بازگشت به کروکی‌مسمومیت‌ها

به بررسی برخی کنش‌ها و واکنش‌های بعضی جریان‌ها پرداخته‌ایم

بازگشت به کروکی‌مسمومیت‌ها

مجرمان کم‌کم به صحنه جرم بازمی‌گردند، از منافقین و سفیر انگلیس تا وزیر خارجه آلمان و بلواییان پاییز1401حالا همان جماعت حامی ناآرامی در ایران، در روزهای آخر اسفند بر سر کروکی مسمومیت دانش‎‌آموزان حاضر شده‌اند و طوری اشک تمساح می‌ریزند که انگار واقعا دل‌شان برای مردم ایران سوخته است؛ همان‌هایی که به صدام بمب شیمیایی دادند تا بر سر جوانان ایران بریزد، قحطی را به مردم ایران تحمیل کردند و 17هزار نفر از شهروندان این کشور را به قتل رساندند؛ دقیقا همین‌ها بیشتر از بقیه با صدای بلند برای دانش‌آموزان دختر گریه می‌کنند!

خط آشوب از اوایل دی در ایران آرام گرفت و با فروکش کردن اعتراضات، پلن رژیم‌چنج روی دست براندازان مانده و دیگر در خیابان خبری از آنچه آنها دوست دارند، نیست. در حالی‌که طبق شعارهای خودشان قرار بود امسال سال خون و براندازی باشد اما مردم با آنها همراهی نکردند. ایرانی‌ها هیچ‌وقت دنبال رادیکالیسم نرفته‌اند، این‌بار هم داغ سوریه و لیبیایی شدن ایران روی دل براندازان مانده است، پس باید از مردم انتقام بگیرند و آنها را وادار به موضعگیری کنند و چه سوژه‌ای بهتر از تهدید پاره‌های تن و فرزندان هر خانواده. سریال مسمومیت‌ها حالا ادامه همان خط آشوب خیابانی و جنگ ارزی است که به‌عنوان سومین پلن ضدمردمی در حال اجرا شدن است. 
 
داستان‌سرایی رادیکال‌های غربگرا 
از آذرماه مسمومیت دانش‌آموزان دختر در شهرهای قم و بروجرد مانند دومینو شروع شد و بعد به اردبیل و پردیس و تهران کشیده شد  و روز چهارشنبه بیشترین روز تکرار این مسمومیت بود. با شدید شدن این فضا علیه دانش‌آموزان،‌ رسانه‌های جریان غربگرا تلاش کردند این اتفاقات را به‌مثابه تکرار ماجرای اسیدپاشی، به گروه‌های تندرو در کشور ارتباط بدهند و پای متحجران را به این داستان باز کنند. آنها معتقد بودند گروه‌های تندروی شبه‌مذهبی چنین کاری را برای ضربه‌زدن به تحصیل دختران انجام داده‌اند.  اما تعادل و بازی داخلی نشان‌دادن ماجرای مسمومیت‌ها با یک واکنش بر‌هم خورد؛ واکنشی که شبیه بیانیه‌های داعش پس از انجام عملیات‌های تروریستی بود. مریم رجوی، سرکرده منافقین در توییتی به مسمومیت‌های اخیر دانش‌آموزان واکنش نشان داد و مانند قاتلی که به صحنه جرم بازگشته، سعی کرد مسأله مسمومیت‌ها را به موضوعی برای شکل‌دهی به اعتراضات جمعی تبدیل کند و بعد از آن دوباره لشکر سایبری هشتگ تعطیلی مدارس را داغ کردند. 
 
گزاره مسموم منافقین 
 پروژه‌ای که مانند پاییز ۱۴۰۱، می‌خواهد مسأله مسمومیت دانش‌آموزان را مانند قضیه حجاب به سیستم تولید نفرت علیه جمهوری اسلامی تبدیل و ادعا کند جمهوری اسلامی چیزی شبیه طالبان علیه تحصیل دختران است، گزاره‌ای به غایت مسموم که قطعا به علیه خودش تبدیل خواهد شد. اما این رویکرد یعنی حقیقتا «جنگ» ترکیبی و هیبریدی تمام نشده و در کشوری که در 43 سال، نرخ باسوادی زنان 24-15 سال در آن از ۲۴ درصد به بالای ۹۷ درصد رسیده، حالا براندازان تبهکار می‌خواهند با متد جنگ رسانه‌ای- شناختی طور دیگری تصویر‌سازی کنند و با قصه‌بافی درباره «حقوق بشر» فاز جدید تحریمی علیه ایران را پیش ببرند. 

 بی‌ترمزی آلمان و انگلیس 
اما طنز تلخ این سریال مسمومیت‌ها،‌ دخالت انگلیس و آلمان در این موضوع است.  آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان که در این چند ماه پای ثابت مواضع ضدایرانی بوده، حالا با وجود تحقیقات جاری درباره علت مسمومیت دختران دانش‌آموز، با اظهارات مداخله‌جویانه ابراز نگرانی کرده و خواستار تحقیقات کامل در این‌خصوص شده است!  این در‌حالی است که مسمومیت‌های شیمیایی از  طریق گازهای سمی آلمانی در دوره جنگ تحمیلی صدام توسط دولت آلمان صورت گرفت و هنوز هم برلین مسئول آن است. سخنگوی وزارت خارجه هم در واکنش به سرک کشیدن این مقام آلمانی در موضوعات داخلی ایران‌، خطاب به بائربوک گفت که خانم وزیر، این اقدام مخرب و ضد‌امنیتی در حال بررسی است. دولت ایران در شناسایی مجرمان و ریشه‌کن کردن این بدخواهی بسیار جدی است. اجازه ایجاد ناامنی برای دختران دانش‌آموز ایرانی با انگیزه‌های سیاسی را نخواهیم داد. اما از‌جمله حقایق تلخ که هنوز نیاز به شفاف‌سازی دارد، مسمومیت‌های شیمیایی از طریق گازهای سمی آلمانی است که هنوز تلفات می‌گیرد. 
 
هولوکاست انگلیسی علیه ایران
سایمون شرکلیف، سفیر انگلیس هم در توییتی عجیب مدعی شد «‏به‌عنوان یک پدر، ابراز همدردی می‌کنم با همه پدران و مادران ایرانی که نگران فرزندان خودشان در مدرسه هستند به‌خاطر مسمومیت‌های سریالی که تمامی ندارد.» بسیاری از کاربران از او پرسیده بودند او از کجا با قاطعیت از عدم اتمام این پروژه خبر دارد.  این اظهارنظر سفیر انگلیس هم درحالی است که بین سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ شمسی همزمان با جنگ جهانی اول، انگلیسی‌ها، ایران را با وجود بی‌طرفی‌اش به اشغال خود در‌آوردند و در قحطی آن زمان در ایران تاثیر‌گذار بودند و این قحطی باعث شد تا از یک کشور ۱۸ میلیونی ۹ میلیون نفر کشته شوند و یک هولوکاست حقیقی علیه مردم ایران به‌دست انگلیسی‌ها رقم بخورد. 

مریم عاقلی - گروه سیاسی