نسخه Pdf

رسانه ملی؛ پرچمدار رسانه مقاومت

رسانه ملی؛ پرچمدار رسانه مقاومت

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، رادیو و تلویزیون دوران طاغوت مانند سایر نهادهای فرهنگی و هنری کشور که در سلطه رژیم منحوس پهلوی بود و به نماد فرهنگ و هنر غربی در ایران تبدیل شده بود دست مردم افتاد و با پیام پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با عنوان سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی مسیر رشد و بالندگی انقلابی خود را تا به امروز با صلابت پیموده است.

درحال حاضر می‌توان گفت که صداوسیما به عنوان یک رسانه مستقل اسلامی و مبارز در عرصه جنگ نرم در مقابل تمامی هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی ایستادگی کرده و نماد مقاومت رسانه‌ای در دنیا شناخته می‌شود.گر چه سازمان صداوسیما همگام با پیشرفت‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، فضایی، هسته‌ای، ورزشی، آموزشی و... ایران اسلامی، موفق به توسعه و پیشرفت در بخش‌های گوناگونی از جمله فنی، خبری، هنری، تولیدی، گسترش شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و... 
طی این 44 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی شده است، اما در این میان استکبار جهانی، به‌ویژه آمریکا، رژیم کودک‌کش صهیونیستی، دولت استعمارگر انگلیس، رژیم آل‌سعود و دیگر ازناب‌شان در منطقه با ایجاد تعداد زیادی شبکه رادیویی و تلویزیونی فارسی‌زبان معاند و ضدانقلاب، یک جنگ رسانه‌ای تمام‌عیار را علیه ایران به راه انداخته‌اند و در واقع این شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و رسانه‌های وابسته به آنها پایگاه‌های فتنه و ترور علیه نظام ما هستند که نمونه زیادی را این پایگاه‌های تروریستی رسانه‌ای تا الان با کشتار مردم بی‌گناه کشورمان به راه انداخته‌اند و با ایجاد آشوب و اغتشاش و تخریب اموال عمومی و مراکز مذهبی، اقتصادی، اداری، فرهنگی و... درصدد ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی ایران برآمدند که به لطف الهی و حضور حماسه‌ای اقشار مختلف مردم کشورمان در صحنه تاکنون شکست سختی را متحمل شدند و مفتضحانه از میدان گریختند.
 در این میان رسانه ملی به عنوان رسانه مقاومت در صحنه حاضر بوده و هست و توانست با اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع و افشای توطئه‌ها و حرکت‌های ضدانقلابی شبکه‌های رادیویی و تلویزیون معاند و ضدانقلاب، اهداف و ماموریت‌های شوم دشمنان انقلاب اسلامی را برای مردم آشکار و تبیین کند و رسانه‌های دشمن این بار ضربه بسیار مهلکی از رسانه ملی خوردند. چنانچه اگر به اغتشاشات و فتنه‌های اخیر هم نگاهی داشته باشیم، کاملا بر اهمیت و تاثیرگذاری برنامه‌های صداوسیما در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های شبکه‌های ضدانقلاب پی می‌بریم؛ فتنه اخیر که به کمک استکبار جهانی، آمریکا، صهیونیست‌ها و استعمار پیر انگلیس انجام شد و به خیال خام خویش فکر می‌کردند این بار این اغتشاشات به نتیجه دلخواه آنها خواهد رسید بسیار خوشحال و خرسند بودند. اما صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با حضور مستمر در این میدان نبرد رسانه‌ای، تمام نقشه‌های شوم دشمنان انقلاب اسلامی را نقش بر آب کرد؛ به‌گونه‌ای که عوامل و عناصر دستگیرشده این اغتشاشات اعتراف کردند که فریب شبکه‌های فارسی‌زبان ضدانقلاب همچون شبکه‌های من و تو، سعودی اینترنشنال، شبکه منافقین، بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا، رادیو فردا و... خوردند. بنابراین این مبارزه رسانه‌ای نشان داد که صداوسیما به‌خوبی توانسته با تولید و پخش برنامه‌های مختلف با جریان‌های نفاق، براندازی، نفوذهای دشمن در برخی نهادها و دستگاه‌های هنری، فرهنگی، ورزشی و موارد 
