نسخه Pdf

بازارگرمی برای کی‌روش!

وظیفه فیلیپه در اطراف کارلوس

بازارگرمی برای کی‌روش!

چقدر تصادفی و چقدر اتفاقی. درست در روزهایی که بحث ماندن یا جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی مطرح است، ناگهان رسانه‌ای خارجی خبر می‌دهد که او گزینه نیمکت تیم ملی تونس است! این بی‌شباهت به خبرهای همین چند وقت پیش نیست. در روزهایی که بحث اخراج اسکوچیچ و جایگزینی کی‌روش مطرح بود، ناگهان چند سایت خارجی خبر دادند او گزینه مربیگری چند تیم آفریقایی و یک تیم باشگاهی مصر است.

حتما فکر می‌کنید اینها تصادفی است. حتما فکر می‌کنید سر بزنگاه‌های مهم ناگهان از آسمان چند پیشنهاد برای کارلوس نازل می‌شود و اصلا از این پیشنهادات به عنوان اهرم استفاده نمی‌کند. اگر واقعا این‌طور فکر می‌کنید، ساده هستید! 
کارلوس به‌واسطه سال‌ها زندگی در ایران، به‌خوبی ایرانیزه شده. او به خوبی می‌داند بازیکنان و مربیان چطور قیمت خود را بالا می‌برند. مثلا در اوج مذاکرات با یک باشگاه می‌گویند از رقیب پیشنهاد دارند. اصلا باب مذاکره را با تیم رقیب را باز می‌کنند تا قیمت‌شان را بالا ببرند. کی‌روش ابتدا فکر می‌کرد این یک کار غیرحرفه‌ای و ناجوانمردانه است ولی بعد فهمید چه مزیت‌هایی دارد. او کم‌کم به این نتیجه رسید که باید فردی قوی و با نفوذ در رسانه‌های خارجی پیدا کند تا در این زمینه کارچاق‌کن باشد. به همین دلیل سر وقت فیلیپه رفت. او پست خاصی در تیم ‌ملی ندارد ولی تمام کارهای رسانه‌ای را انجام می‌دهد. فیلیپه این‌قدر نفوذ دارد که با یک تماس تلفنی چند سایت مهم دنیا را به خط می‌کند و همه آنچه را که می‌خواهد، برای‌شان می‌نویسد. فیلیپه در گذشته سردبیر نشریه رکورد پرتغال بود و به همین خاطر روابطش را بدجور تقویت کرد. 
یکی از وظایف اصلی او جور کردن پیشنهاد برای کارلوس است. درست در روزهایی که بحث حضور این مربی در جایی مطرح می‌شود، برایش دو سه پیشنهاد رسانه‌ای جور می‌کند. خارجی‌ها هم مثل بعضی از مسئولان فوتبال ایران بی‌کار نیستند که چپ و راست فلان خبر را تایید یا تکذیب کنند. مثلا شما از روسا یا دیگر مسئولان فدراسیون فوتبال کشورهای دیگر چقدر مصاحبه می‌بینید؟ اگر دائما هم سایت‌های خارجی را ببینید و بخوانید به‌ندرت از آنها مصاحبه خواهید دید اما در ایران از اعضای هیات‌رئیسه تا مسئول تشریفات فدراسیون یک روز در میان مصاحبه می‌کنند.