رگبار مرگ

سارقان مسلح در جریان دستبرد به طلافروشی مرتکب قتل شدند

رگبار مرگ

سه مرد مسلح نقابدار با حمله به مغازه طلافروشی در مرتضی‌گرد، آنجا را به گلوله بستند. سارقان یکی از دو برادر طلافروش را کشته و دو نفر دیگر را زخمی کردند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت 20 و 47 دقیقه پنجشنبه یازدهم اسفند امسال، مردی با پلیس 110 تهران تماس گرفت و اطلاع داد که افرادی مسلح به مغازه طلافروشی همسایه‌اش حمله کرده و در حال سرقت از آنجا هستند. در ادامه ماموران کلانتری شهید 171 مصطفی خمینی با اطلاع از این موضوع در قالب چند تیم عملیاتی به محل سرقت اعزام شدند. ماموران هنگام حضور در محل حادثه مشاهده کردند که سه نفر در مغازه طلافروشی حضور دارند که دو نفرشان از ناحیه شکم و ساق پا با شلیک گلوله زخمی شده‌اند. 
نفر سوم هم به‌شدت شوکه‌شده و به‌سختی قادر به صحبت کردن بود. گلوله‌های زیادی نیز به در و دیوار مغازه طلافروشی و ویترین شلیک شده بود، همچنین بخشی از طلاها به سرقت رفته و بخشی نیز روی زمین ریخته شده بود. در ادامه با حضور امدادگران اورژانس دو‌زخمی تیراندازی به بیمارستان منتقل شدند. ماموران با بررسی اطراف مغازه طلافروشی، متوجه شدند مردی رهگذر نیز از ناحیه چشم هدف گلوله قرار گرفته و زخمی شده است. در تحقیق از مرد زخمی، معلوم شد سارقان سه فرد مسلح نقابدار بوده‌اند که در تیراندازی هنگام فرارشان، یکی از تیرها کمانه کرده و به چشم وی اصابت کرده است. رهگذر زخمی نیز به بیمارستان منتقل شد. 
ماموران به اجرای طرح مهار پرداختند تا شاید ردی از سارقان مسلح خطرناک به دست آورند، همچنین گروه دیگری از ماموران به تحقیق از شاهدان ماجرا و بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته محل سرقت و مغازه‌های اطراف پرداخته و به تصاویری دست یافتند که نشان می‌داد سه سارق مسلح، کلاشینکف به دست داشته‌‌‌اند. آنها با موتورسیکلت به محل سرقت آمده و در حالی که نقاب زده بودند با شلیک رگباری گلوله به سمت مغازه طلافروشی رفته و وارد آنجا شده بودند. سارقان با دیدن مرد طلافروش و دو برادرش که در مغازه حضور داشتند، آنها را به مرگ تهدید کرده و خواسته بودند هرچه طلا در مغازه وجود دارد را روی پیشخوان بگذارند. در همین موقع با به‌صدا درآمدن زنگ خطر، سارقان مجددا تیراندازی کرده‌ و باعث زخمی شدن دو برادر طلافروش می‌شوند. افراد مسلح سپس بخشی از طلاهای داخل مغازه که یک و نیم کیلو می‌شد را داخل کیفی ریخته و به سرقت برده بودند. آنها بعد از سرقت با تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت برای مردم و رهگذرانی که در خیابان بودند، با موتورسیکلت از محل متواری شده بودند. تحقیقات پلیسی درباره این سرقت ادامه داشت تا این‌که از بیمارستان خبر رسید یکی از برادران زخمی بر‌اثر شدت جراحات جان باخته است.
با جمع‌بندی این اطلاعات، پرونده‌ای در اداره یکم پلیس آگاهی تهران در ارتباط با این سرقت مسلحانه تشکیل و تحقیقات برای دستگیری سه سارق مسلح و کشف طلاهای سرقتی از آنها ادامه دارد. آخرین گزارش‌‌ها حاکی است برادر مقتول و رهگذر زخمی همچنان در بیمارستان تحت درمان قرار دارند تا بعد از بهبود، مورد تحقیقات قرار‌گیرند.