نسخه Pdf

بالا،‌بالا،‌بالاتر

مراکش؛ بررسی بزرگ‌ترین احتمال تاریخ جام‌جهانی

بالا،‌بالا،‌بالاتر

تاریخ‌سازان مراکشی حالا فقط دو برد تا فتح جام‌جهانی فاصله دارند. این تیم تا اینجای جام‌جهانی شکست نداشته و فقط هم یک گل دریافت کرده که آن هم یک گل به خودی در دیدار با کانادا در مرحله گروهی بود. این تیم از نام‌های بزرگی همچون بلژیک، اسپانیا و پرتغال عبور کرد و بهتر از آنها بود. یک تساوی هم مقابل کرواسی داشتند. حالا بین آنها و تاریخی‌ترین فینال یک فرانسه قرار گرفته. آیا آنها می‌توانند از پس خروس‌ها در نیمه‌نهایی بربیایند؟

داستان افسانه‌ای شیرهای اطلس
کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که یکی از چهار تیمی که به نیمه‌نهایی جام‌جهانی می‌رسد تیم‌ملی فوتبال مراکش باشد. شیرهای اطلس با ولید رکراکی مسیری را آغاز کردند که برای آنها تاریخی باشکوه به همراه داشت. اکنون خوش‌بینی در تیم رکراکی و در میان انبوه حامیان آن، در قطر، مراکش و در سراسر جهان در حال افزایش است. آیا مراکش می‌تواند داستان افسانه‌ای خود را با‌شکوه به پایان برساند؟ قهرمان شدن مراکش یعنی این‌که این تیم بتواند ابتدا قهرمان 2018 یعنی فرانسه را شکست بدهد و سپس در فینال هم دوباره کار شگفت‌انگیزی رقم بزند و تیم بزرگ دیگری را از پیش رو بردارد. آنها در این جام جهانی از نقطه بالا به بالاتر رسیدند و این روند ادامه دارد. دقیقا: بالا، بالا، بالاتر. 
   
خوشحالی جهانی
مراکش تا به حال چه تیم‌هایی را شکست داده است؟ شیرهای اطلس با نمایش جادویی خود در جام‌جهانی، دنیای فوتبال را مبهوت کرده‌اند و به اولین کشور عربی و آفریقایی تبدیل شده‌اند که در طول 92 سال حضور خود به جمع چهار تیم آخر این مسابقات رسیده‌اند. آنها پس از غلبه بر بلژیک و کانادا و تساوی مقابل کرواسی در صدر گروه خود قرار گرفتند و در مرحله یک شانزدهم نهایی اسپانیا را با پیروزی دراماتیک در ضربات پنالتی حذف کردند. بعد از آن نوبت به ناامید کردن تیم‌ملی پرتغال بود و موجی از شادی را در میان هواداران پراکنده این تیم در سراسر جهان ایجاد کرد.
   
حملات عمیق
مقابل فرانسه از مراکش چه انتظاری داریم؟ مراکش همان تاکتیکی را که در طول مسابقات داشت، در برابر فرانسه اتخاذ خواهد کرد‌. تیم رکراکی عمیقا حمله می‌کند و امیدوار است مجموعه استعدادهای هجومی قهرمان جهان، از جمله کیلیان امباپه، مهاجم فوق ستاره جهان را کم‌رنگ کند. فرانسه که به دنبال تبدیل شدن به اولین فینالیست متوالی جام‌جهانی از زمان برزیل در سال 2002 است، سخت‌ترین آزمون خود را تا‌کنون ارائه خواهد کرد. امباپه که پنج گلش او را به بهترین گلزن تورنمنت تبدیل کرده می‌تواند هر خط دفاعی را باز کند در حالی که همتایان این مهاجم در تیم‌ملی فرانسه یعنی اولیویه ژیرو و آنتوان گریژمان در قطر در فرم خوبی هستند. کار مراکش بسیار سخت است. 
   
فینال و بردن آن
رکراکی گفته است که بازیکنانش نباید فقط آرزوی رسیدن به فینال یکشنبه را داشته باشند، بلکه باید آن را برنده شوند. او گفت: «در یک کنفرانس مطبوعاتی سه یا چهار مسابقه قبل، از من پرسیدند که آیا می‌توانیم جام جهانی را ببریم. و من گفتم: چرا که نه؟ ما می‌توانیم رویاپردازی کنیم. چرا نباید رویا ببینیم؟ اگر رویا نبینی، به جایی نخواهی رسید. رویاها برای شما هزینه‌ای ندارد.» وی افزود: «کشورهای اروپایی به قهرمانی در جام‌جهانی عادت کرده‌اند.»
 
ایمان به شیرها
هواداران مراکش که از تلاش‌های تیم خود مسحور شده‌اند، مطمئنا معتقدند که این تیم در آستانه افتخاری بزرگ و تاریخی ایستاده است. ده‌ها هزار هوادار قبل از بازی یک هشتم نهایی شیرهای اطلس و دوباره قبل از مرحله یک چهارم نهایی وارد قطر شدند. آنها در طول بازی‌ها جو پر شوری را ایجاد کردند و انتظار می‌رود برای بازی امروز در ورزشگاه ا‌لبیت شبیه یک بازی خانگی برای تیم شمال آفریقا ایجاد کنند. مراکش تا همین الان هم یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات تاریخ جام‌جهانی را رقم زده است. آنها می‌توانند بزرگ‌ترین اتفاق تاریخ ورزش را رقم بزنند؟ 
ضمیمه نوجوانه