نسخه Pdf

قادر، رسانه سردشت

قادر، رسانه سردشت

آدم‌ها رسانه‌اند و علاوه بر گفتار، حرکت‌شان هم دارای پیام است، برخورد، مدل و رنگ لباس، عادات و روابط اجتماعی و... همگی نشان‌دهنده طرز فکر ما هستند، در واقع هر فرد روزانه به صورت ارادی و غیر‌ارادی ده‌ها پیام به جهان پیرامونش ارسال می‌کند.

اما فراتر از این در گذر تاریخ همواره انسان‌هایی رسالت روایت را به‌عهده داشته و کلید رسیدن به حقیقت بوده‌اند، بازماندگانی که سخت‌ترین لحاظات را تاب آورده‌اند تا راوی داستان باشند.تصور کنید که کسی در آشویتس زنده نمی‌ماند یا هیچ‌کدام از دخترکان ایزدی از چنگال داعش رها نمی‌شدند، چگونه جهان از آنچه بر آنها گذشت با خبر می‌شد؟ چه کسی شنوده‌ قصه بدون قصه‌گو بود؟
قادر مولان‌پور را می‌توان ‌بهترین مثال برای این موضوع دانست، رسانه‌ای به معنی واقعی کلمه که اگر نبود شاید هیچ‌گاه صدای آنچه تابستان ۶۶ در سردشت گذشت به جهانیان نمی‌رسید، همان پیرمرد کرد که نماد ایستادگی ملت ایران شد، همان درخت گردو پیر و رنجور که گرچه کمرش از داغ همسر و فرزندانش شکست، ولی از تلاش و ایستادگی دست برنداشت و با یک حنجره خسته از دود شیمیایی صدا رسا ایران در لاهه بود. اکنون فکر می‌کنم گاهی لازم است با خود بگوییم شاید رسالت ما هم رسانه بودن است پس باید به جنگ مشکلات رفته و با صبر و شکیبایی سرد و گرم روزگار را بچشیم تا بتوانیم روایتگر این روز‌ها برای آیندگان شویم، رسانه‌ای برای گفتن حقیقت و رسیدن به عدالت

سام صالحی بختیاری از اصفهان.