پا یان با زی جنگ و مذ ا کر ه

رهبر معظم انقلاب با اشاره به جنگ روانی دشمن تبیین کردند

پا یان با زی جنگ و مذ ا کر ه

ادامه از صفحه 2
ایشان با تأکید بر این‌که دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی بیشتر نشده بلکه نسبت به 40 سال گذشته، آشکارتر و صریح تر شده است، افزودند: باید بدانیم، کسی که با صدای بلند تهدید می‌کند، قدرت و توانایی او به اندازه آن صدای بلند نیست.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: دولت فعلی آمریکا علاوه بر دشمنی صریح تر با نظام اسلامی بیش از هر دولت دیگر این کشور، در خدمت مصالح رژیم صهیونیستی است و به عبارتی بسیاری از سیاست‌های آمریکا در دست صهیونیست‌هاست.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به ادعا و جنجال مقامات فعلی آمریکا از جمله رئیس جمهور این کشور مبنی بر این‌که سیاست‌های ما موجب تغییر در ایران شده است، گفتند: بله، تغییر در ایران ایجاد شده اما این تغییر به این صورت بوده است که نفرت مردم از آمریکا، ده برابر شده است.
ایشان «دست نیافتنی تر شدن منافع جمهوری اسلامی»، «افزایش همت جوانان» و «افزایش آمادگی نیروهای نظامی و امنیتی» را از دیگر تغییرات در ایران برشمردند و تأکید کردند: سخنان مقامات آمریکایی نشانگر میزان دوری آنها از واقعیات و محاسبات اشتباه و غلط آنها است.

حماقت بالای مقامات آمریکایی
رهبر انقلاب اسلامی سخنان مقام‌های آمریکایی درباره ایران را نشان دهنده حماقت بالای آنها دانستند و افزودند: رئیس جمهور آمریکا می گوید از وقتی که من آمده ام، هر جمعه در ایران راهپیمایی علیه نظام برگزار می شود، باید به این فرد گفت، اولا روز جمعه نیست بلکه شنبه است و ثانیاً تهران نیست بلکه پاریس است.
رهبر انقلاب با اشاره به مشکلات درونی و بزرگ آمریکا در زمینه های اجتماعی و اقتصادی افزودند: این نکته البته غالبا مورد توجه قرار نمی گیرد اما مشکلات مهم اجتماعی و تناقض و آشفتگی در دولت آمریکا، واقعیتی است که وضع ضعیف دشمن را نشان می دهد.
ایشان با استناد به گزارش‌های رسمی مراکز دولتی آمریکا، «وجود ۴۱ میلیون آمریکایی دچار گرسنگی و ناامنی غذایی»، «نامشروع بودن 40 درصد نوزادان»، «وجود دومیلیون و ۲۰۰ هزار زندانی (که بالاترین میزان جهانی به نسبت جمعیت است)»، «بیشترین آمار مصرف مواد مخدر» و «وقوع ۳۱درصد تیراندازی‌های جمعی دنیا در آمریکا» را از جمله واقعیات این کشور خواندند و افزودند: برخی ها، آمریکا را خیلی بزرگ و پرهیبت و خطرناک جلوه ندهند البته نباید از دشمنیِ دشمن غفلت بشود اما حقیقت آن است که آمریکا گرفتار مشکلات مختلف است.
ایشان افزودند: علاوه بر این گرفتاری های درونی، سیاست‌های غلط آمریکا از لحاظ سیاسی و امنیتی عموماً به ضرر این کشور تمام شده و در منطقه ما، اروپا و مواجهه با برخی قدرت‌های آسیایی، آنها را دچار مشکلات بیشتر کرده است، ضمن این‌که روند هزینه های 7000میلیارد دلاری و بی نتیجه آنها در منطقه، همچنان ادامه دارد، اگر چه دستشان در کیسه سعودی ها نیز هست.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به هشدار برخی صاحبنظران آمریکایی مبنی بر این‌که فشار بر جمهوری اسلامی به جهش اقتصادی ایران منجر خواهد شد، گفتند: آمریکا در مواجهه با ملت ایران و استحکام روزافزون نظام اسلامی قطعا شکست خواهد خورد.

