ادعای «گرگ پیر»  برای رهایی از چوبه دار

پیرمرد شیطان‌صفت به اتهام قتل پسربچه محاكمه شد

ادعای «گرگ پیر» برای رهایی از چوبه دار

پیرمرد متجاوز، معروف به گرگ پیر كه یكی از قربانیان خود را به قتل رسانده بود، پای میز محاكمه قرار گرفت. مرد 61 ساله وقتی با مقاومت آخرین طعمه‌‌اش روبه‌رو شد، او را كشت.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، این مرد كه چند نوه هم دارد، دوازدهم بهمن سال گذشته كودك ۱۱ ساله‌ای به نام مرتضی را با انگیزه آزار و اذیت به باغ مخوف خود كشاند اما هنگامی كه با مقاومت وی روبه‌رو شد، دست به جنایتی هولناك زد و پسر‌بچه را كشت. قاتل سپس جسد كودك را به كوهپایه‌ای در چند‌كیلومتری روستای رباط خاكستری در جاده قدیم نیشابور برد و درون آبراهه‌ای دفن كرد.
 با گزارش ناپدید شدن مرتضی، ماموران تحقیقات خود را آغاز كرده و متوجه شدند او آخرین بار در باغ پیرمردی دیده شده است. پیرمرد با دستور قضایی دستگیر شد و در نهایت به آزار و قتل كودك ۱۱ ساله در حالی اعتراف كرد كه كودكان دیگری را نیز به باغ مخوف خود كشانده بود. پیرمرد قاتل به ماموران گفت: به بهانه خرید سگ‌های ولگرد، پسربچه‌ها را به باغ كشاندم. وقتی «مرتضی» به من گفت كه موضوع آزار را به پدرش می‌گوید خیلی ترسیدم و او را هل دادم كه سرش به لبه استخر خورد و بیهوش شد. دیگر چیزی نمی‌فهمیدم، كمربندش را از دور شلوارش برداشتم و حدود پنج دقیقه گردنش را با كمربند فشار دادم تا این كه فوت كرد.
متهم در ادامه صحنه قتل را بازسازی كرد و پرونده‌اش با صدور كیفرخواست به دادگاه كیفری خراسان رضوی ارسال شد.
دیروز جلسه دادگاه در دو بخش علنی و غیرعلنی برگزار شد. در بخش علنی به اتهام قتل و آدم‌ربایی و در بخش غیرعلنی به اتهام تجاوز به عنف رسیدگی شد. در ابتدای جلسه محاكمه، رئیس دادگاه گفت: به‌دلیل رسانه‌ای شدن این ماجرا، تصمیم گرفتیم كه نتایج آن به طور دقیق اطلاع‌رسانی شود. یك‌قسمت پرونده مربوط به اتهاماتی است كه با كیفرخواست به دادگاه اعلام شده كه شامل قتل عمد و آدم‌ربایی است و قسمت دیگر  مربوط به اعمال منافی عفت است.
در ادامه نماینده دادستان مشهد به تشریح كیفرخواست پرداخت و گفت: پس از اعلام مفقودی این كودك از سوی خانواده‌اش، ماموران تحقیقات خود را آغاز كرده و 21 بهمن متهم به قتل با ردیابی تلفن همراه مقتول بازداشت شد. با توجه به شكایت شاكی خصوصی و شرح معاینه جسد كه علت تامه قتل را فشار جسم نواری‌شكل بر عناصر حیاتی گردن اعلام كرده، برای متهم درخواست تعیین مجازات و اجرای مجازات در ملآ عام را دارم.
رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به متهم به قتل از او خواست دربرابر اتهام قتل عمد و آدم‌ربایی از خود دفاع كند. متهم با رد‌اتهام آدم ربایی گفت: من قتل را به‌گردن می‌گیرم، اما علت قتل برخورد سر مقتول به استخر بوده است، نه كشیدن كمربند به دور گردنش، همچنین آدم‌ربایی اتفاق نیفتاده و كودك با میل خودش سوار ماشینم شد.
پس از دفاعیات متهم و وكیل مدافعش، رئیس دادگاه ختم رسیدگی به بخش نخست پرونده را اعلام كرد و در بخش غیرعلنی به اتهام تجاوز به عنف رسیدگی شد.
قضات بعد از آخرین دفاع متهم برای تصمیم‌گیری و صدور رای وارد شور شدند.