بازی رونالدینیویی مهدی تاج!

رئیس فدراسیون فوتبال به دنبال چیست؟

بازی رونالدینیویی مهدی تاج!

در اخبار آمده هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال سرمربی آینده تیم ‌ملی را انتخاب می‌کند اما مهدی تاج تصمیم‌گیرنده نهایی خواهد بود. او بین گزینه خارجی و داخلی مردد است. دیروز رئیس فدراسیون در مصاحبه‌ خود نکات جدیدی در این‌باره گفت اما ظاهرا بازی رونالدینیویی او ادامه دارد. حالا چرا؟

مخبر به تاج چه گفت؟
مهدی تاج به‌تازگی در محفلی دوستانه پرده از جزئیات دیدار با مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور برداشته و گفته: «ما از ایشان کمک خواستیم تا برای تامین هزینه ارزی استخدام مربی خارجی کمک کنند. ایشان گفتند تا روز 20اسفندماه اعلام می‌کنند دولت می‌تواند کمک کند یا نه؟ منتظر هستیم تا جواب آخر را بدهند. اگر دولت کمک کرد قطعا مربی خارجی می‌آوریم، اگرنه از گزینه‌ داخلی استفاده می‌کنیم.» بنابراین مشخص شد چرا تاج و اعضای هیات‌رئیسه مدام روی «20اسفندماه» تاکید دارند و می‌گویند آن روز تکلیف سرمربی مشخص می‌شود. 
   
چرخیدن به سمت داخلی‌ها
رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته در حرکتی رونالدینیویی گفت، احتمالا مربی ایرانی برای تیم ‌ملی انتخاب می‌کنند. ناگفته پیداست این اظهارنظر او برای کاهش فشارها به‌دلیل رفتار اشتباه فدراسیون در ماجرای کاندیدا کردن مربیان ایرانی بود. آنها چندی قبل در نامه‌ای به شش مربی داخلی، از آنها خواستند برنامه خود را برای هدایت تیم ‌ملی ارائه دهند. تاج دیروز از تمام این مربیان عذرخواهی کرد و گفت: «در اینجا 
جا دارد از مربیان داخلی خوبی که طی این روزها نام آنها مطرح شد و دلخوری‌هایی به‌وجود آمد عذرخواهی کنم.»حرف‌های تاج دو دلیل داشت؛ اول همان کاهش فشار و دوم پیش‌بینی این‌که شاید شرایط برای حضور مربی خارجی مهیا نشود و کارش به مربیان داخلی بیفتد. تاج دیروز در تکمیل حرف‌های خود گفت: «ترجیح ما این است که یک چهره شاخص داخلی را برای هدایت تیم ملی انتخاب و معرفی کنیم به شرطی که این مربی بتواند با  نظم و انضباط کامل امور محوله را به انجام برساند.» 
او البته برای آن‌که تمام اظهارات اخیر خود را تکذیب نکند تاکید کرد همچنان گزینه‌های خارجی مطرح هستند. تاج در پایان بار دیگر روی تاریخ 20 اسفند پافشاری کرد و گفت تا آن زمان سرمربی تیم ‌ملی معرفی می‌شود. در حال حاضر از بین خارجی‌ها نام‌های سانچز و برانکو و از بین داخلی‌ها نام‌های قلعه‌نویی و جواد نکونام مطرح است. 

فوتبال ما، درگیر نابسامانی مدیریتی است
رسول شمالی ورزنده - گروه ورزش

محمد احمد‌زاده، پیشکسوت و کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است بهترین سرمربی که در این مقطع حساس و در فاصله کوتاه تا جام ملت‌های آسیا می‌تواند به نفع فوتبال ملی ما باشد گزینه ایرانی است. او در گفت‌وگو با روزنامه جام‌جم، با تاکید بر این‌که در حال حاضر یک نابسامانی در مدیربت فوتبال کشور وجود دارد، ادامه داد: بی‌شک تصمیمات هیات‌رئیسه کارشناشی نبوده و به همین علت مشکلاتی در مسیر فوتبال و مدیریت کنونی فوتبال ایجاد شده است. معتقدم تا زمانی که سیاست‌های مدیریتی ما در فوتبال تغییر‌نکند و شاهد حضور افراد فوتبالی در هیات‌رئیسه و در راس آن فدراسیون فوتبال نباشیم، هیچ اتفاق خوبی در فوتبال ایران به‌وجود نخواهد آمد و در صورت تغییر در مدیریت، یک زمان 10ساله لازم است که مشکلات و نواقص گذشته این رشته ورزشی حل‌و‌فصل شود.
سرمربی سابق تیم‌های لیگ برتری کشورمان افزود: در همین جا توصیه من این است که از گزینه‌های خارجی برای سرمربی‌گری تیم ملی به هیچ‌وجه استفاده نکنیم، چراکه فرد خارجی‌ای که هیچ شناختی از فوتبال و بازیکنان ما ندارد، نمی‌تواند در تیم ملی موفق باشد و به‌نظرم به مصلحت فوتبال ملی ما نیست، بنابراین باید بازهم سراغ مربیان داخلی و ایرانی با سابقه خوب که در فوتبال ما مطرح هستند، رفت و به‌نوعی رضایت آنها را برای هدایت تیم فوتبال ایران جلب کرد، البته درکنار سرمربی ایرانی می‌شود از یک تمرین دهنده و دستیار خارجی سود برد.