نسخه Pdf

دریغ از یک تماس و خسته‌نباشید!

رفتار عجیب فدراسیون با تیم داوری ایران

دریغ از یک تماس و خسته‌نباشید!

قبل از جام‌جهانی که این اتفاقات نیفتاده بود و ملت به صعود تیم‌ملی امیدوار بودند، مسئولان از حضور دو تیم ایرانی در مسابقات می‌گفتند. آنها از این می‌گفتند که نباید تیم داوری ایران متشکل از علیرضا فغانی، منصوری و ابوالفضلی را فراموش کرد.

ظاهرا آنها حافظه کوتاه مدت ضعیفی دارند چراکه دقیقا به حرف‌های خودشان عمل نکردند. این روزها فغانی و کمک‌هایش به شدت از رفتارهای فدراسیون شاکی هستند. آنها حتی یک ریال پاداش از فدراسیون فوتبال دریافت نکردند. در حالی که به ملی‌پوشان بابت هر روز حضور در جام‌جهانی پول تو جیبی، پاداش برد و همینطور حواله خودرو تعلق گرفته ولی داوران ایرانی اصلا مورد توجه نبودند. فغانی و تیمش نماینده کشورمان در مسابقات بودند ولی انگار برای تاج و همکارانش فقط و فقط تیم‌ملی اهمیت داشتند که البته به لطف کی‌روش بازنده بودند. 
مسئولان فدراسیون حتی در زمان بازگشت منصوری و ابوالفضلی به فرودگاه نرفتند تا از این دو داور استقبال کنند. فغانی تصمیم گرفت بعد از جام‌جهانی به استرالیا بازگردد ولی کمک‌هایش راهی تهران شدند. کمترین کار این بود که کمیته داوران و مسئولانش همراه دبیر کل فدراسیون به استقبال آنها بروند ولی به خود زحمت ندادند. آنها حتی در روزهای اخیر هم با تیم داوری تماس نگرفته و یک خسته نباشید نگفته‌اند. 
این رفتار عجیب مسئولان حتی باعث دلخوری جامعه داوران شد. چه، امروز رضا کرمانشاهی، پیشکسوت داوری ایران در گفت‌و‌گو با جام‌جم به انتقاد از فدراسیون و مسئولانش پرداخت. 

 فغانی؛ قربانی تحلیل اشتباه داوران VAR
علیرضا فغانی بهترین داور تاریخ فوتبال ایران است. کسی که علاوه بر قضاوت در فینال المپیک، دیدار رده‌بندی جام جهانی 2018 را هم سوت زد. خیلی‌ها امیدوار بودند او و تیمش دیدار فینال جام‌جهانی 2022 را هم قضاوت کنند اما یک اشتباه در بازی اروگوئه و پرتغال همه چیز را بر باد داد. 
در اواخر این مسابقه در صحنه‌ای توپ به دست بازیکن اروگوئه خورد ولی طبق قوانین داوری پنالتی نبود. فغانی هم پنالتی نگرفت ولی بعد از چک کردن صحنه، به اشتباه دست روی نقطه پنالتی گذاشت. 
حالا خبر رسیده علت اصلی اشتباه فغانی تحلیل نادرست داوران VAR بوده است. منصوری، کمک فغانی هم می‌گوید: «تصور کنید اواخر بازی است و آقای فغانی هم خسته. تحلیل نادرستی که به او ارائه شد باعث آن تصمیم بود.»