آب شرب را درست مصرف کنیم

آب شرب را درست مصرف کنیم

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: برای تامین هر قطره آب شرب، مسیر طولانی و پرهزینه‌ای طی می‌شود به‌گونه‌ای که آب پس از ذخیره در سدها، انتقال از فواصل طولانی و سه ساعت فرآیند تصفیه در تأسیسات تخصصی و عبور از بیش از ۲۲ هزار کیلومتر شبکه آبرسانی، در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و شایسته است که به‌درستی مصرف شود.

بهنام بخشی افزود: سرانه مصرف روزانه آب در پایتخت حدود ۱۹۵ لیتر به ازای هر نفر است، در حالی‌که الگوی استاندارد مصرف حدود ۱۳۰ لیتر تعیین شده و این فاصله 65 لیتری، نشان می‌دهد که هنوز ظرفیت قابل‌توجهی برای کاهش مصرف و مدیریت بهتر منابع آبی وجود دارد.سخنگوی آبفای استان تهران همچنین از شهروندان درخواست کرد تا آب سردی را که پیش از گرم شدن آب دوش یا شیر آب هدر می‌رود، جمع‌آوری و برای مصارف دیگر مانند آبیاری گلدان‌ها یا شست‌وشوهای جزئی استفاده کنند.وی به مصرف آب در کولرهای آبی اشاره کرد و گفت: کولرهای آبی به‌طور متوسط روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر آب مصرف می‌کنند که در صورت وجود نشتی، میزان مصرف بسیار بیشتر خواهد شد؛ بنابراین انجام سرویس‌های دوره‌ای و رفع نشتی‌های احتمالی می‌تواند نقش مهمی در کاهش مصرف آب داشته باشد.