نسخه Pdf

تخم‌مرغ‌های صورتی با لبو

چگونه می‌توان با استفاده از چغندر قرمز، تخم‌مرغ‌های هفت‌سین را رنگ کرد؟

تخم‌مرغ‌های صورتی با لبو

رنگ کردن تخم‌مرغ هفت‌سین همیشه جزو بخش‌های هیجان‌انگیز چیدن این سفره سنتی و نمادین است. اما رنگ کردن تخم‌مرغ با استفاده از رنگ‌های طبیعی و نتیجه جذابی که از این کار به‌دست می‌آید، می‌تواند هیجان و جذابیت این کار را دو‌چندان کند.

لبو - آب-  سرکه- تخم‌مرغ آب‌پز- صافی، کاسه یا شیشه مربا، روغن نارگیل یا روغن زیتون(اگر می‌خواهید تخم‌مرغ‌های شما براق شود)
بو‌هایی که قرار است رنگ را از آن بگیرید همراه با آب روی حرارت ملایمی بگذارید و روی آن را بپوشانید تا به آرامی محلول شما بجوشد. بین 15الی 20 دقیقه برای جوشیدن محلول کافی است. به‌قدری بگذارید بجوشد که رنگ پر‌رنگی به‌دست بیاید. توجه داشته باشید تخم‌مرغ شما از رنگی که به‌دست آمده است چندین درجه روشن‌تر خواهد شد. سپس محلول رنگی را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود. در مرحله بعد، محلول را از صافی رد کنید تا مایعی یکدست شود. مایع را درون شیشه مربا یا کاسه‌ای بریزید و به ازای هر فنجانی که از مایع می‌ریزید، یک قاشق غذاخوری سرکه نیز به داخل مایع اضافه کنید. تخم‌مرغ‌ آب‌پز را داخل محلول بگذارید و کاسه یا شیشه مربا را داخل یخچال قرار دهید تا زمانی که تخم‌مرغ‌های هفت‌سین رنگ را به خود بگیرد.

زهره احمدی - چاردیواری