نسخه Pdf

معجزه‌شرقی

بعد از ژاپن، کره‌جنوبی هم با غلبه بر پرتغال به مرحله‌حذفی صعود کرد

معجزه‌شرقی

اتفاقات 10دقیقه پایانی دو بازی پایانی گروهH به عنوان یک درام فوتبالی، در هر جشنواره ای که باشد برنده جایزه بهترین فیلم خواهند شد. کره جنوبی با گل 91 هوانگ هی چان، پرتغال نامدار را شکست داد اما حتی این برد هم برای صعود کافی نبود چون اگر اروگوئه، فقط یک گل دیگر در بازی همزمان به غنا می‌زد نام دومین تیم صعود کننده از این گروه عوض می‌شد.

اوج هیجان زمانی بود که بازی کره جنوبی و پرتغال با برتری 2 بر یک کره ای‌ها تمام شد اما آن طرف با وقت‌های اضافی هنوز 10 دقیقه به پایان بازی اروگوئه و غنا باقی مانده بود. 10دقیقه ای که با اشک های «سوارز»، حلقه کره‌ای ها که وسط زمین داشتند از طریق موبایل بازی همزمان را تماشا می‌کردند و با دلشوره و اضطراب هواداران دو تیم اروگوئه و کره جنوبی، لحظات نابی را در صندوقچه خاطرات جام جهانی خلق کرد. 
اروگوئه در آن لحظات هر چه زد به در بسته خورد تا آن‌طرف، کره ای‌ها یکی از زیباترین شادی های صعود از مرحله گروهی را در کنار هواداران خود جشن بگیرند. بعد از ژاپن، حالا باید گفت معجزه شرقی با صعود کره جنوبی از مرحله گروهی کامل شد.

01
در تاریخ بازی‌های جام‌‌جهانی، غنا اولین تیمی است که در دوره‌های مختلف مقابل یک حریف پنالتی از دست می‌دهد؛ یک بار در یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی 2010 و یک‌بار هم روز گذشته. 

02
جیورجیان دی آراسکائتا با دو گلی که در بازی دیروز به غنا زد، حالا سومین بازیکن در تاریخ تیم ملی کشورش است که توانسته در یک نیمه بازی در جام‌جهانی، دو گل به حریف بزند.  

03
کره‌جنوبی با پیروزی دراماتیک دیشب خود، برای سومین بار توانست جواز صعود به مرحله حذفی را به دست آورد. این تیم در جام‌های جهانی 2002 و 2010 توانسته بود از گروه خود به یک‌هشتم نهایی صعود کند. 

04
دیگو دالوت در سه بازی آخری که برای تیم ملی پرتغال در تمامی رقابت‌ها انجام داده روی چهار گل تاثیر مستقیم داشته است. 
او دو گل و دو پاس گل در این سه بازی از خودش به‌جا گذاشته است.

رضا پورعالی - گروه ورزش