نسخه Pdf

حالا می‌خواهیم صعود کنیم

سید‌مجید حسینی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با «جام‌جم»

حالا می‌خواهیم صعود کنیم

برای آدم‌ها، زندگی روند یکسانی ندارد. گاهی در باتلاق هم می‌توان به خوشبختی رسید. مهم نیست بازنده باشید، مهم این است که بعد از شکست بتوانید روی پا بایستید. درست مثل بعضی از بازیکنان تیم‌ملی. درست مثل روزبه چشمی یا سیدمجید حسینی... مدافع میانی تیم‌ملی در دیدار انگلیس شب بدی را تجربه کرد. بعد از بازی آنقدر ناراحت بود که حتی دوست نداشت سرش را بالا بگیرد. جمعه شب اما او هم مثل تمام ایرانی‌ها لحظاتی به یادماندنی در زندگی‌اش داشت. بازی ولز و آن گل‌های دیوانه کننده. سیدمجیدحسینی در گفت‌و‌گو با نماینده جام‌جم در قطر از بالا و پایین‌های فوتبال می‌گوید...

 بازی ایران و ولز، عجب مسابقه‌ای شد. خوشبختی در وقت‌های تلف شده...
آنالیز خیلی خوبی روی ولز داشتیم. فقط خدا را شکر می‌کنم با این برد شرمنده مردم نشدیم. حالا شانس خوبی برای صعود خواهیم داشت و می‌خواهیم این اتفاق بیفتد. این سه امتیاز ما را دوباره به جدول برگرداند. 

 قرار است برای این برد چقدر جشن بگیرید؟ 
بازی انگلیس را زود فراموش کردیم. این مسابقه را هم فراموش خواهیم کرد. بازی به بازی جلو می‌رویم و حالا تمام فکر و ذکرمان دیدار آخر مقابل آمریکاست. 
 
هنوز زیر چشمت ورم داری. بعضی‌ها به شوخی می‌گویند بینی بیرانوند به تو صدمه سنگینی زد. 
مصدومیتی بود که اتفاق افتاد و این چیزها در جریان بازی پیش می‌آید. من الان کاملا خوب هستم و مشکلی ندارم. بعد از برخوردی که با علیرضا داشتم زیر چشمم یک مقدار کبود شد. متاسفانه علی هم بازی ولز را از دست داد و نتوانست برای تیم بازی کند.

 الان حالش خوب است؟
بله، خدا را شکر. می‌گویند او هم  مشکل خاصی ندارد.

 بعد از بازی انگلیس شرایط سختی را تجربه کردید، مخصوصا تو و روزبه چشمی. این چند روز برایت چطور گذشت؟ 
بله اذیت شدیم. برای همه ما همینطور بود. بازی اول اصلا خوب نبودیم. چیزی که فکر می‌کردیم اتفاق نیفتاد. در جام‌جهانی قبلی ما در مسابقه اول توانستیم مراکش را یک بر صفر شکست دهیم. شروع خیلی خوبی داشتیم ولی در نهایت با شکست مقابل اسپانیا و تساوی برابر پرتغال از جام‌جهانی حذف شدیم. البته به نظرم خیلی بدشانسی آوردیم. در این جام بازی اول برعکس شد. باخت بدی داشتیم ولی به قول بچه‌ها قرار بود جام از دیدار ولز برایمان شروع شود. 

 کنار آمدن با چنین شکست هایی آن هم در این سطح از رقابت‌ها واقعا سخت است. 
دقیقا ولی ما تیم با‌تجربه‌ای داریم. اکثر بچه‌ها سال‌هاست فوتبال بازی می‌کنند و پایین و بالای آن را تجربه کرده‌اند. خیلی مهم بود که بتوانیم برابر ولز نتیجه بگیریم که خدا را شکر در وقت‌های اضافه توانستیم به چیزی که می‌خواستیم برسیم. الان تمرکز کل تیم روی بازی آمریکاست. هم دیدار انگلیس و هم ولز را فراموش کرده‌ایم. ان‌شاءا... با یک نتیجه خوب به دور دوم برسیم. 

 آمریکا تیم پرستاره‌ای است. برابر انگلیس هم به نتیجه تساوی دست یافت. بعضی‌ها فکر می‌کنند می‌توانیم به سادگی برنده این مسابقه باشیم. 
بازی ساده در جام‌جهانی؟ چنین چیزی وجود ندارد. هر تیمی که اینجا حضور دارد تیم پرستاره‌ای است. وقتی وارد جام می‌شوید، بازی آسان پیشروی شما نیست ولی ما هم خودمان را باور داریم. ایران هستیم و می‌خواهیم از گروه‌مان صعود کنیم. امیدوارم با آنالیز خوب آمریکا بتوانیم این تیم را شکست دهیم.
 
اگر 10بار دیگر هم با انگلیس بازی کنیم آن نتیجه تکرار می‌شود؟
نه. بازی انگلیس فقط یک بازی عجیب بود.7موقعیت داشتند که 6 تای آن تبدیل به گل شد. چنین چیزی کم در زمین مسابقه اتفاق می‌افتد. مثل این بود که تمام موقعیت‌های ما مقابل ولز گل شود. آن بازی و تمام اتفاقاتش را فراموش کردیم و فقط و فقط تمرکزمان روی بازی آخر است. می‌خواهیم نسلی باشیم که به دور دوم جام‌جهانی برسیم. 

از شب بازی با انگلیس برایمان بگو. شنیدیم که همه تا صبح بیدار بودید. 
بله، خود من تا صبح نتوانستم بخوابم. تا خود صبح.

سعید اکبری - گروه ورزش