در قامت قهرمان

مهم‌ترین برد فصل پرسپولیس در تبریز رقم خورد

در قامت قهرمان

بعضی بازی‌ها و لحظات برای تیم‌های فوتبال در طول یک فصل وجود دارد که می‌توان آن را نقطه عطف آنها دانست.

اگر بخواهیم به نقطه عطف این فصل تیم پرسپولیس اشاره کنیم، بی‌شک باید سراغ بازی جام‌حذفی این تیم مقابل سپاهان رفت. پیروزی شیرین و قاطع قرمزها در اصفهان روح تازه‌ای به تیم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی داد. آنها پس از آن‌که توانستند هفته گذشته نفت مسجد سلیمان را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهند خیلی‌ها منتظر بازی این هفته‌شان در تبریز مقابل تراکتور بودند. روند تیم تبریزی طی هفته‌های اخیر تحت هدایت پاکو خمس موجب شده بود حتی خوشبین‌ترین هواداران پرسپولیس هم امید چندانی به برد تیمشان نداشته باشند. اما پرسپولیس با بازی دیروز که انجام داد، خود را در قامت یک قهرمان تمام عیار به دیگر مدعیان لیگ نشان داد. یکی از خوشبختی‌های پرسپولیس در چند هفته اخیر این است که مهدی ترابی بار دیگر به فرم خوب گذشته‌اش بازگشته است. شماره 9 پرسپولیس در نیمه نخست بازی دیروز همه کار کرد و زمینه‌ساز گل اول و زننده گل دوم تیمش بود تا یحیی به آینده فصل با حضور ترابی و ستاره‌ای همچون محمد عمری امیدوار شود. تراکتور در نیمه دوم گرچه توانست با محمد عباس‌زاده کامبک کند و بازی را به تساوی بکشد، اما مصدومیت بد موقع محمدرضا اخباری و غیبت او درون دروازه تبریزی‌ها در دقایق پایانی بازی خودش را نشان داد و وحدت هنانوف توانست اولین گلش برای قرمزها را بعد از دو سال حضور در پرسپولیس بزند. این برد هم جنبه انتقامی داشت و هم قرمزها را در کورس قهرمانی نگه داشت. تنها باخت پرسپولیس در نیم فصل اول توسط تراکتور در ورزشگاه آزادی رقم خورده بود. 

24
پرسپولیس با بردی که روز گذشته به دست آورد، امتیازاتش در بازی‌ها خارج از خانه را به عدد 24 رساند. قرمزها با این حساب بهترین تیم این فصل لیگ‌برتر از حیث بازی‌های خارج از خانه به حساب می‌آیند. 

02
پاکو خمس در یازدهمین بازی که روی نیمکت تراکتور نشست، دومین باختش را تجربه کرد. اولین باخت این تیم مقابل نساجی در قائمشهر رقم خورده بود که با یک گل  مقابل شاگردان حمید مطهری شکست خورد. با این حساب، او در 11بازی، 6 برد، سه تساوی و دو باخت به دست آورده است. 

01
این باخت باعث شد تا یک رکورد منفی به نام تیم خمس ثبت شود. تراکتور تا قبل از بازی دیروز اصلا در تبریز نباخته بود و اولین شکست آنها در خانه به دست شاگردان گل‌محمدی رقم خورد.  

06
با حساب بازی روز گذشته، این ششمین بار بود که یحیی گل‌محمدی در این فصل مقابل مربیان خارجی قرار می‌گرفت. او در این 6بازی، آمار سه برد، دو تساوی و یک باخت را از خودش به جا گذاشته است. تنها باخت او مقابل قربان بردیف در بازی رفت مقابل تراکتور بود.  

حسین  خلیلی - گروه ورزش