نسخه Pdf

کی‌روش: از نتایج تیم‌ملی ناراحتم

درس‌های مهمی از جام‌جهانی گرفتیم

کی‌روش: از نتایج تیم‌ملی ناراحتم

کارلوس کی‌روش در مصاحبه‌ای تنظیم شده که توسط تیم رسانه‌ای ایران برای یکی از خبرگزاری‌ها ارسال شده، با امیدواری درباره آینده تیم‌ملی می‌گوید. خلاصه‌ای از صحبت‌های سرمربی ایران در جام‌جهانی را می‌خوانید.

باید بیشتر کار کنید
چیزی که الان مهم است آینده فوتبال ایران است و به نظرم ما درس‌های خیلی مهمی از این جام‌جهانی داریم که باید خودمان را با آن بالا ببریم. فوتبال ایران اگر می‌خواهد موفق شود و در سطح بهترین تیم‌های جهان قرار بگیرد باید کارهای بیشتری انجام دهد. مساله فقط صحبت از تیم یا آماده‌سازی بازیکنان نیست. کاری که باید انجام شود رشد و ارتقای تمام سطوح است. 
     
اشتباه بود
بازیکنان تیم‌ملی دشمنان مردم یا دشمنان کشور نیستند. ولی اگر کسی بخواهد طوری وانمود کند که بازیکنان تیم‌ملی دشمن هواداران یا برخی از مردم هستند یک کار کاملا اشتباه است. یک روند اشتباه بود که متاسفانه اتفاق افتاد و واقعیتش فکر می‌کنم منصفانه و صحیح هم نبود.
     
مقابل خودی‌ها!
تیم‌ملی مجبور شد نه تنها مقابل حریفان بازی کند که حتی  مقابل برخی از خودی‌ها هم باید بازی می‌کردیم. در یک برهه خیلی کوتاه بخشی از مردم علیه تیم‌ملی شدند و تلاش کردند تیم‌ملی را مقابل مردم قرار دهند. متاسفانه در کانال بسیار تاریکی افتادیم که هیچ برنده‌ای نداشت. البته این مطالب نمی‌تواند دلایلی باشد برای توجیه نتایجی که در جام‌جهانی به دست آمد. در کل اگر بخواهیم هم مقابل حریفان این کار را انجام دهیم و هم مقابل خودمان‌، این ماموریت تبدیل می‌شود به ماموریت غیر‌ممکن.
   
 ناراحتم
از نتایج خوشحال نیستم. دلگیر و ناراحت هستم. هم من، هم کادر فنی و هم بازیکنان. به این دلیل که حس می‌کنیم نتیجه دست ما بود. گذاشتیم آن لحظه جادویی و اعجاز‌انگیز از دست‌مان فرار کند.
     
بازیکنان را رها کنید
مردم به بازیکنان و تیم احترام بگذارند و به این جوانان افتخار کنند. خیلی سخت است که در زندگی شما صبح بیدار شوید اگر لبخند بزنی با لبخندت دشمن شدی. اگر لبخند هم نزنی بازهم تبدیل به دشمن شدی. هیچ کسی نمی‌تواند با این شرایط کنار بیاید. خیلی دوستانه از همه تمنا می‌کنم اگر خواستند انگشت انتقادها را به سمت من نشانه روند و این قهرمانان‌ ( ملی‌پوشان) را رها کنید؛ به دلیل این‌که آنها تمام تلاش‌شان را کردند.