پشت پرده این فتنه‌ها و آشوب‌ها مقابله کند و پرده از بسیاری از مسائل نفوذ بردارد. در همین راستا سازمان صداوسیما، به عنوان رسانه مردمی و رسانه مقاومت نیاز به حمایت و پشتیبانی بودجه‌ای و معنوی از سوی مجلس و دولت دارد که در این مسیر همواره نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را کرده‌اند که هرساله بودجه‌ای را درخور و شایسته سازمان صداوسیما به تصویب برسانند و به‌طور قطع و یقین نمایندگان ملت بر این باورند که رسانه ملی امروز در یک جبهه رسانه‌ای تمام‌عیار با دشمنان جمهوری اسلامی ایران  قرار گرفته است و قطعا همه سعی خود را برای کمک و همراهی با صداوسیما خواهند کرد.
 بنابراین در این جبهه جدید رسانه‌ای کار رسانه ملی در برابر دشمنان قسم‌خورده نظام بسیار بااهمیت و مثمرثمر است و این در حالی است که در چند روز اخیر و با توجه به اعلام بودجه مصوب سال آینده کشور، رسانه‌های ضدانقلاب و معاند فارسی‌زبان و برخی عناصر مزدور آنها در داخل با تمرکز بر بودجه اختصاص‌یافته به سازمان صداوسیما تلاش می‌کنند که سناریوی جدیدی را برای خود جمع و جور کنند. چون آنها دریافته‌اند که در زمینه جنگ رسانه‌ای مغلوب رسانه ملی شده و اگر برنامه‌های روشنگری و افشاگرایانه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی رسانه ملی نبود شاید به برخی اهداف خود دست پیدا می‌کردند اما امروز بسیار درمانده و عاجز شده‌اند و اینها نشان می‌دهد که رسانه ملی حالا به مثابه رسانه مقاومت عمل می‌کند و جایگاه خود را بین رسانه‌های مستقل جهان پیدا کرده است. به هرحال فرافکنی رسانه‌های ضدانقلاب و معاند درخصوص بودجه صداوسیما و وحشت آنها از تقویت مالی و پشتیبانی برنامه‌های صداوسیما، حاکی از آن است که این شبکه‌های ضدانقلاب، نفاق، فتنه و اغتشاش کاملا در محاسبات خود شکست خورده‌اند و در واقع با تلاش انجام‌شده در شبکه‌های مختلف صداوسیما و تولید و پخش برنامه‌های مختلف که توسط نیروهای مومن و انقلابی رسانه ملی تحقق یافت، قشرهای گوناگون مردم به ماهیت پلید و ضدانقلابی این شبکه‌ها و رسانه‌های دروغگو و اغتشاشگر پی بردند و در حماسه‌های حضور خود چنان درسی به دشمنان انقلاب اسلامی دادند که هرگز فراموش نخواهند کرد.  به هرصورت سازمان صداوسیما حال به عنوان نه‌تنها یک رسانه مستقل، بلکه رسانه مقاومت در دنیا مورد توجه و عنایت همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان است، بنابراین لازم است که از نظر بنیه مالی و بودجه‌ای تقویت شود و امیدواریم که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و دولت مردمی در راستای حمایت و پشتیبانی هرچه بیشتر و بهتر سازمان صداوسیما گام بردارند چراکه امروز ما در یک جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای با همه رسانه‌های استکباری و ضدانقلاب قرار داریم و این جبهه در واقع جبهه مقاومت رسانه‌ای است  که پرچمدار آن رسانه ملی است.

رسول شمالی ورزنده - خبرنگار