول دعوت شده‌است. در بخش‌های مختلف فیلم شاهد ارتباط بسیار عمیق و صمیمی محمود با همسر و دو فرزندش هستیم اما کم‌کم با پیش رفتن روال داستان درمی‌یابیم همسر و فرزندان محمود، در همان سال‌های آغازین جنگ، در حالی که او در جبهه‌های نبرد به سر می‌برده است، بر اثر بمباران دشمن بعثی در دزفول به شهادت رسیده‌اند.
بازیگران: مهدی احمدی، جمشید هاشم پور، آتنه فقیه نصیری و قاسم زارع.



کشف «نبوغ شگفت‌انگیز» در شبکه5
 فیلم‌سینمایی «نبوغ شگفت انگیز» به کارگردانی جین پیر ژانت فردا ساعت9 از شبکه پنج پخش می‌شود.
قصه: توماس پسر بچه 10ساله نابغه‌ای است که در یک مزرعه دورافتاده همراه پدر ، مادر و خواهرش گریسی و برادرش جیسون زندگی می‌کند. مادرش دکتر کلر متخصص حشرات است و مدام در مورد حشرات تحقیق می‌کند و پدرش به کارهای مزرعه و نگهداری گاو و بز می‌رسد. او اختراعاتی کرده که در انجمن اختراعات جزو بهترین‌ها شده و همه فکر می‌کنند توماس یک بزرگسال است و او هم قضیه را لو نمی‌دهد ولی وقتی می‌بیند کسی به او توجهی نمی‌کند، تصمیم می‌گیرد به جلسه‌ای که برای اهدای جایزه برپا شده، برود.او تنها سوار قطار می‌شود و در انجمن همه را شگفت‌زده می‌کند و...
بازیگران: هلنا بونهام کارتر، جودی دیویس و کالوم کیث رنی.




«پست» از طرف شبکه نمایش
 فیلم سینمایی «پست» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ را می‌توانید امشب ساعت 21 از شبکه نمایش تماشا کنید.
قصه: داستان این فیلم در مورد پنهانکاری است که چهار رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را تحت تاثیر قرار داد. همه آنان با دروغ و فریب حقایق جنگ ویتنام را وارونه جلوه داده‌اند و اکنون مدارک دروغ‌ آنها در اختیار روزنامه واشنگتن‌پست قرار گرفته‌است. اولین رئیس زن واشنگتن پست، کاترین گراهام و و سردبیر شجاع این روزنامه، بنجامین سی.‌بردلی می‌خواهند وارد نبردی بی‌سابقه بین خبرگزاری‌ها و دولتی‌ها بشوند تا بتوانند اسناد مربوط به خیانت پنتاگون را افشا کنند اما...
بازیگران: مریل استریپ، تام هنکس و... .




 «دوچرخه‌ها» و کودک
 انیمیشن سینمایی «دوچرخه‌ها» به کارگردانی مانوئل جی گارسیا امروز ساعت 14 از شبکـه کودک پخش می‌شود.
قصه: اسپکسویل سرزمین دوچرخه‌هاست. اسپیدی دوچرخه جوان، شخصیت اصلی، دوچرخه کوهستانی نامه‌رسان است که با آمدن دوچرخه قهرمانی به نام راک و صاحب موتور بنزینی ابتدا مجذوب او شده و دیگران را تشویق به استفاده از موتور می‌کند اما بعد از مدتی شهر آلوده‌شده و مونتانو اسپیدی را متوجه اشتباهش می‌کند. اسپیدی و دوستان وی، پیون، گاسی و مونتانا برای...





امید به «بزرگ‌مرد کوچک»

 فیلم سینمایی «بزرگ‌مرد کوچک» به کارگردانی صادق صادق دقیقی امروز ساعت 18 روانه آنتن شبکه امید می‌شود.
قصه: این فیلم درباره شهید بهنام محمدی، نوجوان 13ساله حماسه‌ساز بختیاری اهل مسجدسلیمان و نبرد دلیرانه او در جریان مقاومت مردمی خرمشهر در مهر 59 است. این نوجوان در ابتدا به دست نیروهای عراقی می‌افتد و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد اما اعتماد عراقی‌ها را جلب کرده و موادغذایی، مهمات و گرای دشمن را به نیروهای ایرانی می‌رساند که...
بازیگران: شبنم قلی‌خانی، پویا امینی، سوگل طهماسبی، حبیب اللهیاری، پرهام دلدار، محمدجواد سلام‌پور و مجتبی قربانی.




تماشای «به سوی بروجرد» در افق
 فیلم تلویزیونی «به سوی بروجرد» به کارگردانی حمید نعمت‌ا... فردا ساعت 18 و 30دقیقه از شبکه افق پخش می‌شود.
قصه: این فیلم روایتگر داستان سه دوست میانسال است که پس از مدت‌ها تصمیم می‌گیرند به همراه یکدیگر به مسافرت بروند. آنها پس از تهیه بلیت اتوبوس راهی سفر می‌شوند اما پیش از آن که به مقصد خود در بروجرد برسند، مسیرشان به راه‌های دیگری باز شده و...
بازیگران: فریده سپاه‌منصور، آزیتا لاچینی و پوراندخت مهیمن.




با شما در جاده لغزنده
 فیلم تلویزیونی «جاده لغزنده است» به کارگردانی روح‌ا... فخرو فردا ساعت 13 و 30 دقیقه از شبکه شما پخش روانه آتن می‌شود.
قصه: منصور که در پی کسب روزی حلال با وانت‌بار کار می‌کند، شب، هنگام برگشت به خانه با فردی تصادف می‌کند، از ماشین که پیاده می‌شود برای دیدن محل تصادف، با دوچرخه قراضه‌ای مواجه می‌شود، منصور و خانواده‌اش سعی می‌کنند مصدوم را پیدا کنند؛ ولی اثری از فردی که تصادف کرده‌، پیدا نمی‌کنند. منصور به کمک خانواده‌اش در پی یافتن راه چاره برای خلاصی از این مشکل هستند که ... .
بازیگران: محمد کاسبی، مینا نوروزی، مهدی امینی‌خواه و مریم خدارحمی.




  «تمپل گرندین» به سلامت آمد
 فیلم سینمایی «تمپل گرندین» به کارگردانی مایک جکسون فردا ساعت ۱۱ با رابط ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می‌شود.
قصه: تمپل گرندین، دختری جوان و گرفتار بیماری اوتیسم است. او مورد توجه جامعه نبوده و شرایط زندگی برایش بسیار دشوار است. در این میان تمپل که هوش فوق‌العاده‌ای دارد و در دوران نوجوانی و کودکی خود این را اثبات کرده‌است، تصمیم می‌گیرد در جامعه برای خود اعتباری کسب کند و برای این منظور تلاش می‌کند به دانشگاه وارد شود و ... .
بازیگران: کلر دنیس، جولیا اورماند و دیدید استارن.