مقاومت، قدرت غیرقابل  محاسبه

گفت‌وگوی «جام‌جم» با فرزند دبیر‌کل سابق حزب‌ا...

مقاومت، قدرت غیرقابل محاسبه

رژیم اشغالگر قدس روزهای سختی را سپری می‌کند. بحران‌های داخلی در سرزمین‌های اشغالی شدت یافته و نتانیاهو به کانون و مولد بحران در تل‌آویو مبدل شده است.

در مقابل، جبهه مقاومت با انسجام مثال زدنی خود در نبردهای گوناگون با رژیم صهیونیستی پیروز میدان شده و جبهه مقاومت این روزها بیش از هر زمان دیگری آماده مواجهه با اشغالگران و مهره‌های منطقه‌ای آنها هستند. قدرت مقاومت، همان مؤلفه‌ای‌ است که اتاق‌های فکر در غرب جملگی نسبت به آن اذعان دارند. در این خصوص گفت‌و‌گویی با سید یاسرالموسوی، فرزند شهید سید عباس الموسوی، دبیر کل سابق حزب ا... لبنان انجام داده‌ایم.

اکثر تحلیلگران غربی و حتی صهیونیستی اذعان دارند که جبهه مقاومت به انسجام بی‌سابقه‌ای دست پیدا کرده و اجزای این جبهه، به بهترین نحو ممکن در حال تکمیل این منظومه هستند. نظر شما در این خصوص چیست؟
دشمنان طی سال‌های گذشته و اخیر توطئه‌های زیادی در مواجهه با مقاومت و اجزای این جبهه صورت داده‌اند اما آنچه منجر به شکست آنها شد، عدم قدرت درک و محاسبه آنها در قبال توان، قدرت ذاتی و تبعی جریان مقاومت بود. این قدرت قابل محاسبه  نیست. ما در جریان نبردهای گوناگون جریان مقاومت و رژیم اشغالگر قدس یا نبرد جبهه مقاومت با تروریست‌های تکفیری مورد حمایت دشمنان، این قدرت و انسجام را مشاهده کردیم. همگان مشاهده کرده‌اند که در جنگ 33 روزه تابستان 2006 میلادی یا در جریان مواجهه با داعش و شبکه گسترده حامیان آن، چگونه جبهه مقاومت دشمنان را خوار و ذلیل و آنها را وادار به پذیرش شکست و حقارتی ابدی کرد. نقش فرماندهان مقاومت و شهدای بزرگوار این جبهه در شکل‌گیری و استمرار این روند غیر قابل انکار است. 

به شهدا و فرماندهان بزرگ مقاومت و نقش آنها در تحقق قدرت و پیروزی‌های گسترده این جبهه اشاره کردید. لطفا در این خصوص بیشتر توضیح‌دهید.

فرماندهان شهید مقاومت، کماکان نقشه راه مبارزه با دشمنان را به فرزندان گفتمان و جبهه مقاومت نشان می‌دهند. همگان در جریان نبرد با داعش، مشاهده کردند که چگونه شهید حاج قاسم سلیمانی ارزش و اعتبار جبهه مقاومت را نزد جهانیان به اثبات رساندند. آنها با مدیریت صحنه نبرد و رصد دقیق نقشه دشمنان، چه در ابعاد استراتژیک و چه در ابعاد تاکتیکی و میدانی سخت‌ترین شکست‌های ممکن را به آنها تحمیل کردند. به عنوان مثال، کارشناسان نظامی و تحلیلگران جبهه دشمن معتقدند راهبری و فرماندهی جبهه مقاومت توسط شهید حاج قاسم سلیمانی، چه تاثیر عمیقی در شکست راهبردهای آمریکا و رژیم صهیونیستی داشته است. به همین دلیل آمریکا تصمیم گرفت ایشان را به شهادت برساند و به ناجوانمردانه‌ترین روش ممکن است اقدام را صورت داد. امروز همه فرزندان مقاومت خونخواه حاج قاسم و منتقم ایشان هستند و تا زمانی که انتقام خون ایشان از دشمنان گرفته نشود، آرام نخواهند‌نشست. 

‌به نظر می‌رسد هدف دشمنان از به شهادت رساندن شهید سلیمانی و دیگر فرماندهان مقاومت، مهار همه جانبه جبهه مقاومت و هدف قرار دادن این منظومه بوده است. آیا گفتمان و منظومه مقاومت به واسطه شهادت فرماندهان تضعیف شده است؟
به نکته مهمی اشاره کردید. دشمنان در طول دهه‌های گذشته و اخیر، بارها این روش را امتحان کرده‌اند. آنها شهید سید عباس موسوی، دبیرکل سابق حزب ا... را به شهادت رساندند  تا به قول خود مانع استمرار شکل‌گیری اجزای شبکه مقاومت در کنار یکدیگر شوند اما مشاهده کردیم که مسیر سید عباس ادامه پیدا کرد. در خصوص شهادت حاج رضوان (شهید عماد مغنیه) و شهید ذوالفقار( شهید مصطفی بدرالدین) و شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی نیز دشمنان دچار همین خطا شدند. آنها تصور می‌کردند با حذف فیزیکی فرماندهان مقاومت می‌توانند به ماهیت و بنیان‌های این جبهه ضربه وارد کنند اما این خطای بزرگ دشمنان، همیشه به ضرر آنها تمام شده و این بار نیز به ضرر آنها تمام خواهد ‌شد.

ترویج گفتمان مقاومت 
وقتی فرمانده‌ای در جبهه مقاومت به شهادت می‌رسد، خون آن شهید به یک عامل مولد در راستای ترویج فرهنگ، گفتمان و مسلک مقاومت تبدیل می‌شود. شهادت فرماندهان و رزمندگان مقاومت، همان آرمان همیشگی آنها در مواجهه با دشمنان بشریت و اسلام است. از این رو هرگاه مقاومت شهیدی را تقدیم می‌کند، بر قدرت اقدام و بازدارندگی آن افزوده می‌شود. این همان خصلت خاص جبهه مقاومت است که دشمنان از درک آن عاجز بوده و اساسا در محاسبات خود قدرت تمرکز بر این حقیقت را نیز ندارند.