حكم مرگ  برای تمساح خلیج فارس

قاچاقچیان 400 تن مخدر وارد ایران كرد

حكم مرگ برای تمساح خلیج فارس

تمساح خلیج فارس و یكی از همدستانش كه از طریق دریا موادمخدر قاچاق می‌كردند، با حكم دادگاه انقلاب بندرعباس به اعدام محكوم شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رئیس كل دادگستری استان هرمزگان دیروز در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت این شبكه موادمخدر گفت: این باند در عرض دو سال فعالیت خود موفق شده بود بیش از 400 تن موادمخدر به كشور وارد كند كه خوشبختانه در پی هوشیاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، بسیاری از این محموله‌ها كشف و ضبط شد. این باند بین‌المللی با استفاده از راهكارهای پولشویی، بسیاری از وجوه درآمدی حاصل از معاملات مواد مخدر را به اراضی، املاك و مستغلات در اقصی نقاط كشور تبدیل كرده بود. بیش از 60 منزل مسكونی، چند فروند شناور صیادی و بیش از 5/2 میلیارد تومان پول نقد از این باند كشف و ضبط شد.سرباند این شبكه سازمان یافته قاچاق مواد مخدر كه به تمساح خلیج فارس معروف شده، یكی از بزرگ‌ترین سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر از طریق دریا بود. تمساح خلیج فارس توانسته بود یكی از بزرگ‌ترین شبكه‌های قاچاق و توزیع مواد مخدر در ایران، افغانستان و پاكستان را راه‌اندازی كند و خود نیز به عنوان سركرده این سازمان و شبكه پیچیده در چهره‌های مختلف و پوشش‌های گوناگون در این كشورها فعالیت می‌كرد.
حجت الاسلام اكبری درباره حكم دادگاه برای اعضای این باند هم گفت: از سوی دادگاه انقلاب بندرعباس برای دو نفر از سركردگان باندتمساح خلیج فارس به علت مدیریت و سردستگی باند قاچاق سازمان یافته واردكننده مواد مخدر به كشور، حكم اعدام صادر شده است. همچنین 16 نفر از متهمان دیگر این پرونده نیز در مجموع به تحمل حبس و جزای نقدی محكوم شده‌اند.