باج بزرگ سانتاگ  به همسر سابقش!

باج بزرگ سانتاگ به همسر سابقش!


سوزان سانتاگ منتقد و نویسنده آمریكایی، برای گرفتن حق حضانت كامل پسرش، كتابی به اسم شوهر سابقش نوشته است. به عبارت دیگر براساس گزارشی كه گاردین منتشر كرده، كتاب «فروید؛ ذهن اخلاق‌گرا» كه نوشته فیلیپ ریف است، توسط سانتاگ نوشته شده تا این جامعه‌شناس و استاد دانشگاه، حضانت فرزندشان را به سانتاگ بدهد!
در زندگینامه‌ای كه بنجامین موزر درباره سوزان سانتاگ نوشته، شواهدی ذكر شده كه نشان می‌دهد، وقتی سوزان سانتاگ و فیلیپ ریف در ماساچوست زندگی می‌كردند و هنوز بسیار جوان بودند، نسخه‌برداری و پژوهش این كتاب توسط هر دو نفر انجام شده و طبق اسنادی كه زندگینامه‌نویس از آرشیو دستنوشته‌های سانتاگ به دست آورده، او سال ۱۹۵۷ مشغول یادداشت‌برداری درباره فروید بوده و نیز دوستان سانتاگ گفته‌اند كه سانتاگ هر بعد از ظهر مشغول بازنویسی پژوهش‌هایشان درباره فروید بوده است. در واقع در روزگار پیش از طلاق این کتاب توسط سانتاگ  و با همراهی همسر سابقش نوشته شد، ‌اما در نهایت «فیلیپ‌ریف » آنرا به اسم خودش منتشر کرد.
 این زوج دو سال بعد از هم جدا شدند و دیوید ریف فرزند سوزان سانتاگ در كنار مادرش مانده است. البته فیلیپ ریف جامعه‌شناس و استاد دانشگاه بعدها كتاب دیگری هم درباره فروید نوشت اما تا سال ۲۰۰۶ كه زنده بود، هرگز درباره نوشته شدن كتاب فروید؛ ذهن اخلاق‌گرا توسط سانتاگ حرفی نزد.