 مذاکره با دولت فعلی آمریکا
سم مضاعف است

ایشان با اشاره به برخی که می گویند مذاکره با آمریکا چه عیبی دارد، تأکید کردند: مذاکره با آمریکا تا وقتی به تعبیر حضرت امام آدم نشده سمّ است ضمن این‌که مذاکره با دولت فعلی این کشور سمّ مضاعف است.
رهبر انقلاب در تبیین این واقعیت افزودند: معنای حقیقی مذاکره، معامله و بده‌بستان است و آنها دقیقا در این معامله، دنبال نقاط قوت ایران هستند.
ایشان افزودند: می گویند بیایید درباره موشک مذاکره کنیم، معنای حقیقی این حرف این است که شما باید بُرد و دقت موشک هایتان را کم کنید تا اگر روزی شما را هدف قرار دادیم، نتوانید جواب بدهید. اما بدیهی است که کسی در ایران این حرف را نمی پذیرد؛ بنابراین همین سر و صداها ادامه خواهد یافت.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای تاکید کردند: این مسأله بحث دین و انقلاب نیست، بلکه هیچ ایرانی غیرتمند و با شعوری حاضر نیست با طرفی که می‌خواهد نقاط قوت کشور را از دست او درآورد، معامله کند.
ایشان در مثال دیگری در زمینه اهداف واقعی دشمن در بحث مذاکره افزودند: عمق راهبردی سیاسی و امنیتی برای هر کشوری مسأله ای حیاتی است، برای ما نیز عمق راهبردی در منطقه خیلی مهم است، آنها از این مسأله ناراحتند و می خواهند بر سر عمق راهبردی بسیار خوب ایران با آنها معامله کنیم؛ آیا کسی می پذیرد؟
رهبر انقلاب تأکید کردند: براساس این واقعیات اصل مذاکره با آمریکا حتی با کسی که آدم حسابی باشد غلط است و مذاکره با اینها که به هیچ چیز از جمله اخلاق و قانون و عرف بین المللی پایبند نیستند، مسخره است و مطلقا معنا ندارد.
​​​​​​​
 عقلای ما به دنبال مذاکره نیستند
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای افزودند: البته در عقلای ما کسی دنبال مذاکره نیست، مردم هم که دنبال مذاکره نیستند، فقط برخی گوشه کنار حرفی می زنند.
رهبر انقلاب با اشاره به نامه های رئیس جمهور قبلی آمریکا به ایشان افزودند: اوباما که ظاهرش خیلی اتو کشیده تر از اینها بود یک نامه فدایت شوم برای ما نوشت و بنده بعد از مدتی جوابی به او دادم، بلافاصله نامه دوم را نوشت، می خواستم جواب بدهم که فتنه ۸۸ پیش آمد و او با فراموش کردن همه آن حرف ها و ابراز ارادت ها، با خوشحالی به حمایت و دفاع از فتنه و فتنه‌گرها شتافت.
رهبر انقلاب با اشاره به این‌که آمریکا مجبور به عقب‌نشینی در مقابل مقاومت ملت ایران خواهد شد، افزودند: بحث مقاومت، بحث برخورد نظامی نیست و این‌که برخی در روزنامه یا فضای مجازی مسأله جنگ را مطرح می کنند، حرف بیخود و غلطی است.
ایشان تأکید کردند: بنا نیست جنگی انجام بگیرد و انجام هم نخواهد گرفت، چرا که ما ابتدا به ساکن هیچگاه دنبال جنگ نیستیم و آنها هم می دانند که جنگ به صرفه‌شان نیست.
رهبر انقلاب در پایان سخنانشان خاطرنشان کردند: رویارویی کنونی، برخورد اراده هاست و چون ما اراده‌ای قوی‌تر داریم و به خدا توکل می کنیم، ان‌شاءا.. آینده خوبی در انتظار ملت است.
ایشان تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی، در پرتو ایستادگی، هوشیاری و اراده ملت و مدیریت‌ها و تدابیر جدیدی که رئیس جمهور محترم اشاره کردند پیروز این میدان خواهد بود.