نسخه Pdf

رکوردها در تسخیر امباپه

فرانسه با شکست لهستان، برای رقبا خط و نشان کشید

رکوردها در تسخیر امباپه

در تاریخ 92ساله جام‌جهانی فقط یک تیم توانسته از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و این رکورد در اختیار ایتالیاست که در دو جام 1934 و 1938 به قهرمانی رسید. حالا بعد از گذشت این همه سال، شاید هواداران فوتبال فرانسه این امید را داشته باشند که تیم ملی کشورشان این رکورد ایتالیایی‌ها را بشکند.

آنها برای رسیدن به این هدف، تمام ابزارهای لازم را هم در اختیار دارند. بازی روز گذشته این تیم در مرحله یک‌هشتم‌نهایی مقابل لهستان و پیروزی 3 بر یک آنها نشان داد شاگردان دیدیه دشان چه توانایی و انگیزه زیادی برای تکرار قهرمانی دارند. بعد از پایان بازی دیروز، تمام نگاه‌ها و دوربین‌ها به سمت کیلیان امباپه بود که با دو گلی که وارد دروازه لهستانی‌ها کرد، نشان داد که خروس‌ها تا سال‌ها می‌توانند هم خیال‌شان از خط حمله راحت باشد و هم شاهد رکوردشکنی‌های او باشند. او حالا با حضور در تنها دو جام‌جهانی تعداد گل‌هایش را به عدد 9 رساند و از این حیث در کنار بزرگانی همچون لیونل مسی و کریس رونالدو قرار گرفته که سابقه دوبرابری نسبت به او در جام‌جهانی دارند. با این اوصاف به نظر می‌رسد تا سال‌ها باید ستاره فرانسوی‌ها را مرد شماره یک دنیای فوتبال دانست. 

142
هوگو لوریس با حضور در بازی دیروز تعداد بازی‌های ملی‌اش را به 142رساند و در کنار لیلیان تورام حالا بیشترین تعداد بازی ملی را در ترکیب تیم‌ملی فرانسه دارد.

52
اولیویر ژیرو با گلزنی در بازی دیروز، تعداد گل‌های ملی‌اش را به عدد52 رساند و حالا گلزن‌ترین بازیکن تاریخ خروس‌هاست. تا پیش از این بازی، او با 51 گل در کنار تیری آنری قرار داشت.

09
کیلیان امباپه با گلی که روز گذشته وارد دروازه لهستانی‌ها کرد، تعداد گل‌هایش در جام‌‌های جهانی را به عدد 9رساند و اولین بازیکنی شد که قبل از 24سالگی این تعداد گل در جام‌جهانی می‌زند.

07
امباپه با دو گلی که دیشب وارد دروازه لهستان کرد تعداد گل‌های ملی تیم‌اش را به عدد 23 رساند و از این حیث در رده هفتمین گلزن تاریخ فوتبال فرانسه قرار گرفت. 

05
کیلیان امباپه با دو گلی که دیروز به شزنی زد، از رکورد قبلی خود در جام‌جهانی هم عبور کرد. او در جام‌جهانی قبلی چهار گل زده بود. او حالا با 5 گل بهترین گلزن این جام نیز محسوب می‌شود. 

03
فرانسه با برد دیروز و صعود به مرحله یک‌چهارم‌نهایی توانست برای سومین دوره متوالی به این مرحله صعود کند و این اولین بار در تاریخ فوتبال این کشور به حساب می‌آید. 

حسین خلیلی - گروه ورزش