بخشش قاتل زن بعد از 17 سال
زنی که ۱۷ سال پیش مرتکب قتل شده بود، به همت دادستان مرکز استان خوزستان و پرداخت دیه توسط انجمن حمایت از زندانیان، مورد گذشت اولیایدم قرار گرفت و زمینه آزادی وی فراهم شد.
محکومه که از سال 1388 به اتهام قتل در زندان به سر میبرد، پس از طی مراحل قانونی به قصاص محکوم شد، این مددجو که در طول دوران حبس با ابراز ندامت عمیق از بزه خود، مسیر اصلاح را در پیش گرفته بود، با پیگیریهای امیر خلفیان، دادستان مرکز خوزستان و تلاش مصلحان و ریشسفیدان، مورد عفو اولیایدم قرار گرفت و خانواده مقتول نیز با تأسی از آموزههای دینی، از حق شرعی و قانونی خود برای قصاص گذشت کرده و با دریافت دیه، فرصت دوبارهای برای زندگی به این زن بخشیدند. با توجه به عدم توانایی مالی خانواده مددجو در پرداخت دیه مطالبه شده، با ورود و رایزنی دادستان مرکز خوزستان، بخشی از این مبلغ از سوی انجمن حمایت از زندانیان تأمین و به اولیایدم پرداخت شد تا پس از ۱۷ سال، زمینه آزادی و بازگشت این خانم به کانون گرم خانواده فراهم شود